Dat is waarschijnlijk omdat veel fabrikanten (Renault incluis) de versnellingsbakken 'for life' gevuld hebben.
Vind het persoonlijk kul, er zit olie in, in olie zitten additieven, additieven hebben geen eeuwige levensduur en ook de olie zelf vervuild, is het niet door slijtage dan wel door de ontluchting en wat daar doorkomt aan luchtvochtigheid etc.
Ik hou bij handgeschakeld 50.000Km aan en zit daarmee redelijk laag, en vergeet ook eventuele differentieel niet bij achter- of vierwiel aangedreven autos.
Moet ik er wel bij zeggen dat ik het zelf doe, ga ik naar een garage, dan krijg ik het verhaal 'Is allemaal niet meer nodig meneer, dat was vroeger' etcetera. , dus doe het lekker zelf, wel een stinkende klus want transmissie olie stinkt serieus maar dan weet ik dat het ook echt gedaan is en heb ik ook kunnen zien wat (en hoeveel) er uitkwam. En hoeveel staat wel tussen haakjes, maar niet onbelangrijk, ik heb wel eens bijna een liter minder afgetapt dan er in hoorde te zitten terwijl de bak niet lekte.