mechanic schreef: ↑04 sep 2022 14:22
............
Beter 1 stift laten zitten en wat matige klachten, dan er 1 afbreken en dat wellicht de kop eraf moet.
Precies, zo denk ik er ook over..het is geen nieuwe Kangoo, maar 17 jaar oud....ben ook veels te bang dat ik hem zou breken en dan in de ellende zou zitten.
(ik hoop dat de Moderator deze quote laat staan, want het gaat mij vooral om hetgeen Mechanic aanhaalde).
Overigens heb ik er vanmiddag een analoge voltmeter eraan gehangen....moest er eerst een nieuwe 1,5V batterij in doen (want al jaren niet meer gebruikt), moest die voltmeter even afregelen zodat de meter op 0 staat...en hou ik de + en minkabel op elkaar dan sloeg hij in de 3 Ohm standen naar de andere hoek...dat deed de oude Gloeibougie (4e) dus ook, net als 1 van de 3 nieuwe, dus neem aan dat ook die 4e dan in orde is?
V.w.b. de KOUDE start vanmorgen : ik gloeide bewust 2x voor (elke keer zo'n 6 seconden denk ik) en toch duurde het een kleine 2 seconden voor hij aansloeg...wel meteen op 4 poten lopen, dat wel....maar heb ook een 1.5 DCI gehad waar de garage 4 nieuwe gloeibougies erin had gedaan en die startte binnen 1 seconde.....1 tik met de contactsleutel en hij liep...dat is dus bij deze niet zo, waar kan dat nog meer aan liggen?
Zit er soms een temperatuurmeter die de buitentemperatuur meet en dan de gloeibougies aanstuurt, of gloeien ze gewoon altijd, of het nu + of min 30 graden is?
En nogmaals dank (Mechanic) voor je wijze adviezen, ik waardeer je hier (en vele Renaultrijders met mij, denk ik) al zo'n 12 jaar dat ik hier lid ben.
@KDL : zoals je kan lezen durf ik het niet meer aan, zeker ook na hetgeen Mechanic er over zei.