Klein probleem met de oliestandwijzer
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 apr 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Klein probleem met de oliestandwijzer
Hallo allemaal,
leuk forum en heel veel info....
Heb zelf een Renault Espace uit 1995 de 2.2l met 230.000 km op de teller. Auto rijd perfect en zonder problemen is nu mijn 2de Espace. Heb je echt nodig als je 4 kindjes wilt vervoeren
Alleen heb ik een klein problem, af en toe als ik de auto op kontakt zet moet eigenlijk de wijzer en het licht van de oliestandmeter op het Dashboard kan branden en de wijzer de oilestand aan geven en verder gaan er nog de motortemp. controllamp en het abs lampje branden.
Hier dus het probleem de enen keer doet hij en de conrollampen het wel en de andere keer niet.
Heb al wat zekeringen naar gekeken maar kan zelf niets vinden.
Misschien weet iemand van jullie wel wat het kan zijn?!
Alvast bedankt voor de info
groetjes Detlef
leuk forum en heel veel info....
Heb zelf een Renault Espace uit 1995 de 2.2l met 230.000 km op de teller. Auto rijd perfect en zonder problemen is nu mijn 2de Espace. Heb je echt nodig als je 4 kindjes wilt vervoeren
Alleen heb ik een klein problem, af en toe als ik de auto op kontakt zet moet eigenlijk de wijzer en het licht van de oliestandmeter op het Dashboard kan branden en de wijzer de oilestand aan geven en verder gaan er nog de motortemp. controllamp en het abs lampje branden.
Hier dus het probleem de enen keer doet hij en de conrollampen het wel en de andere keer niet.
Heb al wat zekeringen naar gekeken maar kan zelf niets vinden.
Misschien weet iemand van jullie wel wat het kan zijn?!
Alvast bedankt voor de info
groetjes Detlef
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Kan een defect in de sensor zijn of in de meter zelf of in de bedrading er tussenin.
Als dat het enige probleem is, dan zou ik daar niet direct wakker van liggen.
Oliepeilen moet je nog altijd doen, ook al heb je een dergelijke meter, echt betrouwbaar zijn deze niet.
Antonio.
Als dat het enige probleem is, dan zou ik daar niet direct wakker van liggen.
Oliepeilen moet je nog altijd doen, ook al heb je een dergelijke meter, echt betrouwbaar zijn deze niet.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - en hoppa, logo 2
- Posts in topic: 1
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 07 apr 2009
- Laatste bezoek: 01 jun 2020 11:25
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
De oliepeilmeter van mijn 2.2 uit 93 hield er ook langzaam mee op; hij deed het steeds vaker niet.
Dus ik zou me er als ik jou was niet al te druk om maken en, net wat Rossy hierboven al zegt, met of zonder meter toch alijd af en toe handmatig het peil controleren.
Dus ik zou me er als ik jou was niet al te druk om maken en, net wat Rossy hierboven al zegt, met of zonder meter toch alijd af en toe handmatig het peil controleren.
Huidige: Megane GT 1.6 2006 grijs
Vorige: Scenic 2.0 16v 2004 Beige, Scenic 1.8 RXT 2000 Blauw, Laguna 1.8 16v Initiale 2005 Zwart, Scenic 2.0 16v Dynamique 2001 Groen, Scenic 1.6 16v RXE 2000 Zilver, ESPACE 2.0 RXE 1998 Groen, Espace RN 2.2I U9 1993 Blauw, Espace 2000-1 QUADRA 1989 Groen
Vorige: Scenic 2.0 16v 2004 Beige, Scenic 1.8 RXT 2000 Blauw, Laguna 1.8 16v Initiale 2005 Zwart, Scenic 2.0 16v Dynamique 2001 Groen, Scenic 1.6 16v RXE 2000 Zilver, ESPACE 2.0 RXE 1998 Groen, Espace RN 2.2I U9 1993 Blauw, Espace 2000-1 QUADRA 1989 Groen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 apr 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Kubic schreef:De oliepeilmeter van mijn 2.2 uit 93 hield er ook langzaam mee op; hij deed het steeds vaker niet.
Dus ik zou me er als ik jou was niet al te druk om maken en, net wat Rossy hierboven al zegt, met of zonder meter toch alijd af en toe handmatig het peil controleren.
Komt dus vaker voor, vandaag deed hij het weer perfect....Laat het gewoon zo.
Olie pijlen deed ik toch al op de ouderwetse manier met het stokje
Ouderdom komt met gebreken
Doch bedankt voor de snelle reacties.
gr. detlef
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 10 feb 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
- Actief als: particulier
- Locatie: Rotterdam
Je kan ook even kijken of de stekerverbinding naar je instrumentenpaneel nog goed verbinding maakt.
2 schroefjes los, de kap schuiven en omhoog tillen en je hebt vol zicht op de achterzijde van je instrumenten paneel.
Klik de steker(s) los, kijk voor de zekerheid naar verkleuringen/oxidatie, klein beetje contactspray er op, steker terugplaatsen tot hij klikt en het probleem is weer voor lange tijd verholpen.
Gr.
Peter.
2 schroefjes los, de kap schuiven en omhoog tillen en je hebt vol zicht op de achterzijde van je instrumenten paneel.
Klik de steker(s) los, kijk voor de zekerheid naar verkleuringen/oxidatie, klein beetje contactspray er op, steker terugplaatsen tot hij klikt en het probleem is weer voor lange tijd verholpen.
Gr.
Peter.
:arrow: Toen Microsoft met de auto te maken kreeg is de ellende begonnen :!: :!: :!:
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 apr 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
thomassen7 schreef:Je kan ook even kijken of de stekerverbinding naar je instrumentenpaneel nog goed verbinding maakt.
2 schroefjes los, de kap schuiven en omhoog tillen en je hebt vol zicht op de achterzijde van je instrumenten paneel.
Klik de steker(s) los, kijk voor de zekerheid naar verkleuringen/oxidatie, klein beetje contactspray er op, steker terugplaatsen tot hij klikt en het probleem is weer voor lange tijd verholpen.
Gr.
Peter.
Vandaag toch maar even het Dashboard uit elkaar gehaald, hij deed het weer niet en alle stekker verbindingen naar het instrumentenpaneel schoon gemaakt weer in elkaar gezet en zie daar hij doet het nu weer.
Denk toch dat je gelijk had met een of meer slechte verbindingen!?
groetjes Detlef
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 145 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 6 Reacties
- 833 Weergaves
-
Laatste bericht door martinefrank
-
- 0 Reacties
- 69 Weergaves
-
Laatste bericht door khaledje
-
- 7 Reacties
- 1408 Weergaves
-
Laatste bericht door adjr
-
- 2 Reacties
- 164 Weergaves
-
Laatste bericht door HenriNuR
-
- 5 Reacties
- 97 Weergaves
-
Laatste bericht door Timmie