Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Dat artikel gaat over de 1.2 THP motor van PSA/STELLANTIS groep en heeft niks met de Renault motor te maken.Weinig plezier aan Austral
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 492
- Lid geworden op: 05 mei 2018
- Laatste bezoek: 19 dec 2024 09:58
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 13
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 19 jan 2024
- Laatste bezoek: 02 mei 2024 09:04
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
Even bij de les blijven, dit gaat totaal niet over een Austral motor, dus gelieve geen reacties die misleidend zijn. Onderwerp is Austral, dus daar alleen op antwoorden , dank U
Austral200user schreef: ↑30 apr 2024 16:44 De motor blijft draaien als een slecht afgestelde dieselmotor. In plaats van soepeler merk ik dat de motor (na zo'n 40000 km) steeds onrustiger loopt. Ook is er benzinegeur aanwezig en stijgt ondertussen het oliepeil weer. Mijn Austral gaat volgende week naar de garage, wat ze gaan doen is nog niet bekend.
Vandaag kwam ik echter onderstaand artikel tegen. De problemen met deze motor zijn dus al langere tijd bekend en in Frankrijk heeft het zelfs tot protestgroepen geleid.
https://www.autointernationaal.nl/2024/ ... president/
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 05 sep 2023
- Laatste bezoek: 22 sep 2024 13:07
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
@ A110 en LWG. Het artikel gaat over Stellantis én Renault.
In de Austral ligt een 1.2 TCE motor (type H5F).
Als jullie het volledige bericht lezen dan kom je onder andere volgende passage tegen:
"In een open brief dagen de verenigingen die gevormd zijn door eigenaren van auto’s uitgerust met een 1.2 TCe of 1.2 PureTech motor de president van de republiek uit om in te grijpen. Zij willen dat Renault en Stellantis op het matje geroepen worden.".
Hoe dan ook, opmerkelijk is dat veel klachten in dit forum voor wat de motor betreft overeen komen met de klachten die in het artikel staan.
Ik hoop hiermee vollediger te zijn geweest. Graag gedaan
In de Austral ligt een 1.2 TCE motor (type H5F).
Als jullie het volledige bericht lezen dan kom je onder andere volgende passage tegen:
"In een open brief dagen de verenigingen die gevormd zijn door eigenaren van auto’s uitgerust met een 1.2 TCe of 1.2 PureTech motor de president van de republiek uit om in te grijpen. Zij willen dat Renault en Stellantis op het matje geroepen worden.".
Hoe dan ook, opmerkelijk is dat veel klachten in dit forum voor wat de motor betreft overeen komen met de klachten die in het artikel staan.
Ik hoop hiermee vollediger te zijn geweest. Graag gedaan
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 492
- Lid geworden op: 05 mei 2018
- Laatste bezoek: 19 dec 2024 09:58
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
Ik heb wel degelijk het artikel gelezen. Ik werk elke dag als garagehouder aan die troep motoren. Staan ze met bosjes te vervangen. Dus zulke verhalen lees ik altijd graag.
Maar in het artikel hebben ze het over de 1.2 tce 4 cilinder. Dus de oude 1.2. En ja die was heel slecht.
Als ik mij niet vergis zit er in de Austral de 1.3 mild hybrid of de 1.2 3 cilinder in combinatie met elektromotor, full hybrid.
En ik begrijp dat er nu dus problemen zijn met de 1.2 3 cilinders. Hopelijk komen ze achter het probleem en lossen ze het voor u op.
Snap ook niet waarom ze zijn overgestapt naar een 3 cilinder. Ik zie zoveel ellende met 3 cilinders tegenwoordig, echt een drama.
De 1.6 in combinatie met elektromotor zoals in de Clio, Megane en Captur voldoet prima. Heb nog geen enkel probleem gehad in de bijna 4 jaar dat ik me Clio nu hebt.
Maar in het artikel hebben ze het over de 1.2 tce 4 cilinder. Dus de oude 1.2. En ja die was heel slecht.
Als ik mij niet vergis zit er in de Austral de 1.3 mild hybrid of de 1.2 3 cilinder in combinatie met elektromotor, full hybrid.
En ik begrijp dat er nu dus problemen zijn met de 1.2 3 cilinders. Hopelijk komen ze achter het probleem en lossen ze het voor u op.
Snap ook niet waarom ze zijn overgestapt naar een 3 cilinder. Ik zie zoveel ellende met 3 cilinders tegenwoordig, echt een drama.
De 1.6 in combinatie met elektromotor zoals in de Clio, Megane en Captur voldoet prima. Heb nog geen enkel probleem gehad in de bijna 4 jaar dat ik me Clio nu hebt.
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 13
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 19 jan 2024
- Laatste bezoek: 02 mei 2024 09:04
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
De full hybride motor is een totale nieuwe motor,.. Renault is met terug roep actie bezig om bougies te vervangen en de software van het motor management,..mijn auto loopt weer als een zonnetje,... Heb vernomen dat menig auto met de full hybride motoren kinderziektes hebben,...Kia en Hyundai. In elk geval een goede dealer lost de zaken voor je op, maar Renault Nederland houdt de touwtjes in handen als het om garantie periode gaat.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 789
- Lid geworden op: 09 apr 2017
- Laatste bezoek: 21 dec 2024 01:28
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
Dat was idd ook mijn mening maar heeft te maken met het feit dat die 3-cilinder motor minder uitstoot heeft en daar draait het om... Lagere cijfers.
Die paar extra minder gram uitstoot , maar wel een kl#te motor ervoor in de plaats...
Dan beter in elke E Tech die 4 cilinder motor en no problema's Ook in de Espace bvb... En zet er dan bvb ook ineens een turbo bij op
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 22 nov 2023
- Laatste bezoek: 13 dec 2024 21:27
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
In mijn vorige auto. Dacia logan mcv had ook een 3 cilinder turbo. Nooit last van gehad in 5 jaar tijd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02 okt 2023
- Laatste bezoek: 30 aug 2024 12:56
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
Update van mijn kant, ruim 3 maanden auto nu bij garage. Gisteren hebben ze nieuwe controlunit geplaatst en zijn gaan herprogrammeren. Dit lukte niet. Na weer contact met Renault NL , is auto nu in 'diepe slaap' gebracht (alle accu's los) en morgen gaan ze dan opnieuw proberen. Als het dan weer niet lukt, weet ook Renault Nl het niet meer en zit ik in een 'leuke' catch22
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 06 mar 2024
- Laatste bezoek: 13 dec 2024 21:58
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
Groot gelijk Scarface, hiervoor mogen ze mijn Austral onmiddelijk terugroepen. Wil hiervoor zelfs nog een symbolische euro opleggen.scarface450 schreef: ↑02 mei 2024 17:02Dat was idd ook mijn mening maar heeft te maken met het feit dat die 3-cilinder motor minder uitstoot heeft en daar draait het om... Lagere cijfers.
Die paar extra minder gram uitstoot , maar wel een kl#te motor ervoor in de plaats...
Dan beter in elke E Tech die 4 cilinder motor en no problema's Ook in de Espace bvb... En zet er dan bvb ook ineens een turbo bij op
Renault austral e-tech full hybrid iconic esprit Alpine 04/2024
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 04 sep 2016
- Laatste bezoek: 21 nov 2024 21:33
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
Ik zie dat er hier inderdaad een hoop onzin wordt geschreven en allerlei mensen die van alles en nog wat van verschillende merken door elkaar halen.Deze motor is samen ontwikkeld met DAIMLER,...maar de Duitser hadden de overhand er in, want het was een kadootje van hun voor Renault, want in alle Mercedes A en B zitten Renault motoren
Nogmaals, de nieuwe 3 cilinder 1.2 van Renault is een pure Renault ontwikkeling. Met die motor heeft Mercedes 0,0 van doen. Mercedes gaat ook echt geen motor ontwikkelen als een 'cadeautje' voor Renault. Een nieuwe motor ontwikkelen kost honderden miljoenen en dat ga je niet doen als cadeau voor een ander merk terwijl je zelf geen enkele toepassing hebt voor die motor. Zo'n bedrijf is namelijk geen filantropische instelling.
Ook is het niet zo dat in alle Mercedes A en B klasse modellen een Renault motor ligt. De zwaardere motoren zijn allemaal 100 procent Mercedes ontwikkelingen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02 okt 2023
- Laatste bezoek: 30 aug 2024 12:56
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
Vrijdag jl mijn Austral eindelijk gerepareerd retour. Stond sinds 29 feb. afgesleept bij garage. Exacte diagnose nooit gesteld maar kabelboom, 3x een regelunit van de versnelling en actuator van parkeerrem vervangen. Auto is week getest en nu weer bij mij. Renaul nl komt nog met def bevestiging maar gaar defabrieksgarantie terug zetten naar 24mnd. vermoed ik
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 aug 2024
- Laatste bezoek: 29 aug 2024 17:23
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
Ik ben twee weken geleden gestrand met mijn Austral (E-tech Full Hybrid). Helaas loopt de communicatie met de Renault-dealer moeizaam. Laatste bericht was dat er een storing zit in het High voltage system. Iets wat ze zelf niet kunnen oplossen. Ze wachten op advies van Renault Nederland.
Als ik hier zo de berichten lees ben ik bang voor het ergste. Ondertussen maak ik als zzp-er flink wat extra kosten voor vervangend vervoer. Renault zegt dat vervangend vervoer niet onder de garantie valt, ook al heb ik een extra servies en onderhoudspakket.
Als ik hier zo de berichten lees ben ik bang voor het ergste. Ondertussen maak ik als zzp-er flink wat extra kosten voor vervangend vervoer. Renault zegt dat vervangend vervoer niet onder de garantie valt, ook al heb ik een extra servies en onderhoudspakket.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 8
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 22 nov 2023
- Laatste bezoek: 13 dec 2024 21:27
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
Dat is raar want ik heb altijd van renault vervangend vervoer gekregen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 18
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 02 okt 2023
- Laatste bezoek: 30 aug 2024 12:56
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
Vervangend vervoer zijn ze verplicht te geven zodra de diagnose is gesteld en! er gewacht wordt op bestelde onderdelen. Ik ben ervaringsdeskundige; Mijn Austral stond bij garage na stranden, tussen eind feb en medio juli! Inmiddels rij ik nu wel 6 weken probleemloos en goed!
Klacht indienen bij Renault helpt wel, niet dat je er fin. wijzer van wordt, maar ze geven je iets meer prio en informeren je vaker. Ik heb vooral geïnvesteerd in het goed houden van relatie met de mensen van de garage waar hij stond - niet mijn eigen garage die echt heel veel voor mij deden en ook door vriendelijk te blijven, wel vaker vervangend vervoer gaven, dan ze persé hoefden.
Inwendig was ik regelmatig ook boos , teleurgesteld, etc. maar heb het kunnen relativeren. Succes
Klacht indienen bij Renault helpt wel, niet dat je er fin. wijzer van wordt, maar ze geven je iets meer prio en informeren je vaker. Ik heb vooral geïnvesteerd in het goed houden van relatie met de mensen van de garage waar hij stond - niet mijn eigen garage die echt heel veel voor mij deden en ook door vriendelijk te blijven, wel vaker vervangend vervoer gaven, dan ze persé hoefden.
Inwendig was ik regelmatig ook boos , teleurgesteld, etc. maar heb het kunnen relativeren. Succes
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 04 sep 2016
- Laatste bezoek: 21 nov 2024 21:33
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
Zou toch eigenlijk niet mogen dat je onderweg komt stil komt te staan met zo een nieuwe en dure auto.
Weer een bewijs dat al die nieuwe ingewikkelde techniek die ze tegenwoordig in auto's stoppen helemaal niets waard is.
Ik zou nooit en never zo'n hybride ding willen hebben. Gewoon benzine icm. handgeschakeld zonder poespas, dat is het beste.
Wat er niet op zit kan ook niet stuk.
Weer een bewijs dat al die nieuwe ingewikkelde techniek die ze tegenwoordig in auto's stoppen helemaal niets waard is.
Ik zou nooit en never zo'n hybride ding willen hebben. Gewoon benzine icm. handgeschakeld zonder poespas, dat is het beste.
Wat er niet op zit kan ook niet stuk.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 20 mar 2020
- Laatste bezoek: 21 dec 2024 17:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Hollandscheveld Drenthe
Re: Weinig plezier aan Austral
Wij hebben in 12 jaar 3 Toyota priussen gehad, nooit problemen gehad.
Dus het principe deugd wel.
Het is de uitvoering.
Groet, Ron.
Dus het principe deugd wel.
Het is de uitvoering.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 492
- Lid geworden op: 05 mei 2018
- Laatste bezoek: 19 dec 2024 09:58
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
En de aftersales/houding van de importeur en dealer.
www.jwa-autoservice.nl
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Renault Clio Hybrid 140 (2020)
Renault Captur plug-in hybrid 160 (2021)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 04 sep 2016
- Laatste bezoek: 21 nov 2024 21:33
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
Nou, ik hoor ook bij andere merken grote problemen met Plugin/Hybride auto's.
De Stellantis hybride modellen schijnen ook vaak stil te vallen.
En laten we het al helemaal niet hebben over de Mazda CX-60. Lees op Autoweek daar maar eens wat reviews over. Je schrikt je rot wat voor een wanproduct dat is.
Ik denk dat ik in de toekomst maar overstap op Dacia als mijn Captur aan vervanging toe is. Gewoon de 1.2 Dacia Duster met handbak. Geen rare poespas aan mijn auto en gewoon een fijne ouderwetse aandrijving zonder hybride/plugin gedoe en handbak. Onder het motto, wat er niet op zit kan ook niet stuk. En toch mis je niets in zo'n nieuwe Dacia Duster. Alles wat je voor een fijne comfortabele rit nodig hebt zit erop en die dingen zijn ook nog eens super comfortabel en zuinig ook.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 24 aug 2023
- Laatste bezoek: 04 dec 2024 15:36
- Actief als: particulier
Re: Weinig plezier aan Austral
Hmmm, ik denk dat het van alle tijden is. In de 90-er jaren stond de standaard Golf van een kennis om de haverklap stil, niet erg high tech die Golfjes….. als je het standpunt bezigt “wat er niet op zit kan niet stuk” dan kun je beter met de fiets gaan. Ook de benzine blokjes hebben veel tech aan boord in de vorm van ECU’s, inspuiting en noem maar op…..CapturIvoire schreef: ↑02 sep 2024 11:08 Zou toch eigenlijk niet mogen dat je onderweg komt stil komt te staan met zo een nieuwe en dure auto.
Weer een bewijs dat al die nieuwe ingewikkelde techniek die ze tegenwoordig in auto's stoppen helemaal niets waard is.
Ik zou nooit en never zo'n hybride ding willen hebben. Gewoon benzine icm. handgeschakeld zonder poespas, dat is het beste.
Wat er niet op zit kan ook niet stuk.
Laat onverlet dat de auto het gewoon moet doen. Mijn ervaring is dat men te lang blijft zoeken naar de goedkope fix ipv in een keer een hele regel unit te vervangen oid.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine e-tech full hybrid 200; 4Control, Harman Kardon
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 96 Reacties
- 40673 Weergaves
-
Laatste bericht door Anton1
-
- 43 Reacties
- 20698 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 418 Weergaves
-
Laatste bericht door Austral-130
-
- 0 Reacties
- 33 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcello
-
- 24 Reacties
- 5030 Weergaves
-
Laatste bericht door Frobeltech
-
- 0 Reacties
- 261 Weergaves
-
Laatste bericht door Max007
-
- 4 Reacties
- 617 Weergaves
-
Laatste bericht door Frits Stoc