Schudden van de auto
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 11 aug 2021 11:27
- Actief als: particulier
Schudden van de auto
Ik heb heb nieuwe cardanas onder mijn Renault Scenic RX4 (2001) gekregen.Al mijn 4 wielen zijn gebalanceerd.maar nu schudt mijn auto zo rond de 100 km.Weet iemand hier een oplossing voor of heeft men hier ervaring mee?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 22 apr 2024 20:05
Re: Schudden van de auto
Zag vanavond in Wheeler Dealers een aflevering over een Toyota 4x4 en het uitlijnen v/d cardanas. Vast wel terug te vinden op YT of ergens anders.
Verleden jaar na het vervangen v/d koppelingsplaten in de Bovag garage, iets dergelijks gehad. Uren gezocht, Hardyschijf vervangen en de motorsteun midden achter verdacht van speling. Nieuw op dat moment niet leverbaar en van 2 gebruikte exemplaren 1 gemaakt met 2 goede rubbers.
Eigenlijk is het nog niet wat het voorheen was. Resonanties tussen ca. 2.500 en 3.000 RPM. vooral bij belasting als caravan trekken. Deze zomer toch maar weer speuren naar spelingen e.d. Als jij iets vindt hoor ik het ook graag !
Verleden jaar na het vervangen v/d koppelingsplaten in de Bovag garage, iets dergelijks gehad. Uren gezocht, Hardyschijf vervangen en de motorsteun midden achter verdacht van speling. Nieuw op dat moment niet leverbaar en van 2 gebruikte exemplaren 1 gemaakt met 2 goede rubbers.
Eigenlijk is het nog niet wat het voorheen was. Resonanties tussen ca. 2.500 en 3.000 RPM. vooral bij belasting als caravan trekken. Deze zomer toch maar weer speuren naar spelingen e.d. Als jij iets vindt hoor ik het ook graag !
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 11 aug 2021 11:27
Iemand anders melde me dat het ook de remschijven of aandrijfassen kunnen zijn.Dus,weet nu wat ik moet laten checken.Dank je voor de reactie!
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 22 apr 2024 20:05
Maar: Als alleen de cardanas vervangen is, heeft dit niets van doen met de remschijven en aandrijfassen omdat die niet los hoeven.
Of zijn er gelijktijdig meer werkzaamheden uitgevoerd waarbij de remschijven en aandrijfassen wel los geweest zijn. Waarom zijn de wielen gebalanceerd, staat ook los van de cardanas.
Kortom, ik snap de logica niet en vraag me af of voor de vervanging van de cardanas de auto ook al schudde en waarom is de cardanas vervangen ?
Of zijn er gelijktijdig meer werkzaamheden uitgevoerd waarbij de remschijven en aandrijfassen wel los geweest zijn. Waarom zijn de wielen gebalanceerd, staat ook los van de cardanas.
Kortom, ik snap de logica niet en vraag me af of voor de vervanging van de cardanas de auto ook al schudde en waarom is de cardanas vervangen ?
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-