Allereerst een vraag, aangezien ik altijd in een traditionele automaat (Nissan Almera 1998) reed, ben ik gewend dat als ik mijn rem loslaat, dat de auto gelijk gaat rollen. Bij de Megane lijkt het wel of de versnelling er later in komt, hij gaat niet gelijk rollen maar laat een soort koppeling opkomen. Is dit normaal? Hij gaat op een hoogje zelfs eerst naar achteren en dan gaat ie pas rollen...verder merk ik dat ie af en toe een beetje bonkt met schakelen als je bijvoorbeeld eerst gas geeft, dan remt en dan weer gas geeft, is dit normaal? Heb ook gehoord dat er een software-update zou moeten zijn voor de EDC? Dan zouden ook veel problemen opgelost kunnen worden...enig idee waar ik dat kan laten doen? En hoe lang dat duurt en wat dan de kosten zijn?
Veel vragen iig, hoop op veel antwoorden
Megane 3, 2015 1.5 DCI EDC (aut) Automaat schakelt raar, wellicht software update?
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 03 aug 2019 16:26
- Actief als: particulier
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 11:46
- Actief als: particulier
Re: Megane 3, 2015 1.5 DCI EDC (aut) Automaat schakelt raar, wellicht software update?
het af en toe bonken bij gas-rem-gas kan worden veroorzaakt door een (bijna) versleten onderste motorsteun.Het blok kantelt dan teveel.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-