Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Die met die groene 18650 cellen is 3rd party (Imecar Elektronik Turkey). Ik heb nog niets geassembleerd gezien van Renault, hoewel met zegt dat de nieuwe batterij van Renault gebaseerd zal zijn op exact dezelfde cellen van LG-chem die in de nieuwe Bolt zitten. Aangenomen dat dat klopt zat de batterij er van binnen veel meer uitzien als nu, gestapelde pouches.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Ik heb zoals eerder gemeld gekozen voor een langlopend leasecontract (3 jr). Ik kijk inmiddels met een iets andere blik naar de houding van Renault.
Ik ben tevreden over de Zoe, ik ben tevreden met de prestaties van de accu, hoewel ik best geld zou willen investeren in een grotere range.
De huur vind ik nog steeds te duur, maar dat vind ik ook van de koopmogelijkheid. Daar waar de hele wereld het heeft over steeds beter en goedkoper worden van accu's; wat mag je in alle redelijkheid dan nog vragen voor een accu van 40kw accu?
Ik heb sterk de indruk dat de prijs/kw bij andere merken beter ligt
Ik rij nog wel een tijdje in mijn 2014 model, maar de volgende EV wordt geen Zoe als de prijsstelling niet gaat veranderen
Gegeven dat de 40 kWh batterij maar IETS duurder is dan de 22 kWh, vindt ik een (bijna) halvering van het tarief in 4 jaar nou niet bepaald een "vel over het oor". In absolute termen betaal je via de lease de koopwaarde in ruwweg 7 jaar. Ook dat lijkt me niet onredelijk.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Beste Forumleden,
Heeft iemand recent, een offerte aangevraagd , om de accu te kopen?
Zo ja, is er over de prijs nog te onderhandelen?
In mijn geval, gaat het over de accu van een Zoë Edition One, van December 2019.
Alvast bedankt , voor eventuele reactie.
Injector 1
Ik vond die van mij (uit 2013) niet onredelijk, m.i. in lijn met de afschrijving-in-10-jaar regel die meen ik gehanteerd wordt. Een 2019 accu kan dan wel eens prijzig zijn ja. Uiteindelijk betaal je het linksom of rechtsom.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Ik heb met de Zoë, ruim 8000 km gereden.
De accu moet kosten € 6992,59 inclusief B.T.W.
Toegevoegd in 5 minuten 25 secondes:
Wat ik vandaag van de Renault dealer hoorde, dat R.C.I met verhuur van accu”s gestopt is, omdat het veel administratief werk is.
Dus misschien gaat de prijs nog wat zakken, als ze de de abonnementen willen stoppen Voorde huidige huurders.
Gr. Injector 1
Wat wel bijzonder is, is het volgende, op het batterijhuurcontract staat dat de verzekerde waarde van de batterij € 7000,- is.
Als ik nu, na 18 maanden huur te hebben betaald, de accu zou kopen, moet ik € 6992,59 incl. Btw betalen.
Dat is praktisch de nieuwprijs.
Is dat niet vreemd?
Gr. Injector 1
Heb het nagevraagd: Dat is inderdaad sinds kort mogelijk in Nederland, de huidige overnameprijs voor deze batterij met BIN ******** is € 6152 exclusief BTW.
Ik wacht nog even
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Nagekomen informatie: Dat is geen probleem hoor, de mogelijkheid om de batterij over te nemen blijft altijd mogelijk, er wordt maandelijks ongeveer €50 ex BTW op afgeschreven.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Na wikken en wegen heb ik akkoord gegeven op de offerte, heb mijn accu gekocht. Mijn ervaring met de 135.000 gereden kilometers en de staat van de accu van mijn 22kW Zoe hiervoor heeft geleerd dat de accu's lang meegaan en dat de degradatie meevalt.
Andere overweging is dat de auto over een paar jaar beter in te ruilen is met een accu in eigendom i.p.v. een huuraccu. En als je het geld toch op je spaarrekening hebt staan en de rente er...... bijna niet is, kopen die handel. Scheelt ook € 124,00 per maand, die kan dan weer naar de plek met bijna geen rente.
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Ik heb inmiddels besloten, om ook de accu te kopen.
Mijn reden is anders.
Dit is mijn laatste auto, gezien mijn leeftijd.
Spaargeld levert niets op en bij verkoop van de Renault Zoë December 2019, vang ik toch weer een gedeelte van de aankoop som terug.
Maandelijks betalen, terwijl het nooit je eigendom wordt, vind ik ook niet zo leuk
Hebben wij het toch goed gedaan, het luie spaargeld, wat maar niets lag te doen en maar lag te verstoffen, was voor ons ook een reden om de accu bij aanschaf te kopen.
Daarom ook de zonnepanelen op ons dak.
Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________ Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369
________________________________ De domste vraag is de vraag die niet wordt gesteld.
De koopprijs is afhankelijk van de grootte van de accu en de verstreken tijd van het accu huurcontract. Over een jaartje is het weer ietsje lager. De 41kWh accu stond volgens mij voor 7900 in de prijslijst en de 52kWh voor 8400.
Na een jaar of zes in de ZOE nu in een Renault Kangoo Electric met een 46kWh accu
Wij gaan ook de batterij kopen. Auto is van december 2014 (Frankrijk), in 2018 geïmporteerd. Koopprijs is € 2086 ex BTW.
SOH via tooltje uitgelezen, is 96%. Ik verwacht dat we nog rustig tot 200k verder kunnen rijden met SOH boven de 90%.
De Route Service valt dus weg, maar als je de auto jaarlijks laat onderhouden zit daar Route Service NL+woonplaats bij. Voor 50€ krijg je Route Service Plus, die is ook in Europa geldig. Dat is voor ons niet nodig, voor ritten naar het buitenland gebruiken we vaak een deel-Tesla van We Drive Solar.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Mijn Opel Vivaro Tour uit 2003 (1.9 Diesel = identiek aan Trafic) staat in panne in Frankrijk.
Voor zover ik zelf kon zien, is het de alternator die het begeven heeft.
De lokale garagist heeft ernaar gekeken en bevestigt deze diagnose. Hij...
Batterijvraag: Renault Master 3, 2016, 2.3dci, 125kW/170pk
Is het nodig om het BMS te resetten na het vervangen van de batterij?
Vorige batterij was efb, nieuwe is agm. Na vervangen geen foutmeldingen.
Indien het nodig is om een reset te doen, welke...
Gisteren heb ik dringend de accu van mijn Renault Scénic IV uit 2020 moeten vervangen. Deze vervanging werd niet bij een Renault dealer uitgevoerd.
Alles werkt echter opnieuw, alleen is er het probleem dat mijn Scenic in de stand 'comfort' niet meer...
De auto geeft aan dat de batterij van de sleutelkaart vervangen moet worden.
Het is een Varta CR 2032.
Ik heb een hele kaart met CR 2032 knopbatterijtjes, maar de auto reageert niet.
Ik zet ze er goed in (+ naar boven), er zit geen...