Domi1963 schreef:Ik weet één ding blijf met je fikken er vanaf, dan zul je ook geen problemen ondervinden. Ik heb dit topic naar mijn dealer doorgestuurd en zijn antwoord was als je al die dingen werkend wil, koop dan een MB of een Audi met multimedia systeem EN de bijhorende hardware. Je zal alles hebben, maar zal dan ook 2K tot 3K meer betalen... Wat verwachten jullie eigenlijk van een systeem dat € 800 kost? Dat je dezelfde functies hebt zoals een Mbux van MB welke € 4.000 kost, of een MMI van het merk met de ringen???
Denk je echt dat het systeem van Audi/MB 4x zoveel kost? Of vragen ze er gewoon 4x zoveel voor

.
Wat is het probleem eigenlijk. Een beetje klooien en pionieren is niets mis mee. 'Vaak bu'j te bang' zeg maar.
Weet je wat mooi is, bij die premium-merken moet je maar zo 800,- bijbetalen om Carplay op je systeem te hebben. En waarom? Omdat er een mini-stukje hardware extra voor nodig is. 800,- euro, als optie... Dat krijgen we met Rlink erbij. Mooi meegenomen, en eens, je mag niet hetzelfde verwachten van Rlink als van Mbux of MMI, maar dat maakt het 'je moet er met je fikken vanaf blijven' toch niet relevanter?
Wat denk je dat er in de VAG hoek gebeurt met opties achteraf aanzetten. Prima toch? BMW gaat na de zomer starten met opties achteraf kopen, dus via een 'over-the-air'-update zoals Tesla dat nu al toepast. Alle hardware zit gewoon in de auto affabriek, het is puur softwarematig. Eigenlijk hetzelfde als we hier in dit topic doen. Ontdekken hoe het werkt (bv. bochtverlichting), kijken wat wel of niet kan, en vooral ervaringen delen.
Dat een dealer het spannend vindt, tja, niet gek. Daar hebben ze geen flauw idee van dit soort zaken. En sloop je de boel zelf? Eigen schuld (vandaar mijn tip hoe naar DiagRW te komen), en dan mag een dealer gerust geld rekenen voor het resetten.

Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue