Ik heb in 2013 op ebay een ODB ELM 327 Mini Bluetooth device gekocht soortgelijk aan
Volgens de omschrijving (uit 2013, had ik nog in mijn mail) "super Smallest ELM327 Bluetooth V1.5 OBD2 OBDII Auto Diagnostic Scanner Adapter"
Dit device heb ik met mijn eerdere C5 en nu ook de Talisman gebruikt icm Car gauge Pro op mijn telefoon- dat werkt. ( Ik zag op de Talisman een P0000 drive train melding langskomen overigens, die ik maar heb laten staan)
Ik heb de ELM mini ook met DDT4all op mijn laptop geprobeerd, hierboven staat dat je ELM V1.5 nodig hebt, dus het zou moeten werken. Ik kon inderdaad koppelen en ook connecten (nadat ik de juiste compoort had gevonden), maar ook bij mij bevriest het programma zodra ik daadwerkelijk data probeer op te halen (na het selecteren van de auto en een van de computers.
Als ik vergelijkbare ELM mini devices opzoek krijg ik identieke exemplaren te zien vanuit de bekende china sites, maar zijn ze nu allemaal ODB 2.1 en 2.2 . Kan het zijn dat mijn device te oud is ? En dat die nieuwe dan wel wel hetzelfde lijken maar intern toch een nieuwere chip hebben?
Op de wiki pagina
https://en.wikipedia.org/wiki/ELM327lees ik overigens
"Released software versions for the ELM327 are 1.0, 1.3a, 1.4b, 2.1 and 2.2 only."
Dus hoezo 1.5 ...