Sinds afgelopen weekend ben ik in het bezit van een mooie Scenic II van nov. 2008, met slecht 125.000 op de teller. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met een aantal vage problemen die optreden. Niet continue, maar wisselend. Dat lijkt me het meest lastige
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Wat zijn de problemen
Continue probleem:
* Ventilator wacht minuten lang om te gaan blazen en gaat dan ook spontaan uit en weer aan. Dit is een continue probleem (kachelweerstand of kabels/connectoren?)
* Dakraam gaat goed open, maar niet echt dicht. Met nog ca. 1/4 te gaan hobbelt het dakraam en moet ik het handmatig helpen op dicht te gaan anders blijft het open staan.
Bij ontgrendelen van de deurvergrendeling (keyless) hoor ik een vreemd geluid/geratel ergens onder de motorkap. Vergrendeling werkt verder goed.
Afwisselende problemen:
* Verschillende ramen gaan niet open, soms geen enkele. Bijv. een dag later werkt alles weer weer
* Geen enkele knop op de Carminat radio werkt, stuurbediening volume en zender keuze werkt dan wel.Ook dit kan een dag of paar uur stilstand weer werken.
Ik hoop dat ik geen "maandagochtend Scenic" heb gekocht. Dit is mijn 7e Scenic, w.o. een paar als lease auto, maar heb dit soort problemen nooit eerder ondervonden.
Vast bedankt, groet Juul