Clio 5 STOP versnellingsbak risico op schade melding
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 22 apr 2024 21:31
- Actief als: particulier
Clio 5 STOP versnellingsbak risico op schade melding
Afgelopen weekend is mijn Clio 5 met de berger afgevoerd naar de dichtstbijzijnde Renault dealer.
Ik had de melding zoals in de titel, stop, versnellingsbak, risico op schade.
De auto is van 2022 en heeft net 20k gelopen.
Het is een 1.6 e-tech hybrid 140 initiale paris uitvoering.
Ik heb de auto sinds afgelopen woensdag in bezit en de auto heeft z'n eerste beurt bij een Renault dealer gehad.
Vandaag het verlossende woord van de betreffende dealer: de auto heeft een software update gehad en de storing blijft weg.
Iemand bekend met de updates van Renault hiervoor, en of specifiek met dit probleem?
Morgen de auto ophalen, hopelijk krijgen we deze ellende niet nog een keer.
Ik heb de auto sinds afgelopen woensdag in bezit en de auto heeft z'n eerste beurt bij een Renault dealer gehad.
Vandaag het verlossende woord van de betreffende dealer: de auto heeft een software update gehad en de storing blijft weg.
Iemand bekend met de updates van Renault hiervoor, en of specifiek met dit probleem?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 15 jan 2025 00:35
Re: Clio 5 STOP versnellingsbak risico op schade melding
Net in je bezit en dat dit... Je zou voor minder alle vertrouwen verliezen in Renault.
Hopelijk was het echt maar een update die nodig was en kan je dan echt gaan genieten van je Clio 5 hybride.
Hou ons zeker op de hoogte!
Hopelijk was het echt maar een update die nodig was en kan je dan echt gaan genieten van je Clio 5 hybride.
Hou ons zeker op de hoogte!
Hide post links |
-
Ik heb de auto weer terug en ga er vanuit dat het goed blijft nu.
Navraag bij de betreffende Renault dealer leert me dat er geen nieuwe software inzit maar dat ze de versnellingsbak opnieuw hebben in geleerd.
Doordat de auto niet veel gebruikt is het laatste half jaar door overlijden bestuurder is deze door veel verzetten e.d. wellicht in de war geraakt.
Nouja, ik ga de auto zelf wel veel gebruiken dus hopelijk blijft het bij dit.
Klinkt dit verhaal aannemelijk bij de techneuten onder ons?
Navraag bij de betreffende Renault dealer leert me dat er geen nieuwe software inzit maar dat ze de versnellingsbak opnieuw hebben in geleerd.
Doordat de auto niet veel gebruikt is het laatste half jaar door overlijden bestuurder is deze door veel verzetten e.d. wellicht in de war geraakt.
Nouja, ik ga de auto zelf wel veel gebruiken dus hopelijk blijft het bij dit.
Klinkt dit verhaal aannemelijk bij de techneuten onder ons?
Hide post links |
-
- lid
Tja, het is idd wel zo dat ik ook wel geloof in het feit dat je een auto beter niet te lang laat stilstaan. Vooral met ekectronika en stilstaan heb ik het niet. Dus het zou kunnen. Als wij op reis gaan ( vooralsnog met de GSIII) geef ik mijn Clio hybride ook aan m'n dochter
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 apr 2024 21:26
Goedenavond,martijnme schreef: ↑17 okt 2023 15:57 Afgelopen weekend is mijn Clio 5 met de berger afgevoerd naar de dichtstbijzijnde Renault dealer.
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Austral van 2023. Ook 20k. Is het probleem bij jou Clio reeds opgelost?
Mgr Patrick.
Hide post links |
-
Hi Patrick, ja de bak is opnieuw ingeleerd bij Renault, rijd nu alweer 10k zonder problemen.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 22 apr 2024 21:26
Hoi Martijn, dat is goed om te horen. Mijn Austral staat wederom bij de garage. Ik ga het even doorgeven wat betreft het opnieuw ingeleerd.
Thanks voor de tip.
Hide post links |
-
Als het goed is weten ze bij Renault precies wat ze moeten doen.
Succes ermee, balen dit soort shit he..
Succes ermee, balen dit soort shit he..
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Laatste bezoek: 10 jan 2025 09:39
Heb een vergelijkbare melding gehad in mijn Clio V, phase 2 uit 2024 (1.6 Full Hybrid Initiale).
Nadat ik door de dealer destijds een beetje met een kluitje in het riet werd gestuurd, zie ik nu in de Renault app dat er een terugroepactie voor is.
Geen idee wat ze dan gaan doen. Morgen eens contact met de dealer opnemen...
Nadat ik door de dealer destijds een beetje met een kluitje in het riet werd gestuurd, zie ik nu in de Renault app dat er een terugroepactie voor is.
Geen idee wat ze dan gaan doen. Morgen eens contact met de dealer opnemen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Hide post links |
-
- lid
Hmmm , heb vandaag een aangetekend schrijven gemist omdat ik was gaan werken...De laatste keer dat ik dat kreeg was van m'n Renault dealer met de vermelding dat m'n Clio hybride later ging geleverd worden dan voorzien
Denk dat het nu ook van Renault kan zijn...morgen alvast eens contact opnemen met m'n dealer .
Denk dat het nu ook van Renault kan zijn...morgen alvast eens contact opnemen met m'n dealer .
Hide post links |
-
- lid
Heb contact opgenomen met mijn Renault - dealer..
..die wisten alvast van niks IVM mijn Clio hybride .
Mijn aangetekende zending ging over wat anders...wij waren vorig jaar met de wagen in Bologna op 22/07/2023...en ik krijg nu een boete van 88.60 € voor het betreden van een LTZ -zone.....ondanks communicatie met de eigenaar van een "garage" waar je als toerist je auto kwijt kan/ moet om nabij het stadscentrum te parkeren. Wij hadden daar zelfs een bewijsje van ( recu) waar iets op stond van de datum van tot , de nrplaat en het verschuldigde bedrag om daar te mogen parkeren. Zoiets als in Antwerpen waarbij je dus voor x tijd een pas aanvraagt ( hier is dat dan digitaal ) . Dat recuutje hebben we niet meer natuurlijk...en ik lees op www dat je eigenlijk niet moet betalen als het meer dan 360 dagen geduurd heeft voor je de boete ontvangt..
Ga maar eens contact opnemen met mijn verzekering en hun om raad vragen.
..die wisten alvast van niks IVM mijn Clio hybride .
Mijn aangetekende zending ging over wat anders...wij waren vorig jaar met de wagen in Bologna op 22/07/2023...en ik krijg nu een boete van 88.60 € voor het betreden van een LTZ -zone.....ondanks communicatie met de eigenaar van een "garage" waar je als toerist je auto kwijt kan/ moet om nabij het stadscentrum te parkeren. Wij hadden daar zelfs een bewijsje van ( recu) waar iets op stond van de datum van tot , de nrplaat en het verschuldigde bedrag om daar te mogen parkeren. Zoiets als in Antwerpen waarbij je dus voor x tijd een pas aanvraagt ( hier is dat dan digitaal ) . Dat recuutje hebben we niet meer natuurlijk...en ik lees op www dat je eigenlijk niet moet betalen als het meer dan 360 dagen geduurd heeft voor je de boete ontvangt..
Hide post links |
-
- lid
Ik heb inmiddels ook contact gehad met de dealer en zij bevestigen de terugroepactie voor mijn auto (Clio V, ph2, 2024, 1.6 Full Hybrid).
Daar gaat ie volgende week dus een dagje logeren. Werd er een paar maanden geleden nog weg gestuurd met de melding dat zoiets heel normaal is bij een huidige automaat...
Toegevoegd in 6 minuten 33 secondes:
Wij waren een paar jaar geleden in Florence en daar gold ook zo'n soort regeling. Zo komt het op mij over althans en ons is toen het volgende verteld:
Standaard krijgt daar iedereen(!) een boete zodra men de zone inrijdt. De garage of het hotel waar de garage bij hoort kan die vervolgens ongedaan maken in een bepaald online systeem.
Dat is bij ons gelukkig steeds goed gegaan, maar wellicht is er zoiets bij jou aan de hand?
Wellicht kan de garage je dan verder helpen? Mogelijk heb je nog een reservering van hen?
Wij hadden van tevoren geboekt. Voor een godsvermogen overigens, was bijna duurder dan het appartement. En vervolgens ook nog een uitermate onbeschoft te woord gestaan daar. Maar wel goed gegaan met die boetes dus.
Hopelijk heb je iets aan mijn info...
Daar gaat ie volgende week dus een dagje logeren. Werd er een paar maanden geleden nog weg gestuurd met de melding dat zoiets heel normaal is bij een huidige automaat...
Toegevoegd in 6 minuten 33 secondes:
Ik ben bang dat de verzekering je gaat vertellen dat je de boete gewoon moet betalen...scarface450 schreef: ↑08 aug 2024 16:42 ik krijg nu een boete van 88.60 € voor het betreden van een LTZ -zone.
....
ik lees op www dat je eigenlijk niet moet betalen als het meer dan 360 dagen geduurd heeft voor je de boete ontvangt..
Wij waren een paar jaar geleden in Florence en daar gold ook zo'n soort regeling. Zo komt het op mij over althans en ons is toen het volgende verteld:
Standaard krijgt daar iedereen(!) een boete zodra men de zone inrijdt. De garage of het hotel waar de garage bij hoort kan die vervolgens ongedaan maken in een bepaald online systeem.
Dat is bij ons gelukkig steeds goed gegaan, maar wellicht is er zoiets bij jou aan de hand?
Wellicht kan de garage je dan verder helpen? Mogelijk heb je nog een reservering van hen?
Wij hadden van tevoren geboekt. Voor een godsvermogen overigens, was bijna duurder dan het appartement. En vervolgens ook nog een uitermate onbeschoft te woord gestaan daar. Maar wel goed gegaan met die boetes dus.
Hopelijk heb je iets aan mijn info...
Hide post links |
-
- lid
Gister is mijn Clio 5 Ph2 naar de dealer geweest voor de terugroepactie omtrent de automatische versnellingsbak. Bleek ook nog een update voor de inspuiting te zijn, dus die heeft ie ook gehad.
Daarna wel hele vreemde Easylink problemen: DAB niet beschikbaar, zenders weg. Fabrieksreset hielp niet. Daarna de auto herstart en was het probleem weg. Wel ineens alle zenders weer terug (na een fabrieksreset?!).
Ook waren beide knipperlichten van slag: onregelmatig klikken/knipperen, wat na de herstart ook weg was.
De wondere wereld van Renaul software...
Moet wel zeggen dat ik de indruk heb dat de automatische bak nu af en toe wat "logischer keuzes" maakt bij het schakelen...
Daarna wel hele vreemde Easylink problemen: DAB niet beschikbaar, zenders weg. Fabrieksreset hielp niet. Daarna de auto herstart en was het probleem weg. Wel ineens alle zenders weer terug (na een fabrieksreset?!).
Ook waren beide knipperlichten van slag: onregelmatig klikken/knipperen, wat na de herstart ook weg was.
De wondere wereld van Renaul software...
Moet wel zeggen dat ik de indruk heb dat de automatische bak nu af en toe wat "logischer keuzes" maakt bij het schakelen...
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-