Deze:

Heel gek: zodra ik de lampjes los haal en weer terug plaats is de sluiting opgeheven en komt het pas maanden later weer terug

Nieuwe lampjes heb ik al vaker erin gezet, maar probleem komt na een paar maanden alsnog terug.
De kabelboom is het niet, want als ik de stekker naar het kachelpaneel loskoppel en nieuwe zekering plaats blijft het heel... totdat het kachelpaneel wordt aangesloten (waar de lampjes nog niet los van zijn geweest).
Ik wil erachter komen wat de oorzaak hiervan is. Mijn enige vage vermoeden is dat ze misschien door trillingen gaan draaien en in een positie komen waardoor ze in de fitting (2 halve maantjes) sluiting maken?

Verder ben ik benieuwd hoe de dim-functie van de dashboard-verlichting werkt? Deze kan je dimmen met een traploze draaischakelaar. De verlichting bestaat uit SMD-LED's in de tellerbak en gloeilampjes in de klok en kachelpaneel. Zodra er 1 v/d gloeilampjes stuk gaat werkt de dim-schakelaar niet meer en blijft het resterende (zowel LED tellerbak als overgebleven gloeilampjes) op volle sterkte branden