Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb sinds dit weekend een stel problemen met mijn Renault Twingo II (DCI, 2011). Misschien dat iemand hier een snel antwoord heeft.
De Twingo heeft een tijdje stil gestaan (ongeveer 2 maanden) en nu duiken er een aantal problemen tegelijkertijd op:
Waarschuwingslampje van stoelriem gaat aan (en weer uit) tijdens het rijden. Riem zit gewoon vast
Geluid uit de voorspeakers stopt er soms mee
Cruise control valt uit (aan uit zetten met knopje linksonder dashboard nodig)
Sommige elementen uit de kilometerteller gaan niet meer aan (bijvoorbeeld de 1 van 100 en het onderste rode blokje van de brandstofmeter)
Weet iemand of er een plek is die ik makkelijk kan controleren op vocht of dierlijke knaagschade? Waar wellicht wat kabels bij elkaar komen die bovenstaande functies controleren? Ik vermoed invloed van vocht omdat het ook vochtig lijkt in de auto. Maar het kan natuurlijk net zogoed iets anders zijn...
Weet iemand een handleiding of video om eens achter het dashboard te kunnen kijken?
vreemde en onlogische meldingen duiden vaak op onvoldoende boordspanning. Dus ik zou daar eerst naar kijken. Meet de accuspanning eens met motor uit (moet > 12,3 volt zijn). Met stationair draaiende motor moet de spanning tussen 13,6 en 14,5 volt liggen. De spanning mag stationair niet onder de 13,6 komen als je enkele stroomverbruikers aanzet zoals achterruitverwarming, dimlichten etc.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Aan iedereen: vergeet zeker geen feedback of klachten te melden aan Renault zelf. Alleen dan kan er snel werk gemaakt worden via updates of andere zaken.
Waarom wordt mijn review geweigerd door Google? Iemand een idee waarom? Mijn review: 2 wagens gelijktijdig gekocht, een Renault Austral en Dacia Sandero, bij beide wagens zijn er problemen. Bij levering van de Renault was het stuur reeds beschadigd...
Sinds februari heb ik issues met mijn Clio IV 1.5 DCI uit 2017. Na een paar dagen stilstand startte hij niet meer, leek mij de accu, met de booster sprong hij direct aan. De laatste beurt had de monteur aangegeven dat de accu minder werd,...
Dag allemaal,
Ben hier nieuw, maar hoop dat iemand wat tips heeft over het volgende :
Vlak voor de vakantie een Scenic III 1.4 TcE gekocht in zeer mooie staat en daar zijn we mee naar Z-Frankrijk gereden. De auto reed prima, ik blij - totdat..
De...
Hierbij 2 foto's van de voorruit van mijn Megane E-Tech. Zoals jullie kunnen zien hangen er veel druppels aan de ruit. Dit zit allemaal aan de binnenzijde, want de ruitenwisser heeft net de buitenkant schoon geveegd. Ik rijd er de laatste tijd niet...
Vandaag voor het eerst door de wasstraat met mijn Megane E tech. Knikkende knieën :lol: , In de N stand, automatische ruitenwisser uit en cross-vingers. Geen probleem blijkt achteraf. Een nieuwe elektrische auto was wel spannend want heb eerder...