Best Forumleden,
Ik ben aan het rondkijken voor een Twingo RS phase 1.
Ik zou er graag één aanschaffen met het CUP onderstel.
Nu kan ik vinden dat deze -4mm lager zijn dan de reguliere RS.
Nu is mijn vraag, hoe hoog dient dit dan te zijn? kun je dit meten als je bij de auto staat? wat meet je bij een normale RS en wat meet je bij een RS CUP.
Of zijn er andere punten waar ik het aan kan zien? staat het bijvoorbeeld ook op de schokbreker?
De CUP is geleverd met 17" velgen ipv de 16"velgen. Echter ik vind het wat tricky om alleen hier vanuit te gaan.
Hopelijk kan iemand mij helpen,
Alvast bedankt
Twingo RS Cup herkennen (-4mm)
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 mar 2018
- Laatste bezoek: 02 jun 2020 20:40
- Actief als: particulier
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 31 mei 2018
- Laatste bezoek: 29 nov 2024 11:45
- Actief als: particulier
Re: Twingo RS Cup herkennen (-4mm)
In de Cup zijn nutteloze zaken zoals een verstelbare achterbank, verstelbare koplampen en airconditioning verwijderd.
En weegt de RS cup volgens mij maar net 950 kg en de 'gewone' ergens 1020kg, zou dus bij een kenteken check zichtbaar moeten zijn.
Wellicht dat iemand anders de precieze gewichten weet.
En weegt de RS cup volgens mij maar net 950 kg en de 'gewone' ergens 1020kg, zou dus bij een kenteken check zichtbaar moeten zijn.
Wellicht dat iemand anders de precieze gewichten weet.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 mar 2018
- Laatste bezoek: 02 jun 2020 20:40
- Actief als: particulier
Re: Twingo RS Cup herkennen (-4mm)
Dank, zijn wel dingen waar ik dan even op dien te letten. Vooral de airco is wel een must!maestro12 schreef: ↑17 mei 2020 15:51 In de Cup zijn nutteloze zaken zoals een verstelbare achterbank, verstelbare koplampen en airconditioning verwijderd.
En weegt de RS cup volgens mij maar net 950 kg en de 'gewone' ergens 1020kg, zou dus bij een kenteken check zichtbaar moeten zijn.
Wellicht dat iemand anders de precieze gewichten weet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 27 mar 2018
- Laatste bezoek: 02 jun 2020 20:40
- Actief als: particulier
Re: Twingo RS Cup herkennen (-4mm)
Het was even zoeken, maar ik kan het één en ander verhelderen.
Er zijn in de basis een 3 smaken Twingo RS'en als het gaat om de CUP versies. De Gordini versies laat ik even buiten beschouwing omdat ik niet precies weet hoe dat zit. Onderstaand is ook op basis van mijn bevindingen. Mocht ik het fout hebben, verbeter me daar waar het nodig is.
Twingo RS "standaard".
16 inch velgen, en niet extra verlaagd. de airco wordt ook "climate control"uit gevoerd.
Achterbank is volgens mij ook altijd opdeelbaar (dus 2 stoelen ipv van 1 bank). De schockbrekers kun je herkennen aan de gele stickers op de achterschokbrekers. De schokbrekers voor hebben geen sticker
De standaard RS schockbrekers hebben het volgende NR:
Schokbreker voor 8200681539
Schokbreker achter 562107440R
Twingo RS + CUP Chassis .
De Twingo RS met CUP onderstel is te herkennen aan zijn 17 inch velgen.
Ook is de auto 4mm verlaagd (mede door de CUP schokbrekers)
Verder bezit de auto alle eigenschappen van de bovenstaande "standaard Twingo RS"
De schokbrekers kun je herkennen aan de roze-paarse stickers op de schockbrekers (achter) als je even onder de auto kijkt, kun je het vrij eenvoudig zien.
De CUP schokbrekers hebben de volgende art. NR's:
Schokbreker voor 8200750081
Schokbreker achter 562108671R
Op onderstaande afbeelding is een gele springveer te zien. Dit is een voorbeeld en is volgens mij aftermarket.
In de foto gaat het even om de roze-paarse sticker.
Foto dient ter ilustratie. Volgens mij is het wel aan de springveren af te lezen. Maar ik kan hier geen eenduidig antwoord over geven.
Twingo RS CUP.
Dan hebben we nog de CUP versie.
Deze kun je herkennen aan de CUP schokbrekeres zoals hierboven afgebeeld.
Natuurlijk ligt deze ook 4mm lager, en is deze voorzien van 17" velgen.
Wat deze auto verder onderscheidt is het gewicht. Deze heeft Renault verder weten te reduceren.
Dit hebben ze gedaan door;
Een enkele achterbank niet twee losse stoelen
Een Handmatige airco (geen climate control, dus niet in te stellen op temperatuur)
Niet verstelbare koplampen (dit weet ik niet zeker)
Schuidak is in deze versie na mijn weten ook niet mogelijk.
Mochten er aanvullingen zijn, of heb ik het verkeerd. Dan hoor ik het graag!
Er zijn in de basis een 3 smaken Twingo RS'en als het gaat om de CUP versies. De Gordini versies laat ik even buiten beschouwing omdat ik niet precies weet hoe dat zit. Onderstaand is ook op basis van mijn bevindingen. Mocht ik het fout hebben, verbeter me daar waar het nodig is.
Twingo RS "standaard".
16 inch velgen, en niet extra verlaagd. de airco wordt ook "climate control"uit gevoerd.
Achterbank is volgens mij ook altijd opdeelbaar (dus 2 stoelen ipv van 1 bank). De schockbrekers kun je herkennen aan de gele stickers op de achterschokbrekers. De schokbrekers voor hebben geen sticker
De standaard RS schockbrekers hebben het volgende NR:
Schokbreker voor 8200681539
Schokbreker achter 562107440R
Twingo RS + CUP Chassis .
De Twingo RS met CUP onderstel is te herkennen aan zijn 17 inch velgen.
Ook is de auto 4mm verlaagd (mede door de CUP schokbrekers)
Verder bezit de auto alle eigenschappen van de bovenstaande "standaard Twingo RS"
De schokbrekers kun je herkennen aan de roze-paarse stickers op de schockbrekers (achter) als je even onder de auto kijkt, kun je het vrij eenvoudig zien.
De CUP schokbrekers hebben de volgende art. NR's:
Schokbreker voor 8200750081
Schokbreker achter 562108671R
Op onderstaande afbeelding is een gele springveer te zien. Dit is een voorbeeld en is volgens mij aftermarket.
In de foto gaat het even om de roze-paarse sticker.
Foto dient ter ilustratie. Volgens mij is het wel aan de springveren af te lezen. Maar ik kan hier geen eenduidig antwoord over geven.
Twingo RS CUP.
Dan hebben we nog de CUP versie.
Deze kun je herkennen aan de CUP schokbrekeres zoals hierboven afgebeeld.
Natuurlijk ligt deze ook 4mm lager, en is deze voorzien van 17" velgen.
Wat deze auto verder onderscheidt is het gewicht. Deze heeft Renault verder weten te reduceren.
Dit hebben ze gedaan door;
Een enkele achterbank niet twee losse stoelen
Een Handmatige airco (geen climate control, dus niet in te stellen op temperatuur)
Niet verstelbare koplampen (dit weet ik niet zeker)
Schuidak is in deze versie na mijn weten ook niet mogelijk.
Mochten er aanvullingen zijn, of heb ik het verkeerd. Dan hoor ik het graag!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 168 Weergaves
-
Laatste bericht door maestro12
-
- 0 Reacties
- 348 Weergaves
-
Laatste bericht door JohandeWit
-
- 0 Reacties
- 404 Weergaves
-
Laatste bericht door DaanBusman
-
- 3 Reacties
- 60 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 148 Weergaves
-
Laatste bericht door hpkrekt
-
- 0 Reacties
- 282 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone