Hij is afgemonteerd met 195/55/16 Michelins CC, op zich niet verkeerd, maar ik ga er 25000 per jaar mee rijden en voornamelijk snelweg kilometers. Ik zou daarom in de zomer graag A-merk zomerbanden willen vanwege minder bandenruis en mogelijk iets betere range. De CC's zou ik dan bewaren voor de wintertjes die soms nog voorkomen in nederland. Mijn andere auto (een Citroen), heeft gelukkig een indirect bandenspanningssysteem (ABS) waardoor ik kan wisselen naar hartelust omdat er geen sensoren in de ventielen zitten. Bij de Zoe ligt dat anders begrijp ik. Ik lees in andere topics dat de sensoren iedere keer opnieuw ingelezen moeten worden......
Ik kan een set nieuwe Continental EcoContact 195/55/16 87H krijgen voor 25€ per stuk maar ik vrees dat het laadvermogen/loadindex net te krap is. Ik zie alleen maar Zoe's s met 88/89/of 91 loadindex........ wat me op zich al verbaasd met een gewicht van bijna 1500 (?) kilo
Mijn vraag is of je de sensoren ook opnieuw moet laten inlezen als je twee sets velgen met sensoren hebt en die omwisselt? Bij sommige merken/types leren de sensoren zich namelijk in tijdens de eerste kilometers rijden. En wat gaat dan ongeveer een bandenwissel of complete wielwissel kosten bij de garage als de sensoren iedere keer moeten ingelezen worden?
Ik ga voorlopig nog niet met een eigen OBD of dongle aan de slag, dus wil dat niet zelf gaan oppakken.
Alvast dank