Welke jumpstarter ?
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 19 jan 2025 22:16
- Actief als: particulier
Welke jumpstarter ?
Ik heb aan den lijve ondervonden dat de batterij van mijn (firma) wagen zga leeg was na +- 4 weken inactiviteit en heb zodoende een jumpstarter gebruikt van t werk...
Dat was me wel makkelijk! Plus bij plus , min bij min , knopje aan en.....gaan . Wat kms gemaakt op de autosnelweg en klaar voor morgenvroeg
Nu is mijn vraag : zijn er hier eigenaars van zulke dingen en wat zijn jullie bevindingen?
Merk , capaciteit , grootte , ( +- prijs )
Ik overweeg om ook zo'n "ding" aan te schaffen namelijk , al zal het gebruik eerder echt wel sporadisch zijn .
Het lijkt mij eerder veiliger te zijn dan liggen klooien met startkabels of ben ik mis ?
Alvast bedankt voor de respons !
Dat was me wel makkelijk! Plus bij plus , min bij min , knopje aan en.....gaan . Wat kms gemaakt op de autosnelweg en klaar voor morgenvroeg
Nu is mijn vraag : zijn er hier eigenaars van zulke dingen en wat zijn jullie bevindingen?
Merk , capaciteit , grootte , ( +- prijs )
Ik overweeg om ook zo'n "ding" aan te schaffen namelijk , al zal het gebruik eerder echt wel sporadisch zijn .
Het lijkt mij eerder veiliger te zijn dan liggen klooien met startkabels of ben ik mis ?
Alvast bedankt voor de respons !
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 20 jan 2025 15:45
Re: Welke jumpstarter ?
Heb er jaren geleden eens een op amazon besteld van 'flylinktech', toen €30 betaald. Meer voor de scooter zonder kickstarter, maar heb um altijd bij me al vaak gebruikt, vooral voor anderen.
Al de wilde termen en enorme start vermogens staan leuk maar voor de gewone man niet te controleren en vaak vast onzin.
Ding wat ik heb is 2000a, zou moeten dan, en werkt best goed. Meerdere diesels mee opgestart.
Toegevoegd in 58 minuten 31 secondes:
In feite is het cca gestal (cold cranking amps) genoeg wat op de auto accu staat voor het vermogen starthulp.
Menig diesel accu is 500-700 cca, dat vermogen trekt een startmotor niet.
Al de wilde termen en enorme start vermogens staan leuk maar voor de gewone man niet te controleren en vaak vast onzin.
Ding wat ik heb is 2000a, zou moeten dan, en werkt best goed. Meerdere diesels mee opgestart.
Toegevoegd in 58 minuten 31 secondes:
In feite is het cca gestal (cold cranking amps) genoeg wat op de auto accu staat voor het vermogen starthulp.
Menig diesel accu is 500-700 cca, dat vermogen trekt een startmotor niet.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Diegene die ik gebruikt heb was van Noco- boost , het zwaarste model wel voor 12 V.
Ik kijk uit naar iets in de aard van Noco-boost gb 40. Deze lijkt me wel iets voor +- 98 €.
Ik kijk uit naar iets in de aard van Noco-boost gb 40. Deze lijkt me wel iets voor +- 98 €.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Als je die op het oog hebt koop je die toch lijkt me?
Er zijn er heel veel welke precies hetzelfde doen voor minder dan de helft van het geld maar een ander merk hebben.
Er zijn er heel veel welke precies hetzelfde doen voor minder dan de helft van het geld maar een ander merk hebben.
Hide post links |
-
Topic author - lid
Tja , voor de helft en even goed lijkt me dan goedkoper , maar ik was tevreden van dat "merk" en zou hier voor gaan dus ...
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Ik noemde 2000a, meende ik me herinneren maar dat klopt niet zie ik nu.
Ben tevreden over dit ding, 30euro destijds op amazon black friday. Doet het al jaren goed.
Menig 4/5/6 cilinder gestart gelukkig, en de scooter al ontelbare keren in de winter.
Hide post links |
-
Topic author - lid
30€ toen zal nu ook al wel het dubbele zijn ondertussen , ik bekijk het nog even en kom hier later nog wel op terug
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Met een beetje zoeken heb je er 2 voor de prijs van 1 noco, elke auto eentje.
Maar net waar de voorkeur naar gaat
Maar net waar de voorkeur naar gaat
Hide post links |
-
Topic author - lid
Het is uiteindelijk toch niet die noco boost geworden.
Wel deze :
Net iets goedkoper , die noco boost was plots duurder en adhv de uitleg leek deze mij zeker niet slechter.
Wel deze :
Net iets goedkoper , die noco boost was plots duurder en adhv de uitleg leek deze mij zeker niet slechter.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Doen uiteindelijk allemaal vrijwel hetzelfde.
Goed om te hebben!
Goed om te hebben!
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 21 jan 2025 14:05
- Contacteer:
Heb er diverse liggen, over het algemeen werken ze allemaal wel, maar je krijgt waar je voor betaald.
Er zijn er maar weinig die een auto kunnen starten wanneer de accu er uit genomen is, of echt helemaal leeg is, minder dan 5 volt.
Noco Boost zijn bekende en goede, zie je ook achterin ANWB pechhulp auto's liggen.
Mijn favoriet is een Lokithor, van de meer dan 10 geteste was dit 1 van de 3 die daadwerkelijk een auto kon starten zonder dat deze auto een accu van zichzelf had. In de test kwam die op nummer 4 uit, een Noco Boost stond in de top 3
edit: Zo te zien heb je dezelfde gekocht als ik heb als favoriet.
edit2: nope, toch niet, ik heb deze https://www.amazon.de/dp/B0BY6ZN57D
Zal hem trouwens zo uit de auto halen, met vorst achterin een auto laten liggen is niet zo goed, zeker niet als die klep alleen maar elektrisch opengaat....
Er zijn er maar weinig die een auto kunnen starten wanneer de accu er uit genomen is, of echt helemaal leeg is, minder dan 5 volt.
Noco Boost zijn bekende en goede, zie je ook achterin ANWB pechhulp auto's liggen.
Mijn favoriet is een Lokithor, van de meer dan 10 geteste was dit 1 van de 3 die daadwerkelijk een auto kon starten zonder dat deze auto een accu van zichzelf had. In de test kwam die op nummer 4 uit, een Noco Boost stond in de top 3
edit: Zo te zien heb je dezelfde gekocht als ik heb als favoriet.
edit2: nope, toch niet, ik heb deze https://www.amazon.de/dp/B0BY6ZN57D
Zal hem trouwens zo uit de auto halen, met vorst achterin een auto laten liggen is niet zo goed, zeker niet als die klep alleen maar elektrisch opengaat....
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Moet zeggen dat ik dat aantal keer gedaan heb met m'n amazon/china accu.
Laatst nog een megane 1.5dci.
Nja, je hebt er een en met 1x stranden ben je er blij mee!
Heb ooit gekocht als zekerheid om bij te hebben, accu in auto is nog de originele uit 2015. Maar test nog.telkens oke.
Laatst nog een megane 1.5dci.
Nja, je hebt er een en met 1x stranden ben je er blij mee!
Heb ooit gekocht als zekerheid om bij te hebben, accu in auto is nog de originele uit 2015. Maar test nog.telkens oke.
Hide post links |
-
Topic author - lid
@Mathijs : het is idd een lichter type die van mij , 1350A
Maar fijn om te lezen dat het net als de noco boost mooi in het rijtje staat van goede produkten
Ik had gelezen dat bij zo'n Lokithor de batterij niet zomaar leegloopt bij langdurige inactiviteit.
Ik denk dat deze vooral binnen gaat liggen in de garage...tenzij we weg zijn met de wagen , dan ga ik proberen om er een gewoonte van te maken om hem mee te nemen. Proberen zeg ik , want om een gewoonte aan te kweken daar heb ik wat tijd voor nodig. Zo moet ik
vanaf dit jaar elke morgen voor aanvang van mijn job inloggen ( in de bouw ) ...als mijn collega's niks zeggen vergeet ik het nog steeds...maar dat komt goed !
Maar fijn om te lezen dat het net als de noco boost mooi in het rijtje staat van goede produkten
Ik had gelezen dat bij zo'n Lokithor de batterij niet zomaar leegloopt bij langdurige inactiviteit.
Ik denk dat deze vooral binnen gaat liggen in de garage...tenzij we weg zijn met de wagen , dan ga ik proberen om er een gewoonte van te maken om hem mee te nemen. Proberen zeg ik , want om een gewoonte aan te kweken daar heb ik wat tijd voor nodig. Zo moet ik
vanaf dit jaar elke morgen voor aanvang van mijn job inloggen ( in de bouw ) ...als mijn collega's niks zeggen vergeet ik het nog steeds...maar dat komt goed !
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
De Lokithor is een prima apparaat, zou niet meer zonder willen en heb er al wat mensen mee kunnen helpen, een veiliger keuze dan startkabels en praktischer. Heb er onlangs ook de 'case' bijgekocht, beetje jammer dat die er niet standaard bijzat maar los bijgekocht moet worden, heb daarmee gewacht tot er een BlackFriday deal was.
Voor anderen geïnteresseerden:
- Even opletten wanneer je hemt koopt, vorige jaar was het exemplaar wat ik heb met Amazon Prime-dagen € 125 euro.
Voor anderen geïnteresseerden:
- Even opletten wanneer je hemt koopt, vorige jaar was het exemplaar wat ik heb met Amazon Prime-dagen € 125 euro.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
-
Topic author - lid
@ "case" : dat is idd jammer , al zie ik nu niet meteen in waarom ik die erbij zou nemen. De verpakking is compact en neemt nu de minst mogelijke plaats in.
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
ah ja, maar ik zie dat je er een soort van draagzak bijgekregen hebt, ik had niets, alleen dat apparaat en de losse accessoires, en had alles bij elkaar in een soort van groot etui gedaan, maar daarvan begaf de ritssluiting het op een bepaald moment. Toen nog een tijdje een linnen tasje gebruikt, en daarna toch maar die case erbij gekocht. Monsterlijk groot ding, maar ja, beschermt het apparaat zal ik maar denken.
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
Zag het net
Hide post links |
-
- Donateur
- Contacteer:
zoiets heb ik ook nog liggen, maar vond het meer een powerbank die toevallig ook een jumpstarter kan nadoen dan een jumpstarter met powerbank mogelijkheden.
Zal dat ding eens te koop zetten, heb hem uitgeprobeerd en terug in de doos gedaan, nooit meer naar omgekeken.Ik heb ze ook graag zonder dat kastje in de draden, die accepteren ook spanning terug van de dynamo als de motor eenmaal loopt en de accu blijkt niet in orde te zijn.
Zal dat ding eens te koop zetten, heb hem uitgeprobeerd en terug in de doos gedaan, nooit meer naar omgekeken.Ik heb ze ook graag zonder dat kastje in de draden, die accepteren ook spanning terug van de dynamo als de motor eenmaal loopt en de accu blijkt niet in orde te zijn.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut