scheur in binnenste ashoes, weg olie.......

Plaats reactie

Topic author
Chicco
lid
lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 23 jun 2011 12:07

scheur in binnenste ashoes, weg olie.......

Bericht door Chicco »

Vandaag naar de garage gegaan om in plaats van de aanwezige 7-polige stekker een 13-polige te laten monteren.
Echter, op het moment dat de auto op de brug stond zagen wij dat de gehele onderkant van de auto onder de olie zat.

Nadat ze de afdekplaat (deze lag geheel onder de olie) hadden verwijderd, bleek dat het versnellingsbakolie was welke langs de binnenste ashoes omlaag liep en, vermoedelijk door de rijwind, over de gehele onderzijde van de auto was “uitgesmeerd”.

De binnenste ashoes was gescheurd, waardoor dus de olie weg liep.

Hierop is de onderkant van de versnellingsbak droog gemaakt zodat we mogelijk konden zien of er nog ergens een lek was. Dit was gelukkig niet het geval. Alles bleef droog…….

Achteraf is het logisch dat alles droog bleef, er zat namelijk nagenoeg géén olie meer in de versnellingsbak! Nadat we er 2 liter in hadden gedaan (zou max 2,3 l in gaan) stond hij nog niet op zijn max maar begon wel weer direct het lekken.

Dus de auto maar laten staan en afwachten maar weer.......
Met een beetje geluk (als de ashoes voorradig is) kan ik mijn auto maandag in de namiddag weer ophalen.
Ik heb niet echt geluk met deze auto..... :?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 29 apr 2025 08:57
Actief als: particulier

Bericht door mechanic »

Je hebt te maken met een *** garage.
Dit zijn dingen die je gewoon kan zien als de auto technisch grondig nagekeken wordt.
Niet perse dat die al lekt, maar zeker dat de hoes slecht is.
Als ik zo de rest zie wat je nog meer voor problemen hebt gehad, zou ik het wel weten!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Chicco
lid
lid

Bericht door Chicco »

Ik weet het, ben in ieder geval blij dat ik toch 6 mnd extra BOVAG-garantie heb genomen........
Vandaag in ieder geval contact gehad met de verkoper en deze gaf in ieder geval aan alles te vergoeden!
Wel gaf hij aan om een ashoes van een Vel Satis te bestellen (deze zou hetzelfde zijn), aangezien een ashoes voor een Espace niet los te verkrijg was volgens hem (er zou alleen een ashoes geleverd kunnen worden inclusief aandrijfas).
Aanstaande woensdag zou de ashoes er zijn, ik ben benieuwd........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 29 apr 2025 08:57

Bericht door mechanic »

Daar heeft de beste man wel gelijk in. Is inderdaad geen losse hoes voor te krijgen.
Deze reparatie duurt normaal niet zo lang, en je zou er gewoon op kunnen wachten. Het was nog al een eind rijden elke keer voor je meen ik me te herinneren.
Ik gok op maximaal 1.5uur werk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Chicco
lid
lid

Bericht door Chicco »

Gisteren in de middag mijn auto kunnen ophalen en..... tot nu toe werkt alles weer perfect :wink: Met de caravan er achter heeft hij het vandaag ook weer goed gedaan, althans ik zit nu halverwegen Frankrijk en alles werkt nog ! Alleen, ondanks dat ik de bandenspanning voor op 2,7 had gezet en achteren op 2,8 kreeg ik halverwegen de rit een waarschuwing dat de bandenspanning rechtsachter 2,9 was en kreeg ik een rood lampje in mijn rechterachterband te zien op de display. Maar ja, zo erg zal het wel niet zijn........ ik neem aan dat hij merkt dat er verschil is tussen de spanning in de banden en dat dus als waarschuwing geeft (zonder signaal overigens).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Is dat niet te hoog??? Bij mijn Espace 2.2 vooraan, 2.0 achteraan... (KOUD, dus niet gereden)En tijdens het rijden stijgen ze met max 0.4 :shock: Voor een verschil van 0.1 zal hij zeker geen waarschuwing geven!
Volgens mij krijg je een verwittiging dat de druk te hoog wordt. Tijdens het rijden zet de lucht uit en stijgt de bandenspanning, toch als je ze met gewone lucht vult. Vullen met stikstof is in feite het ideale in combinatie met bandendrukcontrole...maar ja heb het zelf ook niet gedaan...
Alhoewel mijn eerste setje vooraan is er bijna door en dan... (Geen geklungel meer met vrieskoude of extreme warmte)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut