Ik heb inmiddels ook contact gehad met de dealer en zij bevestigen de terugroepactie voor mijn auto (Clio V, ph2, 2024, 1.6 Full Hybrid).
Daar gaat ie volgende week dus een dagje logeren. Werd er een paar maanden geleden nog weg gestuurd met de melding dat zoiets heel normaal is bij een huidige automaat...
Toegevoegd in 6 minuten 33 secondes:
scarface450 schreef: ↑08 aug 2024 16:42
ik krijg nu een boete van 88.60 € voor het betreden van een LTZ -zone.
....
ik lees op www dat je eigenlijk niet moet betalen als het meer dan 360 dagen geduurd heeft voor je de boete ontvangt..
Ga maar eens contact opnemen met mijn verzekering en hun om raad vragen.
Ik ben bang dat de verzekering je gaat vertellen dat je de boete gewoon moet betalen...
Wij waren een paar jaar geleden in Florence en daar gold ook zo'n soort regeling. Zo komt het op mij over althans en ons is toen het volgende verteld:
Standaard krijgt daar iedereen(!) een boete zodra men de zone inrijdt. De garage of het hotel waar de garage bij hoort kan die vervolgens ongedaan maken in een bepaald online systeem.
Dat is bij ons gelukkig steeds goed gegaan, maar wellicht is er zoiets bij jou aan de hand?
Wellicht kan de garage je dan verder helpen? Mogelijk heb je nog een reservering van hen?
Wij hadden van tevoren geboekt. Voor een godsvermogen overigens, was bijna duurder dan het appartement. En vervolgens ook nog een uitermate onbeschoft te woord gestaan daar. Maar wel goed gegaan met die boetes dus.
Hopelijk heb je iets aan mijn info...