Dat 'terugsturen' vergt een mechanische actie op de stuurkolom / stuuras dus ik acht de kans minimaal dat je dat 'even' aanzet. Sowieso kwam @densoft eerder tot de conclusie dat je wel dingen kan aanpassen binnen Rlink en de weergave, maar geen modules buiten Rlink écht anders kan programmeren.
Ik heb een week of twee terug nog wat instellingen gewijzigd, waarna ik de functie van de RS-knop (ECO in normale uitvoeringen) 'gesloopt' had.
Ipv direct in sportstand kwam ik gewoon in het Multisense-menu. Heb daarna alles teruggezet. Het zit hem óf in het kiezen voor RS als type ipv GT in mijn geval. Óf, het inschakelen van Eco-modus. Welke van beide, nog geen idee, maar ik denk dat iedereen de knop anders kan 'programmeren', dus bijvoorbeeld net als in mijn GT de knop kan instellen om snel naar Sport-modus te schakelen, of weer terug. Wie weet hoe de RS-knop in een IV RS werkt?
Hieronder wat screenshots.
De 'knop' aanpassen. In mijn geval: (in normale uitvoeringen staat hier Eco)
Wil je ook de knop instellen om te schakelen tussen Sport-modus en normaal (Neutral in mijn geval), pas dan dit veld aan naar GT:
(DiagRW -> Gen1_1)
Heb je, net als ik een GT, en wil je de ECO-challenge, ga dan naar DiagRW -> Connectivity en pas dit aan:
naar:
Dan wordt 'Driving Eco2' zichtbaar in het Rlink-menu:
En kun je blaadjes scoren. Of niet natuurlijk
:
Ter volledigheid ook nog even hoe je de video-restrictie (geen video kijken tijdens rijden) uit zet, dat zit in HMI:
Wat ik zelf nog heel graag wil is de kleuren van de ambientverlichting aanpassen. Er zijn slots tot 16 verschillende kleuren in Rlink, ik kan alleen nog niet vinden waar ik 'Color 6', 'Color 7', etc. kan instellen qua RGB-waarden.
Verder ook nog andere opties geprobeerd dan de standaard 'DiagRW'. Zo kwam ik uit bij instellingen voor de achteruitrijcamera:
Diverse log-mogelijkheden:
Iets met Gyro en Acceleratitie sensoren-test (nog geen idee wat mee te doen):
De Remote-engine-start vond ik nog wel interessant, maar doet niets...:
en nog even door het Android-menu geneusd, maar ook daar valt weinig nuttigs aan te passen:
Al met al, ik denk dat er nog wel meer mogelijkheden zijn, maar veelal is het lastig te doorgronden.
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue