schokkende automaat
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 aug 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
schokkende automaat
Hallo, ik heb een Renault Espace uit 2000 (2.0ltr. automaat) met het volgende probleem...
De automaat spoort niet. Met het intrappen van het gaspedaal weet de automaat niet echt wat ie moet doen.
Vooral naar de 80 toe. Hij gaat dan van zn 4 weer naar de 3,schakelt dan weer op en ook zomaar weer terug,terwijl ik wel het pedaal intrap. Gister zaten we op de snelweg en bij 120 schakelt ie ook zomaar terug, zonder dat ik het pedaal extra diep intrap. Bij lage snelheden in de bebouwde kom enzo is er geen probleem. Hij bonkt soms ook met overschakelen. Het dashboard geeft geen storing aan.
Wie weet wat dit misschien kan zijn???
De automaat spoort niet. Met het intrappen van het gaspedaal weet de automaat niet echt wat ie moet doen.
Vooral naar de 80 toe. Hij gaat dan van zn 4 weer naar de 3,schakelt dan weer op en ook zomaar weer terug,terwijl ik wel het pedaal intrap. Gister zaten we op de snelweg en bij 120 schakelt ie ook zomaar terug, zonder dat ik het pedaal extra diep intrap. Bij lage snelheden in de bebouwde kom enzo is er geen probleem. Hij bonkt soms ook met overschakelen. Het dashboard geeft geen storing aan.
Wie weet wat dit misschien kan zijn???
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Hmmm, vreemd. Ik had laatst dat de automaat in noodloop ging, dat betekent dat ie vast zit in de 3e trap, wat jij dus ook hebt. Maar ik had dus wel een melding op het dashboard Bleek dat de elektrokleppen vervangen moesten worden.
Automaten zitten vrij ingewikkeld in elkaar, dus zou er wel mee naar een goede Renault dealer gaan.
Hoeveel km heeft ie gelopen?
Dat bonkig overschakelen zou een vervuild smoorkleppenhuis kunnen zijn.
Vooral met een automaat raakt die sneller vervuild omdat hij al snel in de hoogste versnelling gaat en je dan met lage toeren rijdt.
Had dit laatst ook met de Laguna en was een wereld van verschil na het schoonmaken, schakelt nu weer als een zonnetje.
Automaten zitten vrij ingewikkeld in elkaar, dus zou er wel mee naar een goede Renault dealer gaan.
Hoeveel km heeft ie gelopen?
Dat bonkig overschakelen zou een vervuild smoorkleppenhuis kunnen zijn.
Vooral met een automaat raakt die sneller vervuild omdat hij al snel in de hoogste versnelling gaat en je dan met lage toeren rijdt.
Had dit laatst ook met de Laguna en was een wereld van verschil na het schoonmaken, schakelt nu weer als een zonnetje.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 aug 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Da's best veel voor een automat, ze zeggen wel eens dat die na +/- 150.000 aan een revisie toe is maar je ziet ook vaak genoeg automaten met een veel hogere stand.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 aug 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
ik las net op een ander forum dat de espace automaat, speciaal gemaakt is om er 350000 mee te rijden zonder revisie. Kan het ook niet aan de olie liggen in de bak?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
De automaat in mijn vorige Scenic van 1999 ging bij 185.000 km kaduuk. Auto gelijk total loss!Renier schreef:Da's best veel voor een automat, ze zeggen wel eens dat die na +/- 150.000 aan een revisie toe is maar je ziet ook vaak genoeg automaten met een veel hogere stand.
Nu inmiddels gerepareerd en staat al 8 maanden te koop bij de dealer haha
Is dat smoorkleppenhuis trouwens verantwoordelijk voor inhouden bij gas loslaten?
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 1
- Berichten: 16537
- Lid geworden op: 24 apr 2008
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 19:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Je smoorklephuis regelt de toevoer van lucht naar de motor. Als deze klep vervuild is, kan deze blijven hangen en dus niet meteen in de russtant terugkeren. Hierdoor is het samenstelling van het mengsel niet optimaal, en kan de motor inhouden.
Je automaat moet eigenlijk even uitgelezen worden. Deze heeft zogehete adaptieve waardes, die bepalen wanneer de automaat het beste schakelt. Deze kunnen gereset worden, en opnieuw ingelezen worden. Dit zou je kunnen proberen. Wellicht zit er een ander probleem in.
Vaak als een automaat echt flink begint te bokken, is het het begin van het eind..
Je automaat moet eigenlijk even uitgelezen worden. Deze heeft zogehete adaptieve waardes, die bepalen wanneer de automaat het beste schakelt. Deze kunnen gereset worden, en opnieuw ingelezen worden. Dit zou je kunnen proberen. Wellicht zit er een ander probleem in.
Vaak als een automaat echt flink begint te bokken, is het het begin van het eind..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 25 aug 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Ik heb het idee dat ie met een koude motor beter loopt dan met een warme.
Is dit te verklaren?
Is dit te verklaren?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 128 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 306 Weergaves
-
Laatste bericht door Xieje
-
- 0 Reacties
- 313 Weergaves
-
Laatste bericht door Red-Devil84
-
- 2 Reacties
- 267 Weergaves
-
Laatste bericht door marcelhorjus
-
- 27 Reacties
- 1487 Weergaves
-
Laatste bericht door hansje55
-
- 17 Reacties
- 514 Weergaves
-
Laatste bericht door BarryH
-
- 0 Reacties
- 239 Weergaves
-
Laatste bericht door ckverwil