Goedeavond,
Na jaren Volkswagen te hebben gereden, ga ik nu hoogstwaarschijnlijk de overstap maken naar een Renault.
Ik heb mijn oog laten vallen op een groene 19 16V Chamade uit 1992 (is 1992 nog een Ph1?). Heeft momenteel 177000 gelopen maar staat sinds augustus 2005 al stil.
Omdat ik vrijwel geen zwakke punten ken van een Renault, wou ik hier vragen of jullie wat zwakke punten weten van een 19 16V m.b.t. roest, ophanging etc.? 1 ding weet ik al en dat is dat er via de luchthapper water naar binnen kan lekken de bougieschachten in.
Graag hoor ik jullie aankooptips!
Misschien is het handig om apart topic te maken voor aankooptips.
Alvast bedankt
Marc
Aankooptips 19-16v Chamade
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16615
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 12 mar 2025 18:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
De basis aankoop tips van een andere auto zijn denk ik iedereen wel bekend. Dus de schades, rotte zichtbare plekken, intererieur etc.
Gezien je auto al vanaf 2005 stilstaat, is een nieuwe distributieriem met rollen, en wellicht waterpomp, multiriem absoluut geen overbodige luxe. Net zoals nieuwe olie+filter, koelvloeistof,stuurolie, bougies, luchtfilter etc. Dus gewoon een complete beurt. De kosten hiervan zijn al aan de hoge kant, dus houd hier rekening mee met de aanschafprijs.
De dorpels van de 19 willen wel is roesten, vooral de eerste modellen. Let bij het rijden goed op of de auto "recht" rijdt. De 16v modellen hebben meer kans gehad om zich om een boom te vouwen in het verleden.
Verder natuurlijk controle van alles wat op de auto zit, aan evt. elec ramen, kachel, airco, etc..
Gezien je auto al vanaf 2005 stilstaat, is een nieuwe distributieriem met rollen, en wellicht waterpomp, multiriem absoluut geen overbodige luxe. Net zoals nieuwe olie+filter, koelvloeistof,stuurolie, bougies, luchtfilter etc. Dus gewoon een complete beurt. De kosten hiervan zijn al aan de hoge kant, dus houd hier rekening mee met de aanschafprijs.
De dorpels van de 19 willen wel is roesten, vooral de eerste modellen. Let bij het rijden goed op of de auto "recht" rijdt. De 16v modellen hebben meer kans gehad om zich om een boom te vouwen in het verleden.
Verder natuurlijk controle van alles wat op de auto zit, aan evt. elec ramen, kachel, airco, etc..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 143 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone