Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dag, vandaag de paravan verwijderd om het luchtfilter te vervangen. Eigenlijk gaat dit veel makkelijker dan bij de scenic2
Maar wat is die paravan voor slappe natte lap! Ik heb gelukkig nog geen klachten van lekkage en weet ondertussen al dat er mensen een hardere versie gemaakt hebben. Daar voel ik ook wel voor, iemand een idee of dat ergens te bestellen is?
IMG_20240722_161220.jpg
Ik ziag een vettig zwarte slang lings boven bij de motor, ik vermoed iets met de EGR. Is dit normaal?
IMG_20240722_161147.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Dat is een inlaat lucht slang, daar zit altiud wat olie in van de.carterventilatie/turbo.
In die slang aansluitingen zitten rubberen o ringen, wellicht zweet die wat.
Met bijvoorbeeld remmenreiniger goed schoonmaken en zien hoe snel het weer zo wordt. Zie hier nu geen probleem in.
Ik heb ook zo'n mat boven mijn motor "hangen" , toevallig ook een 1.5 DCI...die zijn idd echt brak. Is nu al jaaaaren zo en heb er nog nooit problemen mee gehad. Er is ergens een how you waar ze die idd volledig opnieuw maken , waar weet ik niet meer
Ja, met wat googelen vond ik (vooral russische) cretieve oplossingen. Eigenlijk denk ik zelf dat een stuk bitumen dakleer ongeveer dezelfde eigenschappen heeft maar beter tegen vocht kan, of gaat dat met warmte een probleem geven en ligt die dan vastgesmolten over het blok. Een stuk PVC pijp eerst doorhalen en vlak maken en dan in vorm krijgen vind ik ook wel een aardig idee maar zal wat meer werk zijn.
Mijn mat ligt gewoon voor zeker 50% op de motor
...nog niks meegemaakt IVM de warmte eigenlijk maar verre van ideaal...ik ga er vanuit dat dit materiaal brandbestendig is ?
Ik heb nu helaas wel water in het interieur, paar kopjes water uit het vakje gehaald bij bestuurders zijde. Vorige week al een vreemd geluid met wegrijden. Ik denk dat het de interieur ventilator was die in het water loopt. De zaak zo droog mogelijk gemaakt en een flinke handdoek er onder gelegd. Momenteel een weekend in Limburg, en zou willen kijken of ik de oorzaak kan vinden. Ik houd de paravan zo goed mogelijk schoon. Ik lees nu ook over de afvoer van het panorama dak, dat wist ik niet, zou dat de oorzaak zijn en hoe kom ik daar bij?
Even met de tuinslang aan de gang?
Water op het dak en zien of het uit de afvoeren komt onder de auto.
Hetzelfde met de paravan afvoer, de paravan kan schoon zijn maar de afvoer van onder de wielkuil verstopt.
Ondertussen wat filmpjes gekeken, ik kan mij niet herinneren de ruitenwisser motoren te hebben verwijderd dus een "klassieke" verstopping zou best kunnen. Twijfel nu nog waar te beginnen, vanuit de wielkasten of vanaf boven. Zit in een vakantie park, misschien is er wel een tuinslang.
Dag, nog bedankt voor jullie reacties. Ik heb vandaag de wielkuipen verwijderd aan beide kanten waren de afvoeren van de pravan inderdaad verstopt.
De klepjes zaten er ook nog op en heb ik niet meer teruggezet. Ik zal binnenkort ook eens kijken of ik die afvoer kan vinden van het panoramadak, ik heb het dak we even open gedaan maar dat zag er zo schooon en droog uit.
Wat ik me eigenlijk nog wel af vraag is hoe het water nou terecht komt in die kachelmotor?
Dea auto lijkt opgedroogd vanbinnen, het bakje aan de bestuurderszijde heeft het meeste opgevangen, kennelijk is het behoorlijk waterdicht.
De motor zit toch ergens onder het dashboard, ik meen dat je er bij kan komen door het dashboardkastje te verwijderen? Zit die luchtinlaat dan zo dat er water in kan stromen?
De kachelmotor kun je niet aan via verwijderen dashboard kastje.
De aanzuig opening van de motor zit achter de ruitenwissermotor in de paravan. Het waterpeil aldaar kan tot de rand komen en zo het interieur in komen.
Het idee erachter is hetzelfde.
Een verstopping van de afvoer zorgt dat het water niet weg kan, het peil in de paravan stijgt en door bewegingen komt het over de rand van de lucht opening het interieur in.
Her pollenfilter komt na de kachelmotor niet ervoor.
Zodoende kan er ook vuil in de motor komen.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Nette Twingo bj maart 2011 km 271000 apk tot 11 maart 2025 diesel. Kleur rood. Nieuwe radiator met condensor oude was lek. Maart ivm apk service gehad olie en filters vervangen. Lokatie Oude Pekela. Fotos beschikbaar. Vr prijs 1450 euro
Vorige maand een Clio2 gekocht.
Multiriem piepte bij koude motor. Spanrol , omkeerrol en dynamo leken ok. Riem lijkt ook niet oud.
Echter bleef piepen.
Dan maar geprobeerd om hem wat strakker te zetten.
Gedaan met piepen, maar nu bromt de motor...
Ik zit met een probleem met mijn kangoo die ik recent heb aangekocht waar ik eindeloos al heb zitten zoeken en zaken geprobeerd, maar helaas nog steeds geen oplossing.
Het betreft een kangoo 1.5dci van 2005, met een k9k motor met...
Ik rij al een paar jaar met tevredenheid in mijn Lodgy. De laatste maanden valt mij iets op. De Lodgy heeft 230.000 gelopen. Laatst is bij onderhoud de distributieriem, waterpomp vervangen plus nieuwe remschijven en blokken. Het probleem was...
Mijn naam is Steven en ik heb een renault megane 1.5dci uit 2010.
Misschien een domme vraag maar ik kom er zelf niet uit.
Ik heb een storing op de turbodruk. Bij nader onderzoek blijken er bij gas geven uitlaatgassen te ontsnappen onder dit...