Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 nov 2020
- Laatste bezoek: 02 dec 2020 10:27
- Actief als: particulier
Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren
Lotgenoten,
Onze Zoe R90 krijgt zijn laadbeheer programma niet goed via de app. Na bellen met Renault Nederland werd mij geadviseerd de auto te programmeren, hetzij via het kalender oplaad programma of initieel. Wat is nu het probleem, als ik het programma kies bijvoorbeeld 4 uur in de ochtend. Dan begint mijn Wallbox al met 4000 watt te laden. Erg vreemd vond ik dit, deze melding bij Renault Nederland gemaakt, en die gaf aan dat dit niet normaal was. Bij een openbare laadpaal dit ook getest en jawel hij begint met 1.3 kw te laden Renault Nederland adviseerde mij dit bij de dealer voor te leggen, zoals gezegd heb ik dit gedaan bij Bochane Harderwijk. Die verwezen mij meteen door naar de specialistische Zoe dealers in Apeldoorn of Almere. In Almere de situatie uitgelegd en zij zijn gaan testen. Die konden het probleem niet vinden en zagen ook geen 'lekstroom' naar de auto. Balen want ik krijg nu wel een rekening van 120 euro. Is hier iemand bekend met dit euvel? In ieder geval vind ik het erg merkwaardig. En heb maar besloten mijn Wallbox app te programmeren die prima naar behoren werkt.
Onze Zoe R90 krijgt zijn laadbeheer programma niet goed via de app. Na bellen met Renault Nederland werd mij geadviseerd de auto te programmeren, hetzij via het kalender oplaad programma of initieel. Wat is nu het probleem, als ik het programma kies bijvoorbeeld 4 uur in de ochtend. Dan begint mijn Wallbox al met 4000 watt te laden. Erg vreemd vond ik dit, deze melding bij Renault Nederland gemaakt, en die gaf aan dat dit niet normaal was. Bij een openbare laadpaal dit ook getest en jawel hij begint met 1.3 kw te laden Renault Nederland adviseerde mij dit bij de dealer voor te leggen, zoals gezegd heb ik dit gedaan bij Bochane Harderwijk. Die verwezen mij meteen door naar de specialistische Zoe dealers in Apeldoorn of Almere. In Almere de situatie uitgelegd en zij zijn gaan testen. Die konden het probleem niet vinden en zagen ook geen 'lekstroom' naar de auto. Balen want ik krijg nu wel een rekening van 120 euro. Is hier iemand bekend met dit euvel? In ieder geval vind ik het erg merkwaardig. En heb maar besloten mijn Wallbox app te programmeren die prima naar behoren werkt.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren
Ik heb niets op te merken over het probleem zelf, weet het gewoon niet. Maar ik zou iedereen adviseren "getimed" opladen via de wallbox te doen. Sommige wallboxen snappen namelijk niet dat de auto niet gaat laden en geven het op. En soms vergeet je het zelf sta je bij een incidentele langere rit bij een oplaadstation te hannesen (of erger) omdat de auto niet wil laden. Begin er niet an
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 nov 2020
- Laatste bezoek: 02 dec 2020 10:27
- Actief als: particulier
Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren
Bedoel je met 'getimed' laden het programmeren van een start en eindtijd van de wallbox?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren
Ik bedoel met getimed laden dat je een start en mogelijk stoptijd wilt hanteren, terwijl de stekker er in zit. Dat kan de auto doen, of (als dat is ingebouwd) de wallbox. Mijn advies is om als je getimed laden wilt en keuze hebt hoe, om altijd voor timer in de wallbox te gaan.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 26 nov 2020
- Laatste bezoek: 02 dec 2020 10:27
- Actief als: particulier
Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren
Oke helder, wat maakt dat je voor deze keuze gaat? "Mijn advies is om als je getimed laden wilt en keuze hebt hoe, om altijd voor timer in de wallbox te gaan."
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 12 mei 2014
- Laatste bezoek: 14 dec 2024 21:42
- Actief als: particulier
Re: Geprogrammeerd laden via en app en auto werken niet naar behoren
Dat staat precies in mijn post daarvoor, twee redenen
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 237 Weergaves
-
Laatste bericht door ffonz
-
- 0 Reacties
- 526 Weergaves
-
Laatste bericht door erik75
-
- 0 Reacties
- 60 Weergaves
-
Laatste bericht door Raijmond
-
- 5 Reacties
- 533 Weergaves
-
Laatste bericht door Bartespace2005
-
- 0 Reacties
- 316 Weergaves
-
Laatste bericht door Bglvanbarneveld
-
- 3 Reacties
- 275 Weergaves
-
Laatste bericht door Kata
-
- 1 Reacties
- 364 Weergaves
-
Laatste bericht door Andere Peter