Bereik en app problemen

Renault 5 E-Tech Electric

Topic author
simonsmidt
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 12 feb 2025 13:18
Actief als: particulier

Bereik en app problemen

Bericht door simonsmidt »

Sinds vorige maandag de R5 techno met 52 kWh in bezit met een beloofde WLTP waarde van 410 km. Ik weet dat dat onder ideale omstandigheden is, maar gisteren had ik een rit van 220 km gepland en heb tot 100% opgeladen. Het dashboard gaf een bereik aan van 385 km, wat al 6% minder is :shock: De rit zelf is met Eco gereden, waardoor je niet sneller kunt dan 115 km/u, met een termperatuur van 0 graden. Groot was mijn teleurstelling dat ik maar 200 km haalde en dus moest laden met nog 10% accu over. Ok, 410 onder ideale omstandigheden maar slechts de helft kunnen halen met 0 graden op Eco is toch wel zeer onder de maat.
Wat zijn jullie ervaringen met deze buitentemperatuur?

Tweede probleem is dat ik de My Renault app maar niet kan connecteren. Ik heb een recente telefoon met Android 13 en een account bij Renault, bluetooth staat aan maar steeds de melding " Er zijn technische problemen. Probeer later nog eens te verbinden"
Zijn er meer met dit probleem die het hebben kunnen verhelpen?
R5 Techno groen 52kWh sinds 13/1/25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

A110
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 03 mar 2025 15:04

Re: Bereik en app problemen

Bericht door A110 »

Dat van die actieradius is algemeen bekend bij elektrische auto's en zeker met temperaturen van rond de 0 graden.
Wat je kan doen voordat je vertrekt is de accu voorverwarming aan te zetten. Dit zorgt ervoor dat de accu word verwarmd wat weer scheelt en bijkomstigheid is dat je interieur ook al voorverwarmt.
Hierdoor hoef je niet veel de verwarming aan te zetten. Want ook dit scheelt enorm in actieradius.

https://evkenniscentrum.nl/waarom-kun-j ... %20worden.

Wij zien dat met onze elektrische Zoë ook. In de zomer een actieradius van rond de 400km en nu nog maar rond de 200km. Daar kan je niks aan doen.
www.jwa-autoservice.nl

Renault Clio Hybrid 140 (2020) Afbeelding
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021) Afbeelding

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 12 mar 2025 20:22

Bericht door Pepone »

Onze Zoe zomers 350 km, ‘s winters 250 km.
Is al vanaf het begin zo, dus daar houden wij rekening mee.

Wat ik wel doe is het geheugen resetten met de ok knop op het stuur.

Dan krijg je de actuele actieradius, die is meestal hoger.

Ik weet niet of dat ook zo werkt bij de E5

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
Kleur: Blanc Glacier 369

ALFEN Eve single pro-line
3x 25 Amp Muurlader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

maarten916
Lid
Lid
Posts in topic: 12
Laatste bezoek: 10 mar 2025 20:06

Bericht door maarten916 »

Check even deze site: https://ev-database.org/nl/auto/2135/Re ... 2kWh-150hp

Dan zie je waar je rekening mee moet houden.

We rijden nu nog in een Nissan Leaf uit 2020 met een 40KW accu.
De gegevens uit de database kloppen aardig met mijn ervaring.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SV03
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 8
Laatste bezoek: 09 mar 2025 12:45

Bericht door SV03 »

We zijn in het bezit van een Renault Megane Etech en een R5. Dagelijks rijdt ik 220 km voor mijn werk, dit is een vaste route. Uitgaande van het verbruik van de Megane 17 kWh /100 km (werkelijk verbruik) zou ik deze route moeten kunnen rijden met de R5 zonder bijladen. Dit is echt niet mogelijk. het verbruik per 100 km is veel hoger(24,5 kWh) dan van de Megane. Oorzaak lijkt de warmtepomp. Voor de zekerheid de route nog een keer met de Megane gereden. Verbruik was 16,8 kWh /100 km. Opvallend verschil was verbruik warmtepomp. Megane warmtepomp:2.1kWh /100 km. Renault 5: 6,9 kWh /100 km. Al bij de dealer geweest maar heeft het probleem nog niet opgelost. de snelheid die ik rijdt op de snelweg is 96 km/hr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Klevant
Lid
Lid
Laatste bezoek: 11 mar 2025 18:25

Bericht door Klevant »

Is natuurlijk ook sterk afhankelijk van je stuur-, stoel- en ruimteverwarming en of je bv winterbanden hebt of niet en nog veel meer factoren.

Dat is bij benzine auto’s natuurlijk net zo, alleen tank je die ff snel weer vol.

Ervaring met een ID3 met ongeveer dezelfde wltp is 380 in de zomer en 270 in de winter haalbaar bij normaal gebruik. Dus geen 130 rijden (ik rijd 99% toch voor 19uur), verwarming op 19, geen stoel- en stuurverwarming aan etc.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

maarten916
Lid
Lid

ALs je naar deze vergelijkende video kijkt, dan is de R5 inderdaad niet erg zuinig:

Ook hier fors boven de 20 kWh/100km.
Vanaf dinsdag kan ik het verbruik ook in de gaten houden. Ben benieuwd...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SV03
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door SV03 »

Uit bovenstaande video en ook mijn reactie eerder op het verbruik blijkt dat de warmtepomp erg veel energie verbruikt bij temperaturen rond het vriespunt. Daarbij begint de auto bij lage snelheden te brommen en gaat het stuur vibreren. Tijdens het rijden nog wat testjes gedaan om te kijken of we het verbruik van de warmtepomp kunnen verminderen. Uit de testjes blijkt dat het handmatig aanzetten van de airco(AC) op het scherm het verbruik drastisch verminderd. Bij mijn R5 van 6,9 kWh naar 2,5 kWh. Ook de brom en en het vibreren zijn dan verdwenen. Wat mij betreft een werkzame tijdelijke oplossing.

Dit met de garage opgenomen en zij komen tot dezelfde conclusie. Er is nog geen update voor dit probleem.

Wat betreft de verbinding (app) met de auto: vanaf dag 1 geen problemen gehad.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

japsen
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 01 mar 2025 19:35

Bericht door japsen »

V.w.b de app, op iPhone lijkt alles prima te werken.

Op Android ook hier regelmatig problemen; alles wat batterij gerelateerd is werkt daar niet en geeft steeds "Er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw.". Het gaat dan om het nu opladen, max. batterij niveau instellen en het programmeren van een tijdstip waarop de auto klaar moet staan.
Het laten toeteren van de auto, aanzetten van de verlichting en het aanzetten van de verwarming werkt wel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
simonsmidt
repeating visitor
repeating visitor
Laatste bezoek: 12 feb 2025 13:18

Bericht door simonsmidt »

SV03 schreef: 27 jan 2025 08:40 Uit de testjes blijkt dat het handmatig aanzetten van de airco(AC) op het scherm het verbruik drastisch verminderd.
Hoe doe je dat, handmatig de AC aanzetten? Zodra ik instap staat de AC al aan.
R5 Techno groen 52kWh sinds 13/1/25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SV03
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door SV03 »

Normaal staat de verwarming bij mij op auto. er brandt dan een geel lampje in de knop "auto". Onder in het beeldscherm staat "A/C" in het wit. Door op het scherm op "A/C" te drukken gaat "A/C" groen branden en gaat het gele lampje van de auto-knop uit. Bij het plaatje van de batterij instellingen zie je nu de warmte pomp functioneren. Eenmaal de "A/C" aangezet zal deze de volgende ritten ook aan staan.
Laatst gewijzigd door Pepone op 27 jan 2025 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

maarten916
Lid
Lid

Bedankt voor de uitleg. Interessant om in de gaten te houden!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CakeyEV
Lid
Lid
Posts in topic: 10
Laatste bezoek: 11 mar 2025 17:05

Bericht door CakeyEV »

Bedankt voor de tip SV03! Vanavond weggereden met 100% accu voor een rit van 120km. Batterij is nu nog 40% en het rijbereik ging van 311km naar 116km. (ECO-modus, stuur/stoelverwarming aangehad tijdens een deel van de rit, verwarming op 20 graden stand 1).

Zal morgen eens A/C gebruiken ipv de auto-stelling. Ik gok dat hier wel een software-update voor kan komen als het echt zo veel efficienter is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

maarten916
Lid
Lid

Renault heeft op de website een aardige rekentool waarmee het bereik kan bekijken onder verschillende omstandigheden.
Het ADAC gaf aan dat deze voor de Scenic realistisch zijn. Ik verwacht dat dit voor de R5 ook zo is.
Ik heb in het voorbeeld hieronder bijvoorbeeld het bereik op de snelweg bij 0 graden en een volle accu bekeken.
Dan kom je dus uit op 225 km met de ecomodus UIT en de verwarming AAN.
De rekentool vind je op deze pagina: https://www.renault.nl/elektrische-auto ... ingen.html

In het artikel van de ADAC stond ook dan het verschil tussen WLTP en echte kilometers bij lage temperaturen vaak in de buurt komen van een kleine 50%. De Renault 5 stond daar overigens nog niet bij. Bij TOPGEAR hebben ze deze uitslag mooi weergegeven: https://topgear.nl/autonieuws/actieradi ... to-winter/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CakeyEV
Lid
Lid

Bericht door CakeyEV »

Ik kreeg de tip om regelmatig je dagteller/gem. verbruik te resetten. Dit kan je doen door het juiste schema te selecteren (met de up/down knop rechts op het stuur) en dan de “OK” button 3 seconden in te houden.

Resultaat: bij 100% opgeladen auto ging de range van 294km naar 356km na het resetten.

Wie gebruikt deze “truc” nog meer? En is het echt nodig? Het lijkt me niet dat door het resetten de capaciteit can de batterij ineens groter wordt :think:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pepone
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Pepone »

https://www.renaultforum.nl/forum/post ... ml#p273056

Staat hier een aantal berichten eerder.

Het systeem bouwt een gemiddelde op, dat zie je dan.
Als de temperatuur een paar dagen eerder lager was heeft dat invloed op het gemiddelde.
Waarschijnlijk zijn er nog meer waarden die meespelen.

Groet, Ron.

3x 25 Amp Muurlader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

maarten916
Lid
Lid

De ervaring met onze Nissan Leaf leert dat je het verbruik pas goed kan beoordelen over een langere periode.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

maarten916
Lid
Lid

Vandaag voor het eerst een flink stuk gereden met de R5. Gemiddeld verbruik stond bij vertrek nog op 24,5kWh/100km. Na een rit van zo'n 100km was dat gezakt naar 19.5kWh/100km. De rit ging over binnenwegen en door de stad. Buitentemperatuur was 6 graden. Ik reed in Comfort stand met de kachel aan. Ik heb niet echt heel zuinig gereden. Ik denk dat het uiteindelijke verbruik over langere periode wel eens heel erg kan meevallen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Dirk-uit-Zeeland
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 13 feb 2025 05:50

Bericht door Dirk-uit-Zeeland »

simonsmidt schreef: 20 jan 2025 11:24 Sinds vorige maandag de R5 techno met 52 kWh in bezit met een beloofde WLTP waarde van 410 km. Ik weet dat dat onder ideale omstandigheden is, maar gisteren had ik een rit van 220 km gepland en heb tot 100% opgeladen. Het dashboard gaf een bereik aan van 385 km, wat al 6% minder is :shock: De rit zelf is met Eco gereden, waardoor je niet sneller kunt dan 115 km/u, met een termperatuur van 0 graden. Groot was mijn teleurstelling dat ik maar 200 km haalde en dus moest laden met nog 10% accu over. Ok, 410 onder ideale omstandigheden maar slechts de helft kunnen halen met 0 graden op Eco is toch wel zeer onder de maat.
Wat zijn jullie ervaringen met deze buitentemperatuur?
Wij hebben onze R5 op 5 feb. opgehaald. Stond in de showroom (warm) 100% geladen met rijbereik op dat moment 385km. Nu, 8 dagen en 858km verder, hebben we een gemiddeld verbruik van 19Kwh/100km. Daarin zitten 2 snelweg-ritten van een krappe 200km, rest korte ritjes. Die 2 ritten van elk 200km waren "interessant". Temperatuur was rond het vriespunt. Na beide langere ritten hadden we nog 75km rijbereik over. Echter, bij het begin van de rit gaf de R5 bij 100% lading aan maar 220km te kunnen rijden en raadde aan onderweg te laden aangezien er minder dan 10% lading zou overblijven aan het einde van de rit. Onderweg zagen we dat dit veel te pessimistisch was. Waarschijnlijk doordat de batterijen door het ontladen tijdens het rijden op temperatuur kwamen, werd het rijbereik steeds beter met uiteindelijk nog 25% over op de bestemming (ipv 10%). 1e langere rit gereden in Comfort modus, 2e rit in Eco-modus. Maakte voor mijn gevoel niet uit vwb verbruik. Beide ritten vrnl adaptive CC gebruikt, temp. in de auto op 23 graden, muziek aan (Harman Kardon).
Nu, as we speak, buiten 3 graden, 91% geladen en 331km bereik.
Kortom, zou het zo zijn dat het systeem eerst moet inleren voordat het meer accurate schattingen geeft?

Toegevoegd in 43 minuten 21 secondes:
simonsmidt schreef: 20 jan 2025 11:24 Tweede probleem is dat ik de My Renault app maar niet kan connecteren. Ik heb een recente telefoon met Android 13 en een account bij Renault, bluetooth staat aan maar steeds de melding " Er zijn technische problemen. Probeer later nog eens te verbinden"
Zijn er meer met dit probleem die het hebben kunnen verhelpen?
Wij hebben ook nogal problemen gehad met de MyRenault app. Precies hetzelfde als hierboven beschreven door simonsmidt. Terug naar de garage geweest waar deze het systeem een paar keer ge-reset heeft en de app op mijn telefoon opnieuw is geïnstalleerd. Dat resulteerde niet meteen in succes. Echter, een paar dagen terug, zomaar zonder aanwijsbare reden, werkte het ineens veel beter. Nog niet alle functies doen het maar ik kan al wel de laadstatus zien en bijvoorbeeld op afstand de verwarming aanzetten.

Opmerking 1:
Bij de Instellingen op het aanraak-scherm in de auto:

:arrow: Auto symbool links onderin :arrow: Instellingen :arrow: Netwerk en Internet :arrow: Connectiviteit :arrow: Netwerkstatus

daar staat een opmerking dat het abonnement voor app-gebruik is gedeactiveerd en dat terwijl in de MyRenault-app op de telefoon bij -Contracten- het -Pack remote services- op -actief- staat. Dit lijkt met elkaar in tegenspraak. Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft?!
Hebben andere R5-bezitters, met of zonder app-problemen, ook dezelfde melding aldaar? Daar ben ik benieuwd naar.

Opmerking 2:
Ik begrijp (graag corrigeren als dit niet klopt) dat de auto in contact staat met een server in Frankrijk en zijn gegevens daar naar toe stuurt. De MyRenault-app heeft ook contact met dezelfde server. Kortom de gegevens van de auto die verschijnen in de app komen van de server en niet direct van de auto zelf. Ook als je vanuit de app de auto opdrachten geeft (bijv. lichten aan of claxonneren) gaat deze opdracht eerst naar de server en vervolgens stuurt de server de auto aan. Dit is van belang omdat de oplossing voor het probleem met de MyRenault app misschien in deze communicatie gezocht moet worden. Mijn garage had hier niet direct een afdoende antwoord op. De oorzaak van het probleem ligt iig niet bij instellingen op de telefoon want bij 2 andere telefoons gaf de app dezelfde problemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Klevant
Lid
Lid

Bericht door Klevant »

De weergave van het bereik heeft te maken met het verbruik van de afgelopen ritten. Hoeveel km de auto gebruikt om de range te bepalen weet ik niet. Zo is je bereik veel korter als je net 130 over de snelweg hebt gereden: hij gaat er vanuit dat je dat de komende tijd weer doet. Hij zal het bijstellen als je een stuk rustiger rijdt. Resultaten uit het verleden worden dus gebruikt om dit in te schatten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pepone
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Pepone »

Wij hebben onze R5 op 5 feb. opgehaald. Stond in de showroom (warm) 100% geladen met rijbereik op dat moment 385km.
Bij het ophalen van onze nieuwe Zoe stond de teller ook op 385 km bereik.

Dat heeft hij nooit meer gehaald, 350 was het hoogste.
Dus daar moet je je niet op blind staren.

Groet, Ron.

3x 25 Amp Muurlader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CakeyEV
Lid
Lid

Bericht door CakeyEV »

Vandaag 140km gereden (mix snelweg en N-wegen) met een verbruik van 19,6 gemiddeld. Eco-modus, stoel/stuurverwarming in het begin van de rit.

Buitentemp. was vanmorgen -2 en vanmiddag 2 graden. Accu was 90% vol met een km-bereik van iets meer dan 300km.

Bij thuiskomst 29% batterij en 89km range nog.

Dus, 140km praktijk gereden, 61% van de batterij leeggereden en theoretisch ruim ~200km gereden.

Is de temperatuur zo’n grote factor? Ik hoop in de lente/zomer wel meer dan 300km praktijk km’s te rijden..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Klevant
Lid
Lid

Bericht door Klevant »

Ja temperatuur is een hele grote factor. En ik weet niet wat voor banden je hebt? Maar dat maakt ook uit. Zomer is zuiniger dan winter of all-season.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Klevant
Lid
Lid

Bericht door Klevant »

Vandaag opgehaald! Zal zo eens foto plaatsen.

De app doet alleen niet wat ik wil: “sorry we kunnen het rijbereik niet aangeven.” En zo kan ik dus ook niks bedienen op afstand op dit moment…iemand een soort gelijk iets?

App verwijderen en weer toevoegen etc heeft geen effect.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

maarten916
Lid
Lid

Connectie verloopt denk ik wel via servers van Renault. Ook logisch lijkt me. Hoe wil je anders bijvoorbeeld het laadproces opvragen als je auto ergens aan een laadpaal staat of als je de auto wilt voorverwarmen?
Connectie met een server kan wel even duren. De auto moet eerst aangemeld worden. De dealer vertelde ons dat dit een aantal dagen kan zijn.
Zie ook: https://www.renault.nl/renault-connect/ ... vatie.html
Over het verbruik kan je echt nog niet veel zeggen hoor. De omstandigheden (temperatuur) zijn niet ideaal en de auto moet nog leren omgaan met jouw rijgedrag.
@Klevant: ben benieuwd naar jou plaatjes en ervaring!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Pepone
Global Moderator
Global Moderator

Bericht door Pepone »

Voor voorstellen is een aparte rubriek.
Dus daar ook de foto’ s graag.

https://www.renaultforum.nl/forum/mijn-renault-s.html

Groet, Ron.

3x 25 Amp Muurlader

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Klevant
Lid
Lid

Bericht door Klevant »

De app werkt inmiddels. In de auto Myrenault-account van profiel verwijderd, opnieuw ingelogd/gekoppeld, 5 min wachten en het werkt. Toch wel handig met die koude nachten en grote kans op krabben 😬

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CakeyEV
Lid
Lid

Bericht door CakeyEV »

Over koude nachten gesproken, afgelopen nacht (maandagnacht) was er zo eentje.

Gisteren de auto met 53% batterij voor de deur geparkeerd, vanmorgen 49% capaciteit. 4% verlies in een nacht; komt dat bij jullie auto ook voor?

Is dat normaal met deze temperaturen (begreep dat het -13 qua gevoel was). Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

maarten916
Lid
Lid

Onze R5 heeft 8 dagen in de schuur stil gestaan. Daar vriest het ook. Hij is weggezet met 255km bereik.
8 dagen later was dat nog steeds 255km. Geen verlies dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CakeyEV
Lid
Lid

Bericht door CakeyEV »

Zo dat is wel netjes Maarten. Zojuist weer even gecheckt en dit keer 2% verlies van de accu. Range wordt daardoor vanzelfsprekend ook kleiner. Jij hebt dus 0% verlies in range in 8 dagen en ik 6% in 2 nachten..

Ben daarom erg benieuwd naar andere ervaringen van R5 bezitters, anders lijkt het erop dat onze grote accu ergens een continu verlies heeft aan mogelijk een elektronica onderdeel o.i.d.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SV03
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door SV03 »

Bij mij is er ook verlies van range. Vooral bij kou gaat het snel. Gisteren 4% en vandaag 3%. Onder de 1 graad blijft de verwarming na de rit nog even draaien. Bij de Zoë en de Megane etech hoor je dit duidelijk. Bij de R5 is het hoorbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CakeyEV
Lid
Lid

Bericht door CakeyEV »

Even een update: het verlies treedt bij ons alleen op bij erg koude nachten. Afgelopen nachten was de temp rond ~6-8 graden en dan verliest hij geen capaciteit van de accu. Laatst zelfs bij het wegrijden 's ochtends 3% meer accu dan de avond ervoor.. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kds450
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 11 mar 2025 10:07

Bericht door kds450 »

SV03 schreef: 27 jan 2025 08:40 Uit bovenstaande video en ook mijn reactie eerder op het verbruik blijkt dat de warmtepomp erg veel energie verbruikt bij temperaturen rond het vriespunt. Daarbij begint de auto bij lage snelheden te brommen en gaat het stuur vibreren. Tijdens het rijden nog wat testjes gedaan om te kijken of we het verbruik van de warmtepomp kunnen verminderen. Uit de testjes blijkt dat het handmatig aanzetten van de airco(AC) op het scherm het verbruik drastisch verminderd. Bij mijn R5 van 6,9 kWh naar 2,5 kWh. Ook de brom en en het vibreren zijn dan verdwenen. Wat mij betreft een werkzame tijdelijke oplossing.

Dit met de garage opgenomen en zij komen tot dezelfde conclusie. Er is nog geen update voor dit probleem.

Wat betreft de verbinding (app) met de auto: vanaf dag 1 geen problemen gehad.
Waar kan je het verbruik van de warmtepomp/verwarming vinden?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

SV03
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door SV03 »

Je kunt het verbruik vinden in “my driving”. In “ my driving” klikken op energie. Je ziet dan het energie verbruik van de auto in kWh/100 km Daaronder staat”klimaat en andere”. Ook in kWh/100 km. Dit verbruik gaat bij 1 graad of lager gigantisch omhoog.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kds450
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Laatste bezoek: 11 mar 2025 10:07

Bericht door kds450 »

Bedankt! Vandaag een rit gemaakt van 68 km met 3/4 snelweg eco stand en netjes gereden(90-100 km/h), verwarming op 19 graden.
Verbruiksmeter op nul gezet bij aanvang en kwam uit op een nette 13.6 kWh/100 km.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut