aankoop Scenic (benzine/G3)
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 apr 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
aankoop Scenic (benzine/G3)
Ik ben op zoek naar een mpv van plm 2005-2006.
Nu staan er op mijn lijstje twee modellen de Scenic en de Xara Picasso.
Ik weet dat ik voor die laatste niet hier moet zijn, maar ik rijd al sinds 1970 Citroen dus gezien de merk trouwheid ging ik als eerste naar een Picasso kijken.
Maar ik vind de stoelzittingen erg kort, dus ben ik verder gaan kijken.
De Scenic lijkt me ook een leuke tuut.
Kunnen jullie me vertellen wat er voor aandachtspunten zijn bij het kopen van een tweedehands Scenic?
En wat de onhebbelijkheden zijn van deze auto.
Want die zullen er ongetwijfeld zijn, het is tenslotte een Franse auto
grt Piet.
Nu staan er op mijn lijstje twee modellen de Scenic en de Xara Picasso.
Ik weet dat ik voor die laatste niet hier moet zijn, maar ik rijd al sinds 1970 Citroen dus gezien de merk trouwheid ging ik als eerste naar een Picasso kijken.
Maar ik vind de stoelzittingen erg kort, dus ben ik verder gaan kijken.
De Scenic lijkt me ook een leuke tuut.
Kunnen jullie me vertellen wat er voor aandachtspunten zijn bij het kopen van een tweedehands Scenic?
En wat de onhebbelijkheden zijn van deze auto.
Want die zullen er ongetwijfeld zijn, het is tenslotte een Franse auto
grt Piet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Niet dat ik betrokken partij ben... Maar uit ervaring weet ik dat concept van de Scenic veel moderner is dan dit van de Picasso. De Picasso stemt van een oudere generatie af, laat ons zeggen dat it de concurrent was voor het oude model Scenic. Nadelen van deze Picasso zijn er genoeg: minder veilig, zeer grote draaicirkel, matig confort, goekoop interieur, defectgevoeliger dan Scenic, meer lawaai (windgeruis)... Hij verkocht wel goede omwille van de grote prijsakties die erop gedaan werden.
Zelf had ik eerder een Grand Scenic 1.6 16V van 2005. Minpunten: 6de en 7de zitplaats alleen voor kinderen, hoge toeren op de snelweg (maar dit is bij Picasso ook zo), bobines die zowieso stuk gaan (daar heb je wel coulance op), ruitmechanieken die stuk gaan (tenzij hij de modificatie bij de dealer kreeg), airco mocht krachtiger zijn, soms gerammel aan stuurkolom (eenvoudig een moer aantrekken). Pluspunten zijn het snelheidsafhankelijke stuur, mooie lijn, confort tijdens rijden. Als je een Scenic wil kopen ga dan zeker bij de dealer langs met het chassisnummer om te zien of alle terugroepakties uitgevoerd werden. Of beter, koop een phase 2, daar zijn alle kinderziekten uit en is een prima betrouwbare wagen.
Ik kan de verschillen vrij goed beoordelen omdat ik door mijn werk regelmatig uitgenodigd werd de concurrentie van Renault proef te rijden....en omdat ikzelf met alle Renaultmodellen al heb gereden. Nu heb ik de Scenic geruild voor een Espace 2.0 Diesel, niet omdat de Scenic niet voldeed maar gewoon omdat ik iets anders wilde...
Zelf had ik eerder een Grand Scenic 1.6 16V van 2005. Minpunten: 6de en 7de zitplaats alleen voor kinderen, hoge toeren op de snelweg (maar dit is bij Picasso ook zo), bobines die zowieso stuk gaan (daar heb je wel coulance op), ruitmechanieken die stuk gaan (tenzij hij de modificatie bij de dealer kreeg), airco mocht krachtiger zijn, soms gerammel aan stuurkolom (eenvoudig een moer aantrekken). Pluspunten zijn het snelheidsafhankelijke stuur, mooie lijn, confort tijdens rijden. Als je een Scenic wil kopen ga dan zeker bij de dealer langs met het chassisnummer om te zien of alle terugroepakties uitgevoerd werden. Of beter, koop een phase 2, daar zijn alle kinderziekten uit en is een prima betrouwbare wagen.
Ik kan de verschillen vrij goed beoordelen omdat ik door mijn werk regelmatig uitgenodigd werd de concurrentie van Renault proef te rijden....en omdat ikzelf met alle Renaultmodellen al heb gereden. Nu heb ik de Scenic geruild voor een Espace 2.0 Diesel, niet omdat de Scenic niet voldeed maar gewoon omdat ik iets anders wilde...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 apr 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Je moet me even op weg helpen hoor, wat is een Phase2, waar herken je die aan?
Wat me ook opvalt dat je bij motor types veel leest K4M, wat betekent dat?
grt Piet
Wat me ook opvalt dat je bij motor types veel leest K4M, wat betekent dat?
grt Piet
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 19 mar 2008
- Laatste bezoek: 15 aug 2011 19:45
K4M is de 1.6 16v motor van Renault.
Ik heb hem zelf ook in mijn megane break uit 1999 (ze worden uiteraard voortdurend aangepast!)
Heel betrouwbaar blokje, met genoeg pit (mijne 107 pk, en bij de nieuwere K4M geloof ik al 115)
Wat betreft de phase 1 en 2.
In 2006 was geloof ik de phase 2 in productie genomen (voor de uiterlijke kenmerken en herkenbaarheid, kan ik je helaas weinig op weg helpen).
Volgens autoweek is de phase 2 in de 1.6 16v uitvoering uitgerust met een 6-bak (phase 1 met een 5-bak)
Je zou eens op deze website kunnen kijken:
http://www.autoweek.nl/autovergelijker. ... waar=specs
Ik heb hem zelf ook in mijn megane break uit 1999 (ze worden uiteraard voortdurend aangepast!)
Heel betrouwbaar blokje, met genoeg pit (mijne 107 pk, en bij de nieuwere K4M geloof ik al 115)
Wat betreft de phase 1 en 2.
In 2006 was geloof ik de phase 2 in productie genomen (voor de uiterlijke kenmerken en herkenbaarheid, kan ik je helaas weinig op weg helpen).
Volgens autoweek is de phase 2 in de 1.6 16v uitvoering uitgerust met een 6-bak (phase 1 met een 5-bak)
Je zou eens op deze website kunnen kijken:
http://www.autoweek.nl/autovergelijker. ... waar=specs
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Phase I:
Phase II:
Kleur en velgen kunnen uiteraard afwijken
Antonio.
Phase II:
Kleur en velgen kunnen uiteraard afwijken
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Phase 2 heeft ander front met scherper belijnde koplampen en bumper, andere kont met nieuwe LED achterlichten en een opgefrist interieur (stuurwiel, klokken, etc) als belangrijkste wijzigingen. Hij is er vanaf modeljaar 2006 inderdaad.
Ben mezelf momenteel ook aan het orienteren op een 2e hands Scenic
Ben mezelf momenteel ook aan het orienteren op een 2e hands Scenic
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Mijn gebeden worden toch nog gehoord!Renier schreef:Ben mezelf momenteel ook aan het orienteren op een 2e hands Scenic
Iedereen aan een Scenic
Nu met de crisis kun je nog eens ZEER scherp aan een 2e handsje komen. Die raken ze aan de straatstenen niet kwijt
Ik was in december nog net even iets duurder uit.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Dat gaat slechts gedeeltelijk op, want voor je oude auto krijg je relatief ook minder terug dan zeg vorig jaar, ik merk dat echt nu ik bij verschillende bedrijven ben langs geweest met m'n 6 jaar oude Megane.scenic schreef:Nu met de crisis kun je nog eens ZEER scherp aan een 2e handsje komen. Die raken ze aan de straatstenen niet kwijt
Het is niet dat ze me nu met open armen ontvangen, terwijl de auto "slechts" 88.000 heeft gelopen, er als nieuw uit ziet en werkelijk full-options is.
Het schijnt dat vooral de relatief jong gebruikte occasions (1-3 jaar oud) nu erg in trek zijn tov nieuw of de echt oude occasions en dus relatief duur blijven. Dit geldt al helemaal voor de kleinere autootjes, zeg maar het A en B segment.
Veel mensen denken dat er op auto's nog heel veel marge zit, maar soms verdiend een handelaar maar enkele honderden euro's op een deal of moet zelfs geld bijleggen.
Ik heb dit trouwens van een bevriende autohandelaar gehoord, zit zelf in een heel andere bedrijfstak
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 3
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 10 apr 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Dat laatste geloof ik zeker niet.Renier schreef:Veel mensen denken dat er op auto's nog heel veel marge zit, maar soms verdiend een handelaar maar enkele honderden euro's op een deal of moet zelfs geld bijleggen.
Ah zie je wel zelfs jou (een vriend) liegt ie voor.Renier schreef:Ik heb dit trouwens van een bevriende autohandelaar gehoord, zit zelf in een heel andere bedrijfstak
Maar even terug naar de oorspronkelijke topic.
Ik geloof dat het maar geen Scenic gaat worden.
Ben me nog eens verder aan het orienteren geweest, veel gehoorde klachten:
Raam mechanisme met problemen.
bobines die kapot gaan
Meldingen van het ESP en dan blijken de ventielen kapot te zijn.
Veel problemen gezien met de automatische versnellingsbak
't is me ff veel te veel.
grt P.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Op nieuwe auto's zit bijna geen marge meer, tweedehands kunnen ze nog iets verdienen. Gemiddelde nettomarge voor btw en belastingen is 3%. Dus die vriend heeft gelijk maar er is inderdaad veel onwetenheid bij de mensen. Wat betreft een wagen van 6 jaar: momenteel liggen auto's rond de 5000 Euro goed in de markt (dit is geen schatting van jouw wagen hoor). Iedere chauffeur had ooit een beginnerswagen nodig... En de mensen die vroeger recente okkazie kochten gaan nu een beetje ouder kopen, de mensen die nieuw kochten gaan nu jonge tweedehands kopen en ga zo maar door...Dus probeer eens particulier.
1.6 16 heeft ondertussen 115 pk inderdaad en tijdens een rijtest werd die verkozen boven de 2.0 motor vanwege zijn sportievere rijgedrag. Maar of alle phase 2 een zesbak hebben in deze motorisatie???
Benamingen zijn alleszins veranderd, daar waar je vroeger sprak van een authetique reference, authentique confort, expression confort, expression luxe.... spreekt men nu over authentique, expression, dynamique, privilege. Je had ook nog een paar aantrekkelijke series zoals mer du nord, family,...
Koop een zo compleet mogelijke uitvoering, prijzen tweedehands liggen toch kort bij elkaar.
Enne wat betreft geen scenic meer... problemen van bobines zijn opgelost pahse 2, koop 1.6 16V is altijd manueel, ESP problemen lijken me uit de duim gezogen (de meeste hebben geen esp ) en last but not least... spreek eens met een eerlijke Citroen eigenaar of garage....Zal je wel een ander lijstje problemen te zien krijgen...tenminste als het een echte vriend is
Ik denk dat kiezen voor Picasso eerder kiezen is voor je portemonee, maar het is zo dat als je iets leuks wil je er iets meer voor moet betalen Je kan altijd over iets blijven dromen... of je kan het kopen
1.6 16 heeft ondertussen 115 pk inderdaad en tijdens een rijtest werd die verkozen boven de 2.0 motor vanwege zijn sportievere rijgedrag. Maar of alle phase 2 een zesbak hebben in deze motorisatie???
Benamingen zijn alleszins veranderd, daar waar je vroeger sprak van een authetique reference, authentique confort, expression confort, expression luxe.... spreekt men nu over authentique, expression, dynamique, privilege. Je had ook nog een paar aantrekkelijke series zoals mer du nord, family,...
Koop een zo compleet mogelijke uitvoering, prijzen tweedehands liggen toch kort bij elkaar.
Enne wat betreft geen scenic meer... problemen van bobines zijn opgelost pahse 2, koop 1.6 16V is altijd manueel, ESP problemen lijken me uit de duim gezogen (de meeste hebben geen esp ) en last but not least... spreek eens met een eerlijke Citroen eigenaar of garage....Zal je wel een ander lijstje problemen te zien krijgen...tenminste als het een echte vriend is
Ik denk dat kiezen voor Picasso eerder kiezen is voor je portemonee, maar het is zo dat als je iets leuks wil je er iets meer voor moet betalen Je kan altijd over iets blijven dromen... of je kan het kopen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Geloof wat je wiltbossie schreef:Dat laatste geloof ik zeker niet.Renier schreef:Veel mensen denken dat er op auto's nog heel veel marge zit, maar soms verdiend een handelaar maar enkele honderden euro's op een deal of moet zelfs geld bijleggen.
Ah zie je wel zelfs jou (een vriend) liegt ie voor.Renier schreef:Ik heb dit trouwens van een bevriende autohandelaar gehoord, zit zelf in een heel andere bedrijfstak
Je moet niet alles zomaar roepen als je duidelijk niet weet waar je het over hebt.
Dat is het probleem met de huidige autokopende particulier.
Die denken nu voor een duppie op de eerste rang te zitten...
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3915
- Lid geworden op: 23 feb 2007
- Laatste bezoek: 12 jan 2025 14:29
- Actief als: particulier
- Locatie: Groningen
Ben benieuwd waar deze test beschreven staat....DHL schreef: 1.6 16 heeft ondertussen 115 pk inderdaad en tijdens een rijtest werd die verkozen boven de 2.0 motor vanwege zijn sportievere rijgedrag.
Wel eens een (Grand) Scenic met 1.6je gereden? Daar wordt je echt niet blij van als je de 2.0 gewend bent
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Volkomen terecht overigens.Renier schreef:Dat is het probleem met de huidige autokopende particulier.
Die denken nu voor een duppie op de eerste rang te zitten...
Een maand geleden begon ik te orienteren op een kleine auto in het A of B segment, de keuze is reuze. Ben bij een paar handelaren geweest (sommige hebben wel erg slechte koffie ) en als ze niet voldoende wilden zakken: no deal. Op autoverkoopsites staan nog honderden andere auto's.
Uiteindelijk is het een mooie Punto geworden, van 2002 en 65.000 kilometer op te teller.
PS Om de wind uit mijn zeilen te houden: ik heb natuurlijk geen inruiler, itt Reinier.
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 1051
- Lid geworden op: 22 feb 2008
- Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32
- Actief als: particulier
- Locatie: Kalslagen
Dat raam mechanisme lees je weleens maar is dus eenvoudig te verhelpen.bossie schreef:Maar even terug naar de oorspronkelijke topic.
Ik geloof dat het maar geen Scenic gaat worden.
Ben me nog eens verder aan het orienteren geweest, veel gehoorde klachten:
Raam mechanisme met problemen.
bobines die kapot gaan
Meldingen van het ESP en dan blijken de ventielen kapot te zijn.
Veel problemen gezien met de automatische versnellingsbak
't is me ff veel te veel.
grt P.
Voor de bobines is inmiddels ook al een oplossing gevonden.
Ik heb 1 van de meest luxe Scenics (priv.luxe) en daar zit geen ESP op, kans dat je het koopt is dus klein.
Tja, een automaat heeft niet het eeuwige leven. In mijn vorige scenic gaf die de geest bij 185.000 km. Zit nu pas bij 65k, dus dat duurt nog wel even .
En voor je portemonnee zou ik dan idd naar het vorige type Citroen Picasso gaan als je een fransoos wil. Een scenic is vrij duur in onderhoud en kosten, maar dan rij je ook wel wat he .
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Was test in autogids...test Scenic 1.6 en 2.0. En ja, ik reed zo'n 1.6, is inderdaad geen sportwagen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 04 aug 2008
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Ik heb een Grand Scenic 2.0 op LPG, kan het aanbevelen, rijdt prima op gas (en benzine).
Gemiddeld verbruik 1 op 10 (op lpg).
Ik rij ook wel eens in een korte Scenic 1.6 en dan mis je al wat vermogen, kun je nagaan als je een Grand met een 1,6 hebt...
Gemiddeld verbruik 1 op 10 (op lpg).
Ik rij ook wel eens in een korte Scenic 1.6 en dan mis je al wat vermogen, kun je nagaan als je een Grand met een 1,6 hebt...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 okt 2009
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hallo,
Ben me ook aan het orienteren op een Scenic Phase 2 en heb mijn oog laten vallen op de volgende auto:
Grand Scenic 2.0 16V H6
Bouwjaar Juni 2007
LPG G3 138000 km.
Tech line, Xenon Carminat DVD, 7Persoons,
Mijn vraag is wat kan zo'n auto normaliter lopen op LPG?
Wat mag zo'n auto kosten (van particulier)?
Waar moet ik op letten met een auto van die leeftijd en die kilometers?
Mijn vorige auto was een Grad Espace J3 uit 2001 welke wij 5 jaar met plezier en zonder prblemen gereden hebben.
Gr,
HJ
Ben me ook aan het orienteren op een Scenic Phase 2 en heb mijn oog laten vallen op de volgende auto:
Grand Scenic 2.0 16V H6
Bouwjaar Juni 2007
LPG G3 138000 km.
Tech line, Xenon Carminat DVD, 7Persoons,
Mijn vraag is wat kan zo'n auto normaliter lopen op LPG?
Wat mag zo'n auto kosten (van particulier)?
Waar moet ik op letten met een auto van die leeftijd en die kilometers?
Mijn vorige auto was een Grad Espace J3 uit 2001 welke wij 5 jaar met plezier en zonder prblemen gereden hebben.
Gr,
HJ
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 jan 2010
- Laatste bezoek: 04 feb 2025 14:30
Phase1
Hallo,
Niet in het bezit van een Dynamique Luxe 2.0 16V en tot nu toe (drie dagen) wordt ik heel erg vrolijk van deze auto. Volgens de reparatie historie zijn de bobines al vervangen en de raammechanismes ook al dus dat is opgelost.
Het is auto van maart 2004 met gecontroleerd 57.500 km op de teller dus dat is niet veel. Kosten € 12.335,00 met een goede inruilprijs voor mijn Mazda323.
Volgens mij geen slechte deal en als ik dat gevoel heb is het dus een goede deal.
Ik hoop er veel probleemloze km's mee te maken.
Groet,
Frank
Niet in het bezit van een Dynamique Luxe 2.0 16V en tot nu toe (drie dagen) wordt ik heel erg vrolijk van deze auto. Volgens de reparatie historie zijn de bobines al vervangen en de raammechanismes ook al dus dat is opgelost.
Het is auto van maart 2004 met gecontroleerd 57.500 km op de teller dus dat is niet veel. Kosten € 12.335,00 met een goede inruilprijs voor mijn Mazda323.
Volgens mij geen slechte deal en als ik dat gevoel heb is het dus een goede deal.
Ik hoop er veel probleemloze km's mee te maken.
Groet,
Frank
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Frank, ik snap je post niet helemaal. Er staat: Niet in het bezit van........ Lijkt mij dat dit Nu in het bezit van moet zijn.........
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
Het is nog steeds zo dat het voor een particulier verstandig is een goede 2e hands van tussen de 2-4 jaar oud te kopen waarvan de onderhoudsgeschiedenis bekend is.
Deze wagen dan geheel oprijden !!!
Je hebt onderweg wel kosten maar dat is meestal gewoon onderhoud en slijtage.
Het telkens inruilen is voor een particulier niet slim(economisch gezien).
O, ja, en meer elektrische extra's, meer kans op storingen !!
Deze wagen dan geheel oprijden !!!
Je hebt onderweg wel kosten maar dat is meestal gewoon onderhoud en slijtage.
Het telkens inruilen is voor een particulier niet slim(economisch gezien).
O, ja, en meer elektrische extra's, meer kans op storingen !!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 04 aug 2008
- Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21
Klopt helemaal, alleen soms loopt het net even anders dan je had geplandWillemS schreef: Het telkens inruilen is voor een particulier niet slim(economisch gezien).
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 20 nov 2006
- Laatste bezoek: 27 nov 2014 17:30
- Actief als: particulier
- Locatie: Gelderland
Ik heb het wel gehad met de economie. Ik heb in augustus 2009 een nieuwe Renault gekocht. Das toch goed voor de economie?
Ik koop een nieuwe auto omdat ik hem kan betalen en omdat auto's mijn beroep, studie en hobby zijn. Natuurlijk kost dat veel geld, maar daar krijg ik ook veel gemak voor terug. Realistisch weet ik ook wel dat er veel goedkopere opties zijn, maar ik heb voor deze gekozen: Mijn Scenic II (2007, 100k Km) ingeruild voor de Scenic III en ik heb er geen spijt van.
Ik koop een nieuwe auto omdat ik hem kan betalen en omdat auto's mijn beroep, studie en hobby zijn. Natuurlijk kost dat veel geld, maar daar krijg ik ook veel gemak voor terug. Realistisch weet ik ook wel dat er veel goedkopere opties zijn, maar ik heb voor deze gekozen: Mijn Scenic II (2007, 100k Km) ingeruild voor de Scenic III en ik heb er geen spijt van.
Scénic III dCi 130 Privilege, Brun Moka
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 6856
- Lid geworden op: 04 okt 2009
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Heemstede
En hoeveel mocht je bijbetalen voor die twee jaar rijden? Daar kan je heel wat onderhoud/rep. van betalen, toch?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 528 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 5 Reacties
- 359 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 10 Reacties
- 477 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 0 Reacties
- 335 Weergaves
-
Laatste bericht door Fozzy
-
- 43 Reacties
- 22024 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 0 Reacties
- 132 Weergaves
-
Laatste bericht door Jeroen33
-
- 7 Reacties
- 973 Weergaves
-
Laatste bericht door larsdijkstra 16v