Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb zelf altijd weinig problemen met het downloaden gehad, tot nu toe.
Nu inmiddels drie keer geprobeerd en telkens loopt hij vast tussen de 7 en 11% na circa 4 uur.
Dan loopt mijn laptop als een gek te blazen (koeling) en zie ik dat de r-link toolbox inmiddels uit circa 20 mappen bestaat!
(je staat met je muis op de icoon toolbox en je krijgt een rij van boven tot onder met allemaal "lege"mappen en de bovenste staat nog vermeld dat het om en r-link toolbox map gaat en onder het icoontje van je map komt een rood streepje)
Er gaat iets niet goed, maar wat?
Morgen ga ik het eens op mijn oude laptop het eens proberen, deze heeft nog Windows 10.
Met de huidige nieuwe op Windows 11 lukt het niet.
Eens kijken of dat gaat lukken.
ex: Twingo 1
ex: Twingo 1 Comfort
ex: Kangoo 1.4 Alize
ex: Kangoo 1.6 16v Oase LPG
ex: Scenic II 1.6 16v Dynamic/Comfort LPG
ex: Scenic III 1.4 Tce 130PK Grand 7P Bose
nu: Scenic IV 1.3 Tce 140PK EDC Grand 7P Bose met panoramisch dak
TomvM schreef: ↑19 jan 2022 19:38
klopt het dat we nu blij zijn met een update uit 2020 ?
hoef je ook niet meer eerst de USB-stick in de auto te doen alvorens te downloaden ?
Inderdaad TomvM, Renault probeert ons blij te maken met een reeds verouderde kaartupdate 2020.12 terwijl we nu de kaartupdate 2021.06 hadden moeten krijgen, dit op de manier zoals dat ook in het verleden gebeurde. Een verlenging voor één kaartupdate koste 89,90 euro en daarvoor krijg je dan een reeds verouderde kaart, ronduit belachelijk.
Je moet inderdaad nog steeds eerst een USB- stick in de auto doen voordat je kan downloaden. Ik heb een 32GB stick gebruikt en deze eerst geformatteerd in FAT32 (standaard) met een clustergrootte van 64 kilobytes. Na het formatteren de stick drie minuten in de auto gedaan zodat de gegevens uit het navigatiesysteem op de stick komen te staan. Daarna de kaartupdate gedownload via de Toolbox, duurde bij mij ruim zes uur. Na het downloaden de stick weer in de auto gedaan om de kaartupdate in het systeem te installeren. En ja hoor, gelukt.
Hier na een 7 uur durende download het in kwartiertje in de auto geinstalleerd.
Maar hopeloos dat Renault zo weinig updates die dan ook al verouderd zijn aanbiedt.
En daar dan ook nog flink voor rekent.
Ja het zijn oude kaarten, met de nieuwe Tomtom app op je telefoon iedere maand een update, werkt nu ook op auto android, 1 maand gratis, daarna € 12,99 per jaar.
Uitgeprobeerd maar werkt prima.
Ook zonder internet te gebruiken.
Gezins abonnement kost € 19,00 voor 1 jaar.
Waarom zo veel tijd en kosten nog aan renault updates besteden. Ze lossen de problemen toch niet op.
Aanpassen van de software in de auto en die vrijgeven voor andere kaarten zou ook een oplossing wezen
Een kleine update van mij.
Ik schreef eerder dat bij mij de update ook niet wilde en dacht dat dit misschien aan Windows 11 zou liggen.
Nu heb ik het op de oude laptop met Windows 10 geprobeerd te downloaden en dat ging dus wel goed.
Dus de update binnen gehaald met Windows 10 en geïnstalleerd in de auto!
Dit ging zonder problemen.
ex: Twingo 1
ex: Twingo 1 Comfort
ex: Kangoo 1.4 Alize
ex: Kangoo 1.6 16v Oase LPG
ex: Scenic II 1.6 16v Dynamic/Comfort LPG
ex: Scenic III 1.4 Tce 130PK Grand 7P Bose
nu: Scenic IV 1.3 Tce 140PK EDC Grand 7P Bose met panoramisch dak
Inmiddels officieel bericht van mijn klacht bij Renault:
“ Helaas heeft de kaartupdate voor het R-Link 2 systeem een vertraging opgelopen.
De kaartupdate is sinds 14 januari jl. beschikbaar. Voordat wij onze klanten hierover berichten, wachten wij hier altijd eerst minimaal 2 weken mee, zodat we er zeker van zijn dat de kaartupdate juist geïnstalleerd kan worden.
Tot mijn blijde verbazing zie ik dat de kaartupdate al is geïnstalleerd.
Sinds 2021 brengt Renault een kaartupdate per jaar uit voor het R-Link 2 systeem, deze kaartupdate valt hier niet onder.
U kunt voor dit jaar dus nog een kaartupdate verwachten.”
Dus dit jaar nog komt waarschijnlijk de update van 2021, ik gok september.
Heel vreemd, ik krijg in de store dus geen nieuwe versie te zien!
Wat ik ook probeer!
Vorig jaar eind april een abonnement afgesloten voor een jaar a 90 euro.
Volg alle stappen en helaas werkt niet!
Ja, zie ik staan, ook dat het pakket nog actief is tot 29/4/2022.
Zie hier op het forum dat er al een nieuwe map update is.
Ik krijg die niet te zien, geen updates geeft ie aan!
Dan maar eens contact opnemen met Renault klantenservice. Het kan zijn dat ze hun policy op de site (die zegt 1 kaartupdate bij een jaarabbo) in de praktijk brengen
Talisman ph2 Grandtour Initiale Paris TCE130 EDC Bleu Cosmos Napa Gris interieur, Panoramadak, Traffic Assistant, Trekhaak
Iemand die anno september 2023 nog wel de optie heeft om zijn/haar map update service (MUS) te verlengen? Ik zie het het vierkantje abonnement verlengen er niet meer achter staan. De MUS is gister net verlopen. Ik kan echter nog wel de nieuwste kaart versie downloaden.
Maar wat ik graag wil is een nieuw jaar van de MUS.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
wie kan mij uitleggen hoe ik apple CarPlay op mijn R link krijg ik heb sinds 2 weken een Capture van 2019 !.3 TC e.
er staat in de verkoop dat je CarPlay kan aansluiten en een Dab + in moet zitten maar kan dit alle 2 niet vinden.
Ik heb een Renault Captur gekocht uit 2018 met TomTom navigatie versie v990v8348.
Wat moet ik doen om hier de meest recente kaart op te krijgen?
Moet ik hiervoor een abonnement afsluiten bij Tomtom?
Heeft iemand een instructie voor het updaten van...
Ik ben nieuw op dit forum en wil jullie ten eerste bedanken voor de vele handige tips! Ik ben 25 en rijd nu ongeveer 7 jaar renault. Tot op heden ben ik zeer tevreden.
Drie maanden geleden heb ik een Renault Megane uit begin 2018...
Sinds dit weekend heb ik een Clio V uit 2019 met het grotere Easy Link systeem.
Ik heb gisteravond meteen via de Alliance CONNECT Toolbox een usb stick gemaakt om te controleren of er updates waren.
Ik kreeg de melding dat er een...
Ik ben nieuw op het forum. Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren op een occasion en mijn oog was daarbij gevallen op de Renault Clio met een bouwjaar van 12-2020. Mij is bij de gewenste auto die ik heb gezien, alsmede ook...
Heeft iemand na het vervangen van de remblokken vooraan ook het probleem gehad van precies lucht bij het induwen van het pedaal ? Bij pompen op het pedaal hoor ik ook alsof het pedaal een blaasbalg is. Normaal hoeft men toch niet te ontluchten na...