Renault Clio II 2003 Zie nergens composet speaker, alleen coaxiaal. Waar is composet
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 10 feb 2022 17:50
- Actief als: particulier
Renault Clio II 2003 Zie nergens composet speaker, alleen coaxiaal. Waar is composet
Ik heb een 03 Clio en de speaker in de Rechtervoordeur is stuk. Na even te hebben gezocht op internet heb ik ondervonden dat er twee soorten speakers zijn: coaxiaal en composet (ik weet niet wat dat betekent maar oke zo is het). Ik las dat er in de voordeuren composet moest, en achterdeur coaxiaal.
Ik zie dus NERGENS een composet speaker als ik online kijk (ik weet dat voordeur 13cm moet zijn). Alle zijn coaxiaal. Dus weet iemand waar ik een composet speaker kan kopen? Budget is max 40 euro. Hoeft niet goede speaker te zijn maar hij moet het gewoon doen.
Ik zie dus NERGENS een composet speaker als ik online kijk (ik weet dat voordeur 13cm moet zijn). Alle zijn coaxiaal. Dus weet iemand waar ik een composet speaker kan kopen? Budget is max 40 euro. Hoeft niet goede speaker te zijn maar hij moet het gewoon doen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
Re: Renault Clio II 2003 Zie nergens composet speaker, alleen coaxiaal. Waar is composet
Heb je niet het nummer van de oude speaker dan?
Kortweg gezegd heb je een 2-weg speaker (coaxiaal), dat is dus een woofer en een tweeter in een. Of je hebt een composet. Dan heb je een losse woofer in de deur en een losse tweeter boven op het dashboard. Die twee samen vormen dan de composet.
Ik heb wel een complete Renault Cabasse luidsprekerset te koop. Die bestaat uit een composet (2x woofer en 2x tweeter) en 2 woofers voor achterin. Niet coaxiaal dus, maar het geeft wel een veel beter geluid dat de standaard kartonnen speakers. En achterin mis je de tweeters niet. Maar die is wel iets boven budget, namelijk 50 euro.
Woofer 13cm (4x): Tweeters dashboard (2x): De Cabasse tweeters zijn zwaarder dan de standaard tweeters. Het scheidingsfilter (spoeltje) zit ook alleen op de Cabasse tweeters.
Kortweg gezegd heb je een 2-weg speaker (coaxiaal), dat is dus een woofer en een tweeter in een. Of je hebt een composet. Dan heb je een losse woofer in de deur en een losse tweeter boven op het dashboard. Die twee samen vormen dan de composet.
Ik heb wel een complete Renault Cabasse luidsprekerset te koop. Die bestaat uit een composet (2x woofer en 2x tweeter) en 2 woofers voor achterin. Niet coaxiaal dus, maar het geeft wel een veel beter geluid dat de standaard kartonnen speakers. En achterin mis je de tweeters niet. Maar die is wel iets boven budget, namelijk 50 euro.
Woofer 13cm (4x): Tweeters dashboard (2x): De Cabasse tweeters zijn zwaarder dan de standaard tweeters. Het scheidingsfilter (spoeltje) zit ook alleen op de Cabasse tweeters.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 10 feb 2022 17:50
Re: Renault Clio II 2003 Zie nergens composet speaker, alleen coaxiaal. Waar is composet
Dankjewel voor de informatie. Ik heb er verder niet veel verstand van. Ik heb alleen een filmpje op youtube opgezocht hoe je voordeur speaker moet vervangen maar ik zou absoluut niet weten hoe het met die elektronica zit om bijvoorbeeld achterin dingen aan te sluiten.
Sterker nog toen ik men auto kocht zat er een aftermarket subwoofer in maar daar heb ik nooit wat mee gedaan. Zou goed kunnen dat ie het doet maar dat er stekkertje ergens niet in zit.
budget komt niet zo precies maar mijn auto was maar 750 euro dus wil ik er niet te veel geld in steken als je snapt wat ik bedoel. Bijvoorbeeld mij lijkt het ook ziek om er een spoiler op te zetten maar goedkoper dan 100 euro zijn die niet en dat is het al niet waard vind ik. Ik vind 50 euro wel een goede prijs voor een set dus dat zal ik overwegen. Ik had ook gezien dat iemand een ander soort speaker erin zet en dan die draadjes afknipt die normaal in een soort stekker zitten en dan vast soldeert (volgens mij heet dat een soldeer machine, dat je het aan elkaar smelt zeg maar) aan de draden van de nieuwe speaker.
Dat soort dingen wil ik dus absoluut niet doen haha want ik heb daar echt nul verstand van.
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 31 jan 2025 19:46
De speakers die ik als voorbeeld heb aangegeven zijn plug-and-play, dus met dezelfde stekkertjes. Alleen maar omwisselen dus!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-