Ik kan hier bevestigen dat Renault Nederland dit nu niet meer onder garantie uitvoert. Wij hebben nu een paar weken een Zoe in bezit en zijn in de eerste dagen tegen wat onveilige situaties aangelopen en hebben als gevolg daarvan dit forum gevonden (leuk, al veel waardevolle info gehad en lekker veel gelezen). Vervolgens natuurlijk meteen bij Renault Nederland aangekaart en na meerdere contacten met zowel Renault NL als dealer is dit de afsluitende email die ik heb met betrekking tot de situatie:
Middels dit bericht sturen wij u een schriftelijke bevestiging van hetgeen telefonisch besproken op 4-2. Zoals wij u hebben gemeld wordt het euvel van reflectie op het dashboard van uw Zoe niet onder garantie hersteld. Dit werd tot een leeftijd van 7 jaar van Zoe`s van dit type gedaan. Dit gebeurde onder wat interne een 'gele terugroepactie' wordt genoemd. Dit betekent dat het euvel wordt hersteld wanneer een berijder/eigenaar hier klachten van ondervindt en dit aangeeft. Dit is niet gedaan door de vorige eigenaar, gezien deze wel diverse keren bij een Renault dealer werkzaamheden heeft laten uitvoeren, heeft de vorige eigenaar hiervoor wel de mogelijkheid gehad. Dit kan betekenen dat dit door de vorige eigenaar/eigenaren niet als storend werd ervaren.
De mogelijkheid om deze werkzaamheden uit te laten voeren bij een erkende Renault dealer is nog wel mogelijk, echter wordt dit niet onder garantie c.q. kosteloos uitgevoerd.
Vanzelfsprekend vinden we het erg jammer en meer dan een beetje storend. Wij zijn op dit moment nog van mening dat een aanschaf van iets waar een Renault logo opstaat in ieder geval niet eerst op basisveiligheid getoetst had hoeven worden door ons. Nu rijden we met een handdoek rond die op maat gemaakt is met behulp van de mail die hier in dit topic gedeeld is. De kosten voor het zelf vervangen van het dashboard-deel zijn overigens redelijk schokkend, de indicatie die is gegeven was tussen de 1000 en 1600 euro.
Heeft iemand ooit een goede mat gevonden die op maat te koop is? Of succes gehad met iets van een vinylsticker of iets dergelijks? De action-mat actie heb ik al geprobeerd maar hoewel beter vonden wij de "rastervorming" op de voorruit alsnog aardig storend. We horen het graag!