Melding electrisch systeem controleren

Plaats reactie

Topic author
Injector2
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 20 dec 2024 20:58
Actief als: particulier

Melding electrisch systeem controleren

Bericht door Injector2 »

Dag allen

Wij rijden sinds 5 oktober 2024 een Renault Zoë R240 uit 2015. De eerste week hadden we al een waslijst aan fouten ontdekt bij de auto en zijn wij terug gegaan naar de dealer waar wij hem gekocht hebben. Alles kon gemaakt worden op de laadpoort na (het waterdichte afsluit klepje mist onder t renault logo) Dit product was namelijk in backorder. Waardoor wij de auto weer op hebben gehaald. Vervolgens hebben we telkens met het laden, dat hij 5 minuten wilt laden en vervolgens vliegt de aardlek eruit. Gemeld bij de dealer. Dat is spijtig mevrouw dit kunnen wij op het moment niet verhelpen, u dient de aardlek maar wat vaker weer opnieuw aan te zetten. :fp:

Met tegenzin de auto toch maar overdag geladen, want ja hoe hoe kom je dan bij je werk. Afgelopen vrijdag kwam t pas echt. Ik was sochtends boodschappen doen en er was niks aan de hand. Ik zag dat van 12 tm 14 uur de stroom goedkoop was dus heb hem toen aan de laadpaal gezet. Auto vol en wou de auto weer gebruiken. Ineens de melding elektrisch laadsysteem controleren. Online opgezocht en vaak ging het om de 12 volt accu. Na gemeten niks aan de hand. Vervolgens de dealer gebeld, wat nu te doen. Ze gaven aan bel de ANWB maar is niet ons probleem.
Ik de ANWB gebeld en ze vroegen of de melding verdween als je de auto opslot deed. Dit was niet het geval dus hadden ze nog een idee of ik een stukje kon rijden. Melding verdween niet tot ik 80kmh ging rijden. D'r kwam een nieuwe melding. Uit het niets ging hij in de ankers en kwam de melding electrische storing motor en deed hij niks meer.

Ondertussen nog steeds ANWB aan de lijn en gaven aan of ik hem aan en uit wou zetten, dat ik in iedergeval de auto weer thuis kreeg (2 min van m'n huis) uiteindelijk is dit gelukt. De auto deed t weer maar trilde en t regeneratief remmen werkte niet meer. Wegenwacht was er uiteindelijk na 3 uur en hebben hem uitgelezen. Er waren meerdere fouten aanwezig in de tractieaccu. Aangezien het niet veilig is om met de auto te rijden en de dealer waar die heen moest 100 km verderop zat, hebben ze besloten om hem af te slepen.

Daar is die dan gister ook aangekomen. Vandaag het bericht gekregen van de dealer. Ja kunt u de auto op komen halen er is geen enkele storing, geen probleem en dit heeft ook nooit bestaan. Als u de auto binnen 2 werkdagen niet komt ophalen rekenen wij 100 euro per dag voor de leenauto waar u nu in rijd. :discuss:

Dit lijkt mij een beetje een vaag verhaal? Herkent iemand dit? Slaat hij de meldingen niet op? Heeft iemand een idee wat dit wel kan zijn en is het veilig om hem op te halen of sta ik zo langs de kant van de snelweg te koekeloeren?

Mijn dank is groot

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

ZoeKees
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 20 dec 2024 20:17

Re: Melding electrisch systeem controleren

Bericht door ZoeKees »

Toen ik de melding 'stop elektrische storing motor' had, waren de lagers van de motor versleten. Die storing ging echt niet vanzelf weg. Renault kon alleen de hele motor vervangen a 5000 euro. Heb het ergens anders laten repareren uiteindelijk.

Dat de dealer zegt dat de storing "weg" is en nooit heeft heeft bestaan lijkt mij een heel vaag verhaal. Als hij verder niks heeft gerepareerd of vervangen ben ik bang dat je binnen de kortste keren weer stil staat.

Maken de lagers van de motor ook lawaai?
Renault Zoe R240 Intens Bleu Foudre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Injector2
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 20 dec 2024 20:58

Re: Melding electrisch systeem controleren

Bericht door Injector2 »

Nou dat dus.

De volgende storingen zijn gevonden door de ANWB en nog een garage om de hoek:
DTCD000
DTC0648
DTC0662
DTC0649
DTC0690
DTCAE01

De auto maakte de laatste week wel meer geluid dan anders. Dus wellicht is dat mogelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut