Hallo, We hebben sinds 3 dagen een 2de hands Zoë in bezit. Het is een Zoë Q90 uit 2017. Tevens hebben we ook een Hyundai Kona en een Zappi V2 laadpaal. De Laadpaal is aangesloten op een 3 fase groep B25 achter een aardlek schakelaar. De hoofdaansluiting is de standaard 3x25A. De Auto wordt opgeladen met een MyEnergi 10m 32A max laadkabel.
De Zappi is ingesteld op een maximale belasting van 3x24A. Met behulp van CT ringen wordt het totale stroomverbruik gemeten bij de hoofdschakelaar. Als deze meer wordt dan de 24A op één of meerdere fasen dan schakelt de Zappi terug om deze grens niet te overschrijden.
Voor de Kona werkt dat prima. Echter met de Zoë slaat na enige tijd de groep eruit van de laadpaal zelf. In de stroomdiagrammen van de Zappi kan ik zien dat de Zoë enige tijd opgeladen heeft (tussen de 30 - 90 minuten) en aan het terugschakelen is in verbruik. Zonder dat er veel vraag is in de woning, springt de groep eruit. Bij inspectie zijn de Zappi, de kabel en de aansluitingen niet warm. Voelen koel aan.
De zoë laadt met een maximaal vermogen van rond de 11KW.
Naar mijn mening ziet alles er redelijk goed uit, maar ben ik bang dat er ergens kortsluiting ontstaat. Met name in de Zoë. Kan dat kloppen of is er nog iets anders waar ik naar zou moeten kijken?
p.s. Het heeft niet geregend of iets anders waardoor de aansluiting nat zou zijn geworden. Tevens heeft de garage de auto opgeladen via de standaard 220V Granny kabel. Voor ons niet echt een optie aangezien we ook nog een Kona moeten opladen.
Hoor graag jullie gedachten hierover.
EDITED: Enkele afbeeldingen over het stroomverbruik. Blauw is laadpaal verbruik, roze is huis (overig) verbruik
https://drive.google.com/file/d/1pogywl ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1y5RFtr ... sp=sharing