EagleForce schreef:Domi1963 schreef:Rcupra schreef:Nou, ik heb er toch wat minder vertrouwen in. Net weer het bekende piep/whoop geluid in de bak gehoord. Heb reeds 2x een nieuwe koppeling gekregen vanwege dit euvel. Nu 10K verder weer hetzelfde.... koppeling lijkt maar 10K mee te kunnen zonder bijgeluiden. Om te huilen...
Bij het piep/whoop geluid is bij mij de koppeling EN de bak vervangen. Hier geen problemen meer. Zelfs het schokje bij het in D plaatsen is verdwenen...
Bij mij recent voor 2e keer ook de volledige bak vervangen (automaat). Na 1e keer was het weg, na 12.000-15.000 kwam het terug, denk zelfde type bak eronder gegaan.
Nu dus in juni wederom vervangen, als het goed is door een inmiddels door Renault gemodificeerde bak, dus zou nu weg moeten blijven..........we zien het na 15.000 km weer of het zo is
Update 7-9-2018
Sinds mijn 2e vervanging van de volledige versn.bak is mijn vermogen enorm verminderd. Auto is een ouwe-lullen bak geworden vind ik zelf, normaal raas ik iedereen voorbij als ik het gas even indruk, en met de kick-down vloog die helemaal...........nu dus niet meer.
Ik begreep dat men buiten de nieuwe (gemodificeerde??) bak ook nieuwe SW heeft moeten indraaien.
Mijn vermoeden is dat men bij Renault geen oplossing heeft om de "slijtage" na 15.000 km te voorkomen in de "hardware" en daarom met software de boel knijpen om de bak te sparen. Enfin, heb de klachten geuit, men heeft Renault NL technische dienst benaderd en komende week moet mijn auto een dag naar de dealer en gaat met, samen met RN mijn probleem "oplossen".....nou, ben echt benieuwd wat de oplossing is. Heb zelf aangegeven dat ik de oude software terug wil als de nieuwe dus zorgt voor een soort van begrenzing. En dat ik de auto laat staan als het probleem niet weg is, mijn rijplezier en comfort is hiermee naar nulpunt gedaald. Terwijl ik, ondanks de paar issues en vervangingen, ruim heel erg tevreden was over de Talisman juist vanwege het rijcomfort.
To be continued..............