Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dus ik heb even iemand aangesproken die bij de technische dienst in België werkt.
Dit is momenteel de enige oplossing maar er wordt aan een definitieve oplossing gewerkt.
Olie Austral.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik denk dat ze dat nog aan het uitzoeken zijn.
Wat ik wel weet, dit weekend heb ik een stevig stuk autosnelweg gedaan en dus meer op de benzinemotor gereden. Bij het thuiskomen direct het oliepeil nagekeken en onder de dop gekeken. De witte smurrie is er nog steeds (condens volgens mijn garage) maar de benzinegeur was zo goed als onbestaande. Dus een lekkende injector bij minder gebruik van de benzinemotor klinkt wel plausibel.
Onderstaand citaat staat op het Duitse forum (vertaald):
Ik heb net een interessante theorie gelezen die eigenlijk logisch is. Wanneer de motorcyclus wordt onderbroken om naar de EV-modus te gaan, zal er nog steeds brandstof in ten minste één van de cilinders zitten, omdat de cyclus vóór de ontsteking is gestopt. Deze brandstof komt op natuurlijke wijze in de oliekamer terecht. Misschien zou de situatie enigszins kunnen worden verbeterd als de software niet opdracht gaf tot injectie voordat de motor werd uitgeschakeld.
Ik kreeg daarnet mijn wagen terug (na 3 maanden bij de garage te hebben gestaan).
De (onafhankelijke) expert beweert dat het probleem opgelost is, of beter gezegd dat het zich binnen de toelaatbare grenzen bevindt (wat wil dit zeggen, iemand weet van bepaalde normen?).
Maar niet dus, het probleem is nog exact hetzelfde als voordien. Het vervangen van de bougies en injectoren heeft niets geholpen...
Voor mij blijft het een duidelijk gebrek, ik heb het nog met geen enkele andere wagen voorgehad.
BoschlustFrL schreef: ↑06 mei 2024 18:32
Onderstaand citaat staat op het Duitse forum (vertaald):
Ik heb net een interessante theorie gelezen die eigenlijk logisch is. Wanneer de motorcyclus wordt onderbroken om naar de EV-modus te gaan, zal er nog steeds brandstof in ten minste één van de cilinders zitten, omdat de cyclus vóór de ontsteking is gestopt. Deze brandstof komt op natuurlijke wijze in de oliekamer terecht. Misschien zou de situatie enigszins kunnen worden verbeterd als de software niet opdracht gaf tot injectie voordat de motor werd uitgeschakeld.
Dat zou ook meteen verklaren waarom de mild hybride er dan geen last van heeft, terwijl deze qua verbrandingsmotor volgens mij identiek is.
Renault Austral Techno Mild Hybrid 130. 14-07-2023. Kleur Bleu Iron dak Noir Étoilé. Pack safety. Pack comfort. Pack around view camera. Elektrisch bedienbare achterklep. Draadloze oplader voor smartphone. Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit. Dakrails. Afneembare trekhaak.
Ik heb een korte samenvatting geplaatst van dit artikel in het onderwerp Oproep olie peilen... Dit gaat wel over Belgische klanten maar dit is voor iedereen van toepassing met een Renault full hybrid.
Renault austral e-tech full hybrid iconic esprit Alpine 04/2024
michielsanders schreef: ↑07 mei 2024 18:46
Dat zou ook meteen verklaren waarom de mild hybride er dan geen last van heeft, terwijl deze qua verbrandingsmotor volgens mij identiek is.
De mild hybride is een 1.3 4-cilinder, de full hybride een 1.2 3-cilinder.
Dat zijn de 160 mild hybride automaat en de 140 mild hybride handbak die in nederland niet officieel geleverd worden. De 130 mild hybride handbak is een 1.2 3-cilinder
Renault Austral Techno Mild Hybrid 130. 14-07-2023. Kleur Bleu Iron dak Noir Étoilé. Pack safety. Pack comfort. Pack around view camera. Elektrisch bedienbare achterklep. Draadloze oplader voor smartphone. Elektrisch verwarmbare akoestische voorruit. Dakrails. Afneembare trekhaak.
Bij wekelijkse controle stond het oliepeil maar liefst drie centimeter te hoog. Vreemd, want zoiets verwacht je niet bij een nieuwe wagen.” Er kwam ook een indringende geur mij tegemoet in de wagen. Bij controle van de olie rook ik direct dat er benzine bij de olie was gelekt. Bovenaan zag ik een soort van smurrie onder de dop het leek op wit schuim. Dit was niet normaal. Als de wagen op benzine draait maakt deze veel lawaai.
Daarom bericht van robdesmet hierbij geplakt.
Er zijn nu wel genoeg onderwerpen hierover lijkt mij.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Als het goed is word er bekent gemaakt vanuit de dealer wat er aan de hand is. Volgens renault nl is oorzaak gevonden. Wanneer de auto van benzine naar ev gaat dan blijft de verstuivers te lang aan. Deze brandstof word niet verbrand en loopt dan het olie in.
De motor blijft benzine krijgen terwijl er niets word ontbrand hierdoor krijg de motor slush vorming kijk maar in je motorolie vuldop dit probleem heeft elke austale hij stop niet als je elektriche rijd met benzine geven .
Hopelijk eindelijk een definitieve oplossing, ben benieuwd.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Wij zijn vandaag langs geweest bij een renault dealer. Heb een test rit gedaan met de iconic esprit alpine model. Dit was ons zeer bevallen.
Wij zouden normaal deze wagen aankopen, maar als ik hier op het forum begin te lezen, zijn er toch...
De laatste dagen krijg ik in google maps van de interne navigatie: account login beperkt ...
Hiervoor was ik wel gewoon met mijn google account ingelogd..
Iemand tips?
Is het mogelijk het systeem terug te zetten op default, als dat zou helpen?...
wij hebben begin januari een Austral besteld, we hadden gekozen voor een stockwagen aangezien we dan niet lang moeten wachten.
vorige week kregen we nieuws van de garage dat de wagen er was en dat we na betaling de papieren gingen...
Voor de Austral:
Heeft iemand een electrische schema of servicemanual beschikbaar?
Ik wil voor de achterpassagiers een 12 Volt 'aansteker' stekker extra plaatsen.
Daar zitten nu alleen 2 USB-C pluggen.