Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ondertussen heeft TomTom versie 10.35 uitgebracht, die heb ik net geïnstalleerd op mijn Go 6100 dus de 10.15 loopt nu weer 4 versies achter. Renault heeft de 10.15 versie van augustus 2018 gelabeld/uitgebracht als de februari 2019 versie dus zou je verwachten dat eerdaags Renault wel met een nieuwe versie zou moeten komen (in de nieuw verkochte auto's uiteraard, bestaande klanten zullen er wel om moeten vragen als zij hun update proces niet op orde krijgen).
We moeten dan maar in de gaten houden wat de dealer in de nieuwe auto's uitlevert en als er weer een nieuwe is massaal gaan bellen voor een nieuw kaartje
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Kleur: Noir Etoile
Dashcam Viofo A119 V3
Goedenavond, wij hebben even een vraagje, wij hebben bij onze dealer gevraagd om een SD kaartje met daarop versie 10.15.
Onze Captur is ruim een jaar oud en hebben dus nog recht op gratis updates.
Nu beweren zij dat wij een SD kaartje kunnen kopen a € 49,95. Hebben jullie er ook voor betaald ? Uit jullie reakties maken wij dit niet op.
Zij zeggen dat wij recht hebben op gratis updates via de R-linkstore en kunnen installeren op onze huidige SD kaart , maar er zijn geen updates en mochten deze er al wel komen, dan begrijp ik uit jullie reakties dat deze te groot qua omvang zijn voor het huidige SD kaartje.
Dus ,.... hebben jullie betaald voor het nieuwe SD-kaartje of niet ? Dan kunnen wij met deze info naar onze dealer.
Nee, u moet bellen met Renault klantenservice, 0800-0303, en de situatie uitleggen. Zij zorgen dan dat er een SD kaartje met versie 1015 bij uw dealer komt
Wellicht krijg je de nieuwe SD kaart alleen gratis als je een Update-abonnement hebt ?? Gisteren constateerde ik dat ik in de Rlink Store 3 updates had. Twee daarvan waren al uitgevoerd en wat de derde behelsde was geheel onduidelijk. Uitgaand van "niet geschoten is altijd mis" heb ik de updates gedaan op de nieuwe SD-kaart en deze vervolgens in het systeem van de auto gedaan. En wonder boven wonder, de nieuwe kaart 1015 was niet vervangen door de oude 1011 en alles werkt. Halleluja !
En nu maar hopen dat Renault nog met een paar updates komt want mijn 3-jarig abonnement loopt maart 2020 af en ik ben nog niet verder gekomen dan 4 of 5 updates in plaats van de aangekondigde 12 (ja ik weet het, maximaal 12 maar toch).
Gisteren gebeld voor een SD-kaart met 10.15. Helpdesk was best onwillig (ik heb een abonnement). Ik moest foto's maken van de software versies en emailen. Maar ik kreeg geen garantie dat ik een SD-kaart zou ontvangen. Vanochtend gebeld door Renault. Ik had recht op een SD-kaart. Ik geloof dat bij Renault klantenservice niet iedereen op de hoogte is.
Eind goed, niet al goed want we lopen nog flink achter.
JurJo schreef:Nee, u moet bellen met Renault klantenservice, 0800-0303, en de situatie uitleggen. Zij zorgen dan dat er een SD kaartje met versie 1015 bij uw dealer komt
Dank je wel JurJo. We hebben gebeld naar Renault Klantenservice en als het goed is kunnen we 1 dezer dagen een nieuwe SD kaartje ophalen bij onze dealer.
Nu zijn we allemaal dolgelukkig met kaartje 1015 van een jaar oud, maar hoe nu verder?
Kan hier de volgende update wel bij?
Of krijgen we nu steeds een nieuw sd kaartje ipv een update....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mijn tweede, wegens succes geprolongeerd!
Captur Phase 2 Intens, Ocean Blue met zilverkleurig dak, afneembare trekhaak. 16-07-2018
Een tijdje weg geweest van het Forum, maar na aanmelding en het lezen van deze berichten gaan mijn haren WEER overeind staan. Net RN gebeld en moet zeggen dat ik netjes geholpen ben, maar het feit dat het weer op deze manier gaat, ik het er niet mee eens ben! Ik krijg iig een 10.15 kaartje via de dealer toegestuurd en blijf dit item volgen op het Forum.
Bij RN moesten ze een beetje "lachen" dat ik dit vernomen heb via het forum, waarop mijn antwoord was dat ik het niet netjes vindt dat er problemen zijn bij RN, dat ze weten wie deze problemen heeft, maar wachten tot klant contact opneemt ipv dat RN contact met de klant neemt. (dit kan ook via de dealer want die beschikt ook over de informatie van de klanten) en dat ik blij ben dat dit soort info iig WEL via de social media wordt verspreid onder de klanten van RN.
Nu ik RN aan de lijn had, heb ik tevens gevraagd hoe het zit met Renault Connect (loopt via ander draadje) welke beloofd was medio 2018 maar daar kon hij me weinig over vertellen. WS heeft de huidige Captur geen Connect aan board... Is een nieuwe case voor aangemaakt en ik wordt hierover terug geïnformeerd. ben benieuwd.
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
heb na 6 dagen nog geen SD kaartje ontvangen. Dus de dealer maar eens gebeld, die mij weer vertelde dat zij niets hadden ontvangen van RN. Dus de klantenservice weer gebeld die zei 'ik heb goedkeuring gegeven aan de dealer dat zij u een sd kaartje kunnen verstrekken'. RN met de dealer gebeld en de dealer heeft mij weer terug gebeld met de mededeling dat de SD kaartjes versie 1015 al lange tijd in backorder staan. Toen ik hem vertelde dat op het forum verschillende mensen schreven dat zij het kaartje hadden ontvangen kon hij dat niet geloven. Afijn ik vroeg wel of hij dacht of de kaartjes beschikbaar zouden zijn voordat er een online update zou komen....
Goh , Ik tref het met mijn dealer denk ik.
Vanmorgen om 11.14 u naar Renault Nederland gebeld en daar werd ik doorverbonden met de media afdeling.
En om 12.52 belde mijn dealer op om te melden dat het kaartje klaar lag en hij heeft het daarop meteen geïnstalleerd mede om te kijken of de systeemsoftware correct was. Chapeau Drogtop Heemskerk !!!
Ik heb dan ook te maken met Heemskerk, maar dat is de naam van de medewerker van de dealer, haha. Maar ik denk eigenlijk dat het te maken heeft dat de dealer in Heemskerk de kaart op voorraad had en mijn dealer, in Amsterdam, helaas niet.
Vandaag het "nieuwe" kaartje gehaald met 10.15. Op de radio stond op een gegeven moment dat er een update mislukt was. Kaartje uit de auto gehaald en even de 4 bestanden veilig gesteld. Toen R-Link toolbox z'n gang laten gaan en toolbox ging updaten, een vrij grote en hij was een tijd bezig.
Uiteindelijk was ie klaar en ik heb de kaart weer in de auto gedaan. Na het opstarten kwam de melding: Probleem met de kaart. Je kunt deze kaart niet gebruiken op dit navigatiesysteem: Europe-101707.
Gelukkig kon ik de backup weer terugzetten en deze werkte weer. In de auto kreeg ik weer een update en R-Link staat nu op versie 11.346 in plaats van 11.344.
Volgens de R-link store heb ik nog de Kaart van Europa 10.11
in Mijn updates staan nu 3 SD kaarten waarvan er 2 te beheren zijn, beide staan nog op versie 10.11
Blijft dus wel een behoorlijk rommeltje
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Kleur: Noir Etoile
Dashcam Viofo A119 V3
Wie kan mij aan een kaart update Helpen van 2019 ik heb nog een kaart van 2014 maar betaal wel voor updates. In de Rlink store word niet aangegeven dat er een nieuwe kaart is.
Vandaag mijn nieuwe SD-kaartje gehaald. Laden lukte niet. Zelfde foutcode als PedroN (Je kunt deze kaart niet gebruiken op dit navigatiesysteem: Europe-101707).
Renault gebeld. Deze kende de foutcode niet en verwees me naar de garage. Monteur deed het anders dan ik. Motor starten zonder de SD-kaart te plaatsen. Daarna SD-kaart insteken en hoppa: probleem opgelost. Desgevraagd vertelde hij me dat je bij updates altijd eerst de motor moet starten alvorens de SD-kaart te plaatsen.
M.v.g. Jo
PedroN schreef:Vandaag het "nieuwe" kaartje gehaald met 10.15. Op de radio stond op een gegeven moment dat er een update mislukt was. Kaartje uit de auto gehaald en even de 4 bestanden veilig gesteld.
PedroN schreef:Vandaag het "nieuwe" kaartje gehaald met 10.15. Op de radio stond op een gegeven moment dat er een update mislukt was. Kaartje uit de auto gehaald en even de 4 bestanden veilig gesteld.
Hoe heb je de bestanden veilig gesteld?
Gewoon de 4 bestanden TOMTOM.000 t/m TOMTOM.003 gekopieerd van de SD kaart naar mijn harde schijf op de windows computer. In de R-link toolbox wordt ook een backup gemaakt in:
c:\Users\<je usernaam>\AppData\Local\Renault\RLinkToolbox\cache\Backups\
(dit is in Windows 10)
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Kleur: Noir Etoile
Dashcam Viofo A119 V3
ik heb vandaag de sd kaart versie 1015 gekregen. Die zit in het navigatiesysteem. Je moet hem ook niet in de toonbox stoppen want dan komt versie 1011 er op omdat er geen 'nieuwere' is.
Ik heb de kaart gekopieerd naar een andere kaart die ik gebruikte en in de auto kreeg ik ook de melding (Je kunt deze kaart niet gebruiken op dit navigatiesysteem: Europe-101707).
Dus heb ik hem in de toolbox gestopt en weer 1011 er op gezet (voor je weet maar nooit) en hou ik voorlopig mijn nieuwe versie 1015 in de auto.
Vandaag dealer gebeld of kaartje al binnen was. Ze wisten van niets zei de medewerker. Nadat ik mijn kenteken had doorgegeven en hij ofline even na ging kijken, vertelde hij me dat het kaartje gisteren was binnen gekomen... Raar verhaal maar anyway..., kaartje opgehaald en net zonder enige problemen in de auto geplaatst. Geen foutmeldingen of wat dan ook. Het kan dus ook eens een keer in 1 keer goed gaan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
@Corner
En wat staat er nu in je R-link store bij de SD-kaart(en)? Hoeveel kaarten staan er nu en staat de juiste versie erbij of staat er nog steeds versie 1011?
Renault Captur Techno E-Tech hybrid 145 (4-2024)
Packs: Full screen, Advanced driving assist, City Premium en draadloze oplader
Kleur: Noir Etoile
Dashcam Viofo A119 V3
Ik zie nu in “mijn R-Link” 3 sd kaarten en R-Link en op 2x sd kaart staat inderdaad nog 10.11
PedroN schreef:@Corner
En wat staat er nu in je R-link store bij de SD-kaart(en)? Hoeveel kaarten staan er nu en staat de juiste versie erbij of staat er nog steeds versie 1011?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
JurJo schreef:‘n kant en klaar SD kaartje geeft ook meestal geen problemen, wel de online updates als die er al zijn...
Moet ook zeggen dat ik van te voren al de R-Link had laten updaten naar 11.346 met de “oude” gekopieerde sd kaart die ik middels r-link explorer al had gekopieerd. Ga ik met de 10.15 kaarten ook doen zodat ik nog een orginele back-up op sd heb.
Captur Phase 2: Tce 90 Edition One
kleur: Blanc Nacré/Noir Etoile (QNC-GNE),
Harmonie Noire, Rund leren bekleding,
Panoramisch dak,
Bose premium systeem,
Easy Life Pack,
Led pure vision,
Emotion Noire,
Captur Instaplijsten & kofferbak lijst
kentekenplaten:opgelegde letters
Afgeleverd: 19 oktober
@ Pedron, bij mij precies hetzelfde. 3x geprobeerd. Wel weer 1011 erop gezet. Dan heb je toch ‘n reserve met een versie van slechts 2 mnd ouder. Mocht er nog eens ‘n online update komen kan hij altijd geüpdatet worden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Ik heb een Renault Captur gekocht uit 2018 met TomTom navigatie versie v990v8348.
Wat moet ik doen om hier de meest recente kaart op te krijgen?
Moet ik hiervoor een abonnement afsluiten bij Tomtom?
Heeft iemand een instructie voor het updaten van...
Ik heb al wat lopen zoeken op dit forum nadat carminat gebruikers melden dat ze ineens geen gps lock hebben en op een vreemde plek staan. Zo sta ik ook ineens 20 kilomter naar het oosten. Bij gps status geen enkele sateliet lock Dus ik dacht GPS...