Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
De oplossing voor de automaat is bij mij gevonden en ook bij andere reeds.Na de zoveelste keer binnen in de garage hebben ze een aanpassing gedaan die wonderbaarlijk ongelooflijk te noemen is.
Ik denk voor veel leden heel interessant. Jullie mogen mij ook altijd mailen voor gedetailleerdere uitleg.
Zal het kort houden hier:
Het begint goed. Het is op te lossen als alles goed meegaat binnen de 15 minuten.
Vraag aan je garage om eens te kijken. In de software van je wagen bij versnellingsbak. Alles wordt vanuit Renault in een standaard software pakket geplaatst in je auto.
Toen ze bij mij keken na de zoveelste update zagen ze achter versnellingsbak allemaal streepjes staan. Niet gekend dus. Men heeft dan manueel in het programma gescrolt en hem handmatig op automaat geplaatst. Ineens vraagt de wagen of het een enkele of dubbele koppeling is. Dubbele koppeling aanklikken. Dan kan je de leuke pop-up krijgen dat het een manuele is . Wat eigenlijk ook klopt maar met servomotoren erop. Gewoon goedkeuren en opslaan . Nog eens controleren en inderdaad , versnellingsbak staat dan gekend als automaat en niet meer als "streepjes"
Auto starten en buiten rijden. Normaal voel je al een klein beetje verandering. Een paar keer stoppen, vertrekken. Stoppen, achteruit. Bij mij 10 keer gedaan.
Niet meer te herkennen. Je kan zelfs smijten van de naar r. Aanzetten doet hij . R blijft wel een beetje aggressievei maar vooruit is fenomenaal.
Ik had jammer nog de pech dat mijn stuurcomputer van radio, airco , sensoren stuk is gegaan. Ook probleemloos vervangen. Heb nu versie 7.
Het enigste dat ik wel heb buiten vroeger is het meer wegvallen van DR. Maar slaat automatisch over op FM.
Maar buiten dat super. Na 2,5 jaar volharding eindelijk topgaragost gevonden en een topkerel aan de lijn bij de klantendienst.