Ook wil hij, als ik snel naar de 100 km p/u wil rijden (bijvoorbeeld met invoegen snelweg) trekt hij goed door in z'n 3e versn. en maakt dan ondertussen 4000+ toeren...houd ik het gaspedaal iets los dan verwacht ik dat hij doorschakelt naar de 4e....maar dat duurt seconden (kost natuurlijk extra benzine) voor hij die pakt.
Heb hem gisteren bij Renault laten uitlezen (ik wist niet eens dat dit al kon bij een 20 jaar oude Kangoo)....0 (nul) storingen, ook de rest van de motor niet, dat is fijn om te weten maar het probleem zit er nog wel steeds.
Ik vroeg aan de monteur of het verversen van de Automaat-olie raadzaam was, is niet verkeerd om dat te doen zei hij (misschien is na 20 jaar die olie wel iets gezakt qua peil)....ik laat je nog weten hoeveel dat kost.
Ze belden mij net op....KOST 400 euro !!

Ze moeten dit doen en dan weer dat, ze moeten hem op 60 graden temperatuur hebben enz....overigens maakte Renault rond 2005 reclame dat deze Automaat Onderhoudsvrij is, maar of ze daarmee ook 20 jaar oud bedoelden weet ik niet...er kan in die jaren bijvoorbeeld vocht zijn gekomen in die automaat-olie of de werking (noem je dat niet viscositeit ?) verminderd.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips....ik vind 400 euro wel een beetje veel voor een paar liter bak-olie.