App verbinden met auto
-
Topic author - Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 09 jan 2025 16:41
App verbinden met auto
Ik kan de My Renault app niet verbinden met mijn auto, krijg de melding dat ik contact moet opnemen met de klantenservice.
Dat uiteraard gedaan en daar kreeg ik het advies de auto 5 minuten in te schakelen, daarna uit te schakelen en direct weer in te schakelen. Mijn auto uit de app te verwijderen, de app van mijn telefoon te verwijderen, deze weer te installeren en mijn auto weer toe te voegen en dan nogmaals proberen verbinding te maken.
Dat werkte niet en toen kreeg ik bericht van Renault NL dat er een storing is tussen de app en het easylink systeem.
Iemand hier ook mee geconfronteerd en misschien wat meer nieuws over deze storing?
Dat uiteraard gedaan en daar kreeg ik het advies de auto 5 minuten in te schakelen, daarna uit te schakelen en direct weer in te schakelen. Mijn auto uit de app te verwijderen, de app van mijn telefoon te verwijderen, deze weer te installeren en mijn auto weer toe te voegen en dan nogmaals proberen verbinding te maken.
Dat werkte niet en toen kreeg ik bericht van Renault NL dat er een storing is tussen de app en het easylink systeem.
Iemand hier ook mee geconfronteerd en misschien wat meer nieuws over deze storing?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 06 jan 2025 19:55
- Actief als: professional
Re: App verbinden met auto
Het is inderdaad een bekend probleem ... 3 weken geleden een nieuwe, elektrische, auto opgehaald bij Renault en de App is niet te verbinden.
Ze blijven volhouden dat het een storing is en dat ze eraan werken, maar er gebeurd volgens mij weinig
Ik blijf nu maar constant naar mijn auto lopen om te kijken of hij vol is
Ze blijven volhouden dat het een storing is en dat ze eraan werken, maar er gebeurd volgens mij weinig
Ik blijf nu maar constant naar mijn auto lopen om te kijken of hij vol is
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 jan 2025 11:48
- Actief als: particulier
Ook op 30 december bijna nieuwe Captur opgehaald en is niet te verbinden. Service-synchronisatie gestart via klantenservice met de volgende instructie:
==============================================================================================
Graag informeren wij u dat we een service-synchronisatie zijn gestart. Wij verzoeken u vriendelijk om deze procedure binnen 24 uur te voltooien door de volgende stappen te volgen:
1. Ga naar uw auto en zet het Easy Link-systeem aan.
2. Ga naar Gegevensuitwisseling via het menu: [Menu → Instellingen → Systeem → Apparaatbeheer → Gegevensverzameling OFF/ON].
3. Zet de Gegevensverzameling uit.
4. Zet de auto uit, sluit de deuren en zorg ervoor dat de autosleutel zich niet binnen 15 meter van de auto bevindt.
5. Wacht 15 minuten.
6. Ga terug naar uw auto en zet het Easy Link-systeem weer aan.
7. Ga opnieuw naar Gegevensuitwisseling [Menu → Instellingen → Systeem → Apparaatbeheer → Gegevensverzameling OFF/ON].
8. Zet de Gegevensverzameling weer aan.
9. Start de (elektro)motor en laat deze minimaal 5 minuten draaien. Als u een langere rit wilt of moet maken, is dit ook mogelijk.
10. Zet de (elektro)motor uit en start deze opnieuw.
11. Ga naar Software-update [Menu → Info → Systeem → Software-update].
12. Druk op "Zoeken naar updates".
Indien het probleem na 72 uur nog niet is opgelost, verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen.
==================================================================================================
Helaas haalde dit alles niets uit.
Tot overmaat van ramp is het, na de update van de app op de iPhone (versie 6.0.4) die gisteren (6-1-2025) is vrijgegeven, niet meer mogelijk om in te loggen in de app! “Er is een fout opgetreden” verschijnt nu in beeld op de iPhone.
Dat het aan de app ligt is duidelijk want gelukkig kan ik via mijn Samsung S23 wel inloggen in de daarop geinstalleerde app (versie 6.0.6)!
Maar ook daar helaas geen verbinding mogelijk met de auto!
Renault, wat zijn jullie aan het doen???
==============================================================================================
Graag informeren wij u dat we een service-synchronisatie zijn gestart. Wij verzoeken u vriendelijk om deze procedure binnen 24 uur te voltooien door de volgende stappen te volgen:
1. Ga naar uw auto en zet het Easy Link-systeem aan.
2. Ga naar Gegevensuitwisseling via het menu: [Menu → Instellingen → Systeem → Apparaatbeheer → Gegevensverzameling OFF/ON].
3. Zet de Gegevensverzameling uit.
4. Zet de auto uit, sluit de deuren en zorg ervoor dat de autosleutel zich niet binnen 15 meter van de auto bevindt.
5. Wacht 15 minuten.
6. Ga terug naar uw auto en zet het Easy Link-systeem weer aan.
7. Ga opnieuw naar Gegevensuitwisseling [Menu → Instellingen → Systeem → Apparaatbeheer → Gegevensverzameling OFF/ON].
8. Zet de Gegevensverzameling weer aan.
9. Start de (elektro)motor en laat deze minimaal 5 minuten draaien. Als u een langere rit wilt of moet maken, is dit ook mogelijk.
10. Zet de (elektro)motor uit en start deze opnieuw.
11. Ga naar Software-update [Menu → Info → Systeem → Software-update].
12. Druk op "Zoeken naar updates".
Indien het probleem na 72 uur nog niet is opgelost, verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen.
==================================================================================================
Helaas haalde dit alles niets uit.
Tot overmaat van ramp is het, na de update van de app op de iPhone (versie 6.0.4) die gisteren (6-1-2025) is vrijgegeven, niet meer mogelijk om in te loggen in de app! “Er is een fout opgetreden” verschijnt nu in beeld op de iPhone.
Dat het aan de app ligt is duidelijk want gelukkig kan ik via mijn Samsung S23 wel inloggen in de daarop geinstalleerde app (versie 6.0.6)!
Maar ook daar helaas geen verbinding mogelijk met de auto!
Renault, wat zijn jullie aan het doen???
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Laatste bezoek: 11 jan 2025 09:25
Al een paar maanden geleden kreeg ik dezelfde antwoorden, ook zonder resultaat. Er werd wel gemeld dat er aan gewerkt wordt. Blijkbaar krijgen ze het niet voor elkaar. Ik zit nu ook al heel lang zonder een goed werkende app. Renault krijgt van mij een brevet van onvermogen in deze.
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 jan 2025 11:48
Je zult het niet geloven maar na wederom gebeld te hebben met Renault Klantenservice werkte de verbinding ineens op de Samsung telefoon. Wat werkte voor mij was de gegevensoverdracht minstens 4 uur uit te zetten en daarna aanzetten en mbv telefonische klantenservice gaf de app ineens de benodigde stappen aan om te verbinden!
En zelfs de iPhone app (zonder update want inmiddels 6.0.5) werkte de volgende dag ook ineens zonder verdere hulp! Geeft wel aan dat er aan de Renault server kant het een en ander fout ging!
In ieder geval kan ik eindelijk zowel op iPhone (iOS) als Samsung (Android) met de app werken!
En zelfs de iPhone app (zonder update want inmiddels 6.0.5) werkte de volgende dag ook ineens zonder verdere hulp! Geeft wel aan dat er aan de Renault server kant het een en ander fout ging!
In ieder geval kan ik eindelijk zowel op iPhone (iOS) als Samsung (Android) met de app werken!
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 14 jan 2025 17:45
Had ook een keer probleem met de Bluetooth verbinding met de iPhone.
Onder begeleiding van de helpdeskdame het systeem gereset werkte alles weer.
Groet, Ron.
Onder begeleiding van de helpdeskdame het systeem gereset werkte alles weer.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
Kleur: Blanc Glacier 369
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 11 jan 2025 20:32
Ik kan nu niet in de MyRenault app op S 20. Heeft (bijna) altijd gewerkt. Online kan ik wel inloggen maar met de S20 foutmelding dat userid/ww niet juist zijn. Wel dus.....
Daarna wachtwoord vergeten gedaan. Blijkt dat er nu ook een speciaal teken in moet zitten, dit aangepast en kan weer inloggen..
Raar dit verschil tussen website en app...versie is trouwens 6.0.6
Daarna wachtwoord vergeten gedaan. Blijkt dat er nu ook een speciaal teken in moet zitten, dit aangepast en kan weer inloggen..
Raar dit verschil tussen website en app...versie is trouwens 6.0.6
Captur 2021 Initiale Paris TCE 140 EDC GPF
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak
Two-tone Blanc Nacré / Noir Etoilé. Afgeleverd 30 maart 2021
met Highway Traffic Jam, draadloze oplader, 10,25" display en vaste 13p trekhaak
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-