Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ja het vloeistof niveau is goed.
Dus als ik het zo lees dan is 5 volt op de accu polen gemeten bij het starten goed (moet volgens cca boven de 3,6 volt liggen)
gr Joop
Maargoed, ik zou eens een set dikke startkabels over de bedrading zetten. Dus massa op het blok en de massa pool. En dan 1 op de plus pool en de plus van de startmotor.
Mocht het dan wel werken, dan zit het in de bedrading. Ik denk haast dat hier het probleem ook zit.
Hallo Mark,
Dat heb ik geprobeerd ,maar geen verbetering
Hij draait tergend langzaam rond en bouwd maar 3 bar aan compressiedruk op, en daardoor denk ik dat als alles gemonteerd heb de motor ook niet aan zal slaan?
Hier wat meer info
Accu geeft 6,4 volt aan
Als ik start meet ik over de accupolen 5 volt
Als ik start meet ik over de startmotor + en - 3.5 tot 4 volt.
Gr Joop
Als je op de startmotor meet, zul je daar nagenoeg het zelfde moeten meten als op de accu. Je hebt dus vet veel spanningsverlies. Vieze accupolen? Misschien een paar nieuwe accu klemmen proberen.
Hoi Mark,
Ik heb een nieuwe dikkere plus kabel en 2 nieuwe accu klemmen gemonteerd, helaas heeft het niet het gewenste resultaat.
Als ik nu start meet ik over de startmotor + en - 4 tot 4,3volt. dus iets minder verlies.
Gr Joop
Toegevoegd in 2 uren 12 minuten 55 secondes:
[img][/i
thumbnail_IMG_0345.jpg
mg]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Beste Heren,
Mag ik jullie hartelijk bedanken voor de tijd en de moeite die jullie genomen hebben om mij te helpen met het motor probleem.
Helaas ben ik er nog niet uit, maar dat ligt niet aan jullie.
Ik laat het nu voor wat het is en pak het later weer op, terzijnertijd kan ik nog een andere startmotor kopen en een nieuwe accu.
Nu ga ik weer verder met mijn plaatwerk.
Groeten Joop
Sorry dat ik zo laat reageer,
Maar het probleem is op gelost.
Met de motor naar een revisie bedrijf geweest en laten testen,met als mededeling sluit alles maar eens aan en stel de ontsteking goed af en ga dan de motor maar eens starten . (Er is niets aan de hand vlg het revisie bedrijf)
Zo gauw als hij een mengsel krijgt zal hij starten ondanks dat de accu met het starten de motor moeilik rond krijgt en de hoge compressie.
Dus alles aangesloten en afgesteld, en 2 keer starten en de motor loopt prima.
Nogmaals allemaal bedankt voor de geschreven hulp
Gr Joop
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
Ik ben op zoek naar de motorcode van mijn renault kangoo express 1.5 dci 75 bouwjaar 18-01-2017.
Dit ivm wanneer ik de distributie moet vervangen, bij welke kilometer stand.
Waar kan ik de motorcode vinden?
Alvast bedankt voor jullie...
Ik heb een vraag over de 1,2 tce motor in een Modus.
Het is bekend dat de Tce motoren problemen hebben.
Nu ben ik in de markt voor een andere Modus en een Renault expert(?) gaf aan dat de D4F H7 1.2 in feite de oude 1.2 16v is met een turbo.
En niet...
Zoals de titel al suggereert heb ik een renault master ii t35 2.5 dCi uit 2010 met een motor management storing. Wanneer ik deze uit probeer te lezen krijg ik geen storingscode. Tijdens het rijden rijden heb ik het volgende ervaren: in...
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag welk motor olie moet ik gebruiken voor mijn renault espace 2.0 dci bouwjaar 2012 met kmstand 203240
Wat merk adviseren jullie .
Bedankt alvast
K4M met airco '06 Ontstaan bb na rijden door overgelopen straten dinsdag met die storm. Multiriem met de 2 rollen al besteld en de volledige D-riem set. Want aan die zijde komt het geluid.
Ik zou de multiriem even kunnen verwijderen en luisteren...
ik heb de distributie vervangen bij mijn renault espace type 4 2.0 turbo bouwjaar 2003. Hierbij heb ik de liniaal gebruikt om de nokkenas op tijd te zetten. De krukas dacht ik vast te hebben gezet maar de kleine pin gebruikt en dus...