Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Theo-R-link schreef:Gisteren maandag 15 april om 19.27 uur kreeg ik telefoon van Renault om te zeggen dat de problemen met de website van R-link store waren opgelost. Vanmorgen keek ik, en het was inderdaad in orde.
gisteravond is de kaartupdate gelukt nav Stappenplan Renault
helaas nog steeds de kaartversie 1011 van TomTom van juni 2018, alweer 9 maanden oud dus en pas op 5 april vrijgegeven in de RLink store...
Spijtig genoeg kan je enkel langs Renault updaten ik doe dat elke twee jaar. En dan voor een update, dus geen drie keer. Sta je iets meer achter, maar de echte grote veranderingen heb je dan wel. Snelheden veranderen elke dag dus daar kan de GPS niet voor betrouwen.
Plots weer nieuws van Mena.co. Maar denk niet dat het voor R-Link werkt.
We have just released the new versions of the Renault/Dacia MediaNAV (+Evo) and Kia/Hyundai LAN4 firmware from Menaco! As always , you can download it for free with the button below!
Don't forget to check out Installation manual and User guide for latest changes!
Questions? Please visit our Forum!
Download new version
Change log:
+ Added choice to start regular Navi or Menaco at start up
+ Added theme loading from Mena.co menu
+ Added option to show on-screen keyboard from any screen
+ Added functionality to remember last played track in Menaco player
+ Navitel 9.10 latest version added
+ 7ways 1.81 latest version added
+ Added screen mirror using ScreenStream
+ Added functionality to choose (previous) skins and themes
+ Added transparency support for skins/themes
+ Added functionality of long press for skins/themes
+ Added OBD support with chips CH341 and PL2303
= Improved graphical user interface to choose settings for rear-view-camera
= Enabled option to mirror view of rear view camera
= Enabled option to hide volume indicator (Addon > Misc)
= Support for all versions up to 9.1.3
– Sound in Navitel 9.10 has been fully fixed and upgraded
– Fixed bugs with audio channel when shutting down Menaco player
– Lot of more bugfixes and improvements
Ik weet het niet. Bij het begin van de R-Link beweerden zij dat dit ook ging werken. Maar spoedig lieten ze weten dat Renault daar een stokje had voor gestoken.
hemertje schreef:gisteravond is de kaartupdate gelukt nav Stappenplan Renault
helaas nog steeds de kaartversie 1011 van TomTom van juni 2018, alweer 9 maanden oud dus en pas op 5 april vrijgegeven in de RLink store...
waarom zou je nog een betaalde update willen van Renault???
Stelletje oplichters zijn het bij Renault ik heb in 2017 €147,- betaald voor 3 jaar updates maar je mag blij zijn als je 2 updates per jaar krijgt.
Als je Renault Nederland een mail stuurt krijg je een wazig antwoord dat de schuld in Frankrijk ligt en het heel veel werk is om een kaart geschikt te maken voor het R-Link systeem. Volgend jaar ga ik een nieuwe auto aanschaffen en dat word dus zeker géén Renault.
Is inderdaad frustrerend. Ze hebben tijd nodig om de TomTom kaarten aan te passen aan de R-Link. Het was beter geweest de R-Link aan te passen aan de TomTom kaarten. Dan konden we sneller en goedkoper nieuwe kaarten hebben.
hemertje schreef:gisteravond is de kaartupdate gelukt nav Stappenplan Renault
waarom zou je nog een betaalde update willen van Renault???
Stelletje oplichters zijn het bij Renault ik heb in 2017 €147,- betaald voor 3 jaar updates maar je mag blij zijn als je 2 updates per jaar krijgt.
Als je Renault Nederland een mail stuurt krijg je een wazig antwoord dat de schuld in Frankrijk ligt en het heel veel werk is om een kaart geschikt te maken voor het R-Link systeem. Volgend jaar ga ik een nieuwe auto aanschaffen en dat word dus zeker géén Renault.
Ja herkenbaar onnozel antwoord van Renault
Software aanpassen kan makkelijk door een scriptje laten draaien, dat is geen handenarbeid meer tegenwoordig
Van de week een paar keer een vriendelijke Renault dame gesproken, toen ik zei dat de Notre Dam eerder gerenoveerd is dan ik een TomTom 2019 kaart update in mijn Renault Captur heb snapte ze er niets van , heb maar niet de moeite genomen het haar uit te leggen...
Wie kan mij info verschaffen omtrent het "verplaatsen" van de TomTom op de R-link van de ene naar een andere auto.
Op dit moment rijd ik een Captur, met R-link waarop TomTom services geïnstalleerd is en mijn abonnement loopt tot oktober 2020.
Nu heb ik een nieuw auto gekocht, weer Captur enz. enz enz. waarop natuurlijk ook weer TomTom navigatie geïnstalleerd wordt.
In de R-Link store heb ik gelezen dat het omzetten van de software naar een ander auto moet lukken. Tot zover het ene.
Maar nu wil ik niet alleen mijn huidig TomTom abonnement gebruiken tot de verloopdatum in oktober 2020 maar ook de SD kaart van de nieuwe auto pas op dat moment activeren.
Kan dit? En wie heeft zoiets reeds een keer uitgevoerd c.q. aan de hand gehad?
Graag hoor ik van jullie!
Joep
Renault Clio E-Tech Full Hybrid 140 - Engineered
16-08-2024 :
Bedankt voor je prompte antwoord, alleen is het lastig als iemand zegt "volgens mij" maar evengoed bedankt.
Maar ik wil ook niets overdragen, enkel mijn gebruiksrechten overzetten naar een ander voertuig.
Jammer dat je het niet zeker weet, dus ik wacht verdere reacties af.
Joep
16-08-2024 :
Dat heb ik ook gelezen, en........ gekocht heb ik:
- Map update service
- TomTom Live and Connectivity
Derhalve mijn vraag, is er iemand die dit al eens aan de hand heeft gehad en ook succesvol heeft uitgevoerd?
Of wellicht ook niet succesvol is geweest?
Mijn vraag in dezen ook gesteld aan de dealer, het antwoord laat nu al 4 weken op zich wachten.
16-08-2024 :
Als je het gekocht hebt zou het moeten kunnen, maar ik weet dat niet zeker! Ik heb wel ooit geprobeerd om andere apps zoals het aquarium en gevoelswereld en dergelijke van mijn Clio met r-link naar m’n Captur over te zetten maar dat lukte niet.
Maar dit is inmiddels twee jaar geleden.
Renault twingo 3 expression 70pk, wit met striping
Renault Captur intens Tce140 EDC GPF, pack camera en pack navigatie
Wat de dealer betreft die kan moeilijk iemand speciaal aannemen die dan de Rlink bestudeerd. Als je geluk hebt, heeft hij een bediende of verkoper die zich, uit interesse, op de Rlink hebben toegelegd.
Het is toch zo dat in een nieuwe Captur standaard de Tomtom navigatie wordt geleverd inclusief de 3jr kaart update service? of bestaat dat al niet meer? In 2017 wel in ieder geval
maar voor de volledigheid: Tomtom navigatie is auto gebonden.
Wat jij zegt klopt, vanaf 16 mei heb ik in de nieuwe auto recht op 3 jaar Kaart-updates en TomTom navigatieservice.
Jammer daarbij is dat in mijn huidige auto ook TomTom services geïnstalleerd is en mijn abonnement nog loopt tot 20 oktober 2020.
Dat zijn nog 17 maanden en deze aankoop wil ik liever niet verloren laten gaan.
16-08-2024 :
Joop,
Jij zegt dat het auto gebonden is, dat zal zeker juist zijn. Een en ander is natuurlijk gekoppeld aan R-Link serienummer en/of chassisnummer.
Echter in de R-Link store kan ik kiezen om aangekochte packs over te zetten naar een ander voertuig. http://home.hccnet.nl/j.buijsen/mijn/Mi ... dragen.PNG
Je kan het vinden onder "Tools" en dan het rechter tabblad. Als er meer dan een auto ingevoerd is kun je kiezen waarheen.
Joep
16-08-2024 :
Ik kon toen tijd alle applicaties overzetten van mijn oude Captur naar mijn nieuwe Captur behalve de kaart en update service.
Heb het toendertijd ook nagevraagd bij de helpdesk en kreeg daar de benodigde uitleg en bevestiging.
De nieuwe Twingo heeft inmiddels Android Auto.
Bij het samenstellen kun je dan ook geen navigatie meer kiezen.
Ik hoop dat we nog nieuwe kaarten voor R-Link krijgen, maar vrees het ergste.
Er was deze week iets nieuw nl een update van het R-link systeem zelf, was te zien in de rlink store, kheb het gedownload maar nog geen installatie gedaan in de de Captur omdat ik wacht tot ik eens een flink eind rij om alles in 1 stuk te kunnen installeren.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik krijg elke keer als ik de kaartupdate wil uitvoeren met de toolbox een update te zien van 16,5 Gb maar kan het niet downloaden. Ik heb wel drie verschillende usb-sticks geprobeerd maar ik krijg elke keer een in rood gedrukte melding dat de stick...
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...