Waardeloze klantenservice van Renault
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jan 2022
- Laatste bezoek: 20 feb 2022 16:04
- Actief als: particulier
Waardeloze klantenservice van Renault
Ben benieuwd naar jullie ervaring met de klantenservice van Renault. Ik vind hem absoluut waardeloos.
De situatie is als volgt. Heb op 3 januari een 2e hands Zoë bij een niet Renault dealer gekocht. Thuis probeer ik de app te koppelen aan de auto. Maar zie dat ik daar een 10 cijferige code voor nodig heb. Dus contact gelegd door de klantenservice te bellen.
Die geven aan dat de connected services module niet meer actief is. Kan die zelf niet in de rlink-store activeren. Dus de klantenservice zou dat doorgeven naar een andere afdeling.
Inmiddels 6 weken verder met 8 keer klantenservice bellen (zij bellen nooit terug ondanks dat dat elke keer wordt toegezegd)
Ik heb nog nooit zo een waardeloze klantenservice meegemaakt.
De situatie is als volgt. Heb op 3 januari een 2e hands Zoë bij een niet Renault dealer gekocht. Thuis probeer ik de app te koppelen aan de auto. Maar zie dat ik daar een 10 cijferige code voor nodig heb. Dus contact gelegd door de klantenservice te bellen.
Die geven aan dat de connected services module niet meer actief is. Kan die zelf niet in de rlink-store activeren. Dus de klantenservice zou dat doorgeven naar een andere afdeling.
Inmiddels 6 weken verder met 8 keer klantenservice bellen (zij bellen nooit terug ondanks dat dat elke keer wordt toegezegd)
Ik heb nog nooit zo een waardeloze klantenservice meegemaakt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 20 mar 2020
- Laatste bezoek: 25 apr 2025 20:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Hollandscheveld Drenthe
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Ben je al bij een Renaultdealer geweest?
Die moeten dat kunnen doen voor je.
Groet, Ron.
Die moeten dat kunnen doen voor je.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
________________________________
Renault Zoe R135 Zen 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
ALFEN Eve single pro-line
3x16 Amp Muurlader
________________________________
De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 jan 2022
- Laatste bezoek: 20 feb 2022 16:04
- Actief als: particulier
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Al bij een dealer geweest en die zeiden dat alleen de klantenservice de connected service weer konden activeren.
Daarna zouden ze mij wel weer verder kunnen helpen.
Maar ja, dan moet eerst die klantenservice iets doen
Daarna zouden ze mij wel weer verder kunnen helpen.
Maar ja, dan moet eerst die klantenservice iets doen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 mar 2022
- Laatste bezoek: 31 aug 2022 14:10
- Actief als: particulier
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Hier ook dezelfde ervaringen, zowel met Renault Nederland (uren mee gebeld/ in de wacht gestaan / niet teruggebeld worden volgens afspraak) als met Renault Financial Services. Op 11 januari dit jaar een overdrachtsformulier in drievoud getekend, 3 keer telefonisch contact gehad ondertussen (als ze de telefoon opnemen heb je mazzel) en op 21 maart het nieuwe ondertekende contract / id-bewijs per e-mail toegezonden. Vandaag maar weer contact gezocht en blijkt er nog niets gedaan te zijn sinds 21 maart. De auto bevalt goed na enige opstartproblemen maar helaas allemaal slechte ervaringen met Renault Nederland, Renault Financial Services en de plaatselijke Renault garage. Ik zou bijna denken dat het aan mij kan liggen 

Renault Zoe Q210
Norm Macdonald: “It was like a broken calculator... It just didn't add up.”
Norm Macdonald: “It was like a broken calculator... It just didn't add up.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Ik heb ze maar een enkele keer nodig gehad, en mijn ervaring zijn ronduit positief: laten niet los en blijven op het probleem zitten totdat het is opgelost.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19 jan 2018
- Laatste bezoek: 23 jun 2023 10:59
- Actief als: particulier
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Met mijn eerste Zoe de klantenservice een paar keer nodig gehad, ook voor de code, en prima geholpen. Ben keurig (soms na 1 of 2 dagen) teruggebeld, voor mij waren alle contacten met de klantenservice positief.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 mar 2022
- Laatste bezoek: 31 aug 2022 14:10
- Actief als: particulier
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Ik heb zojuist voor de 3e keer ondertekende stukken ingescand en toegezonden naar Renault Financial Services. Waarschijnlijk wordt straks door alle vertraging 4 of 5 maanden in 1 keer bij mij afgeschreven, dit is mijn ervaring met Renault en dus helaas niet zo positief als die van jullie.
Renault Zoe Q210
Norm Macdonald: “It was like a broken calculator... It just didn't add up.”
Norm Macdonald: “It was like a broken calculator... It just didn't add up.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Beetje flauw, maar dat is RCI, en dat is ECHT een andere club. Dat zal de klant een rotzorg zijn, maar ja, het is wel zo.
Overigens heb ik met RCI één keer direct te maken gehad (aankoop van de huuraccu), en dat ging zonder enig probleem. De enige hick-up was onachtzaamheid van mij en zonder enig gemopper werd dat allemaal terstond in orde gemaakt. Jammer dat er dus ook hele andere ervaringen zijn.
Overigens heb ik met RCI één keer direct te maken gehad (aankoop van de huuraccu), en dat ging zonder enig probleem. De enige hick-up was onachtzaamheid van mij en zonder enig gemopper werd dat allemaal terstond in orde gemaakt. Jammer dat er dus ook hele andere ervaringen zijn.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 apr 2019
- Laatste bezoek: 28 jan 2024 16:26
- Actief als: particulier
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Ik heb zowel met RCI, toen ik nog de accu huurde, als met de klantenservice van Renault, nooit enige narigheid ondervonden.
Wel speelt er een item, wat ook Renault blijkbaar, niet kan oplossen.
Zie mijn bijdrage, over : De Renault is niet te bereiken “.
Wel speelt er een item, wat ook Renault blijkbaar, niet kan oplossen.
Zie mijn bijdrage, over : De Renault is niet te bereiken “.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 19 jun 2017
- Laatste bezoek: 27 mar 2024 17:30
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
RCI is momenteel een stuk slechter dan eerst. Ruim een jaar geleden een offerte voor overname van de huuraccu gevraagd en binnen een week op de mail. Nu al een paar maanden aan het zeuren zonder reactie... Of mag je soms maar één keer vragen om overname...
Zwarte Zoe R90 sinds 10/2/2018 15:00
In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader

In 5 jaar ruim 100.000km elektrisch plezier (inclusief Parijs en Noorwegen), sinds km 101468 een nieuwe motor. Na 1.5 jaar straatladen nu vooral thuisladen op eigen zonne-energie met een Zappi V2 3F lader
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
[mention]Gliset[/mention] Ik ben indertijd geholpen door Gabrielle Dijkshoorn. Ik had (ook?) niet op het eerste aanbod gereageerd, terwijl ik daar zelf om gevraagd had, slecht! Geen enkele probleem, noch bij de feitelijke afhandeling. Dit speelde voor mij precies een jaar geleden.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 462
- Lid geworden op: 15 apr 2019
- Laatste bezoek: 28 jan 2024 16:26
- Actief als: particulier
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Gabrielle Dijkshoorn, heeft het voor mij , verleden jaar keurig afgehandeld, v.w.b accu kopen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 mar 2022
- Laatste bezoek: 31 aug 2022 14:10
- Actief als: particulier
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Ik ga de naam niet noemen maar ik heb alleen nog maar zowel telefonisch als per e-mail contact gehad met een man.
Renault Zoe Q210
Norm Macdonald: “It was like a broken calculator... It just didn't add up.”
Norm Macdonald: “It was like a broken calculator... It just didn't add up.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 mar 2022
- Laatste bezoek: 31 aug 2022 14:10
- Actief als: particulier
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Zojuist reactie ontvangen van RCI (een dame deze keer) met de mededeling dat alles nu compleet is en dat uit coulance het contract per 01-04-2022 in gaat ipv per aanschaf van van de auto begin januari. Ik vind dit zeer netjes en dat mag ook vermeld worden 

Renault Zoe Q210
Norm Macdonald: “It was like a broken calculator... It just didn't add up.”
Norm Macdonald: “It was like a broken calculator... It just didn't add up.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Top, fijn dat het is opgelost en naar tevredenheid
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 31 dec 2017
- Laatste bezoek: 31 aug 2022 12:04
- Actief als: professional
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Een aantal jaren geleden heb ik gebeld en gemaild met RCI met het verzoek om een verhoging van de kilometrage van de batterijhuur, maar daar nooit een reactie op gekregen.
In februari j.l. heb ik de ZE verkocht en het overnameformulier per mail naar RCI verzonden, geen reactie. Gebeld en een terugbelverzoek achtergelaten, geen reactie. Reminder gemaild, geen reactie. Marketing gemaild -dit werd als helpende oplossing genoemd bij de 1* reviews-, geen reactie.
Ondertussen loopt de incasso al wel 6 maanden door, deze laat ik vanaf nu storneren.
Wees gewaarschuwd.
In februari j.l. heb ik de ZE verkocht en het overnameformulier per mail naar RCI verzonden, geen reactie. Gebeld en een terugbelverzoek achtergelaten, geen reactie. Reminder gemaild, geen reactie. Marketing gemaild -dit werd als helpende oplossing genoemd bij de 1* reviews-, geen reactie.
Ondertussen loopt de incasso al wel 6 maanden door, deze laat ik vanaf nu storneren.
Wees gewaarschuwd.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 13 mar 2022
- Laatste bezoek: 31 aug 2022 14:10
- Actief als: particulier
Re: Waardeloze klantenservice van Renault
Helaas was het bij mij ook nog niet klaar na april. Ik heb mijn Zoe gekocht in januari en toen de papieren ondertekend, de eerste incasso heeft plaatsgevonden in juli...voor 4 maanden in 1 keer....
Renault Zoe Q210
Norm Macdonald: “It was like a broken calculator... It just didn't add up.”
Norm Macdonald: “It was like a broken calculator... It just didn't add up.”
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut