cilinderkop demonteren
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 mar 2009 17:18
cilinderkop demonteren
kan je van deze espace (2.2 td van 1997) de cilinderkop zo demonteren of moet de hele motor eruit? de distributiriem is kapot en ik krijg het inlaatspruitstuk nog niet eens weg
adrie
adrie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 10 feb 2009 12:54
- Actief als: particulier
- Locatie: Rotterdam
Alleen al voor de distributiesnaar vervangen moet je de rechterkant van de auto al flink slopen en de motor een stuk laten zakken of omhoogbrengen.(wiel & as, steunen, uitlaat enz.)
En er is nogal wat speciaalgereedschap nodig en het gemak van een brug.
Ik weet niet of je op deze manier ook de kop kunt verwijderen, maar als ik de boeken napluis over zo een klus, beginnen ze allemaal met het uitbouwen van de totale aandrijflijn, wat ook wel het makkelijkst is, want dan kun je overal goed bij.
Ik zou persoonlijk op de sloop een ander motortje halen en die een nieuwe distributie met alles wat daar bij komt geven, want als bij je originele motor de distributie is gebroken met een flinke snelheid is het waarschijnlijk vanbinnen ook een zooitje.
Rest natuurlijk de vraag of het zoveel werk nog waard is, want zo'n sloopmotortje doet al gauw 600 tot 1000 euro, en dan nog de riemen en andere onderdelen die er nog bijkomen.
Gr.
Peter
En er is nogal wat speciaalgereedschap nodig en het gemak van een brug.
Ik weet niet of je op deze manier ook de kop kunt verwijderen, maar als ik de boeken napluis over zo een klus, beginnen ze allemaal met het uitbouwen van de totale aandrijflijn, wat ook wel het makkelijkst is, want dan kun je overal goed bij.
Ik zou persoonlijk op de sloop een ander motortje halen en die een nieuwe distributie met alles wat daar bij komt geven, want als bij je originele motor de distributie is gebroken met een flinke snelheid is het waarschijnlijk vanbinnen ook een zooitje.
Rest natuurlijk de vraag of het zoveel werk nog waard is, want zo'n sloopmotortje doet al gauw 600 tot 1000 euro, en dan nog de riemen en andere onderdelen die er nog bijkomen.
Gr.
Peter
:arrow: Toen Microsoft met de auto te maken kreeg is de ellende begonnen :!: :!: :!:
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 mar 2009 17:18
een dbriem heb ik al enkele keren vervangen van een 2.2td, inderdaad wel enkele uren zoet,
een brug is geen probleem
ik zal de motor er maar uithalen
nu weet ik dat er kleptuimelaars inzitten, welke breken, houdt dit de kleppen heel?
de oorzaak is waarschijnlijk een ingelopen krukaspoely
een brug is geen probleem
ik zal de motor er maar uithalen
nu weet ik dat er kleptuimelaars inzitten, welke breken, houdt dit de kleppen heel?
de oorzaak is waarschijnlijk een ingelopen krukaspoely
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 10 feb 2009 12:54
- Actief als: particulier
- Locatie: Rotterdam
Als je de gereedschappen hebt en een brug zoals uit jouw antwoord blijkt dan zou ik de complete aandrijflijn er onderuit laten zakken, dat is eenvoudiger als alleen de motor demonteren.
Ik durf niet uit mijn hoofd te zeggen of de kleppen heel blijven, dat ligt eraan of de uitsparingen in de zuiger haaks op deze staan, anders zijn ze hoogstwaarschijnlijk krom.
En als de krukaspoelie is ingelopen, wat is er dan met het onderblok en de glijlagers van deze as.
Weet je zeker dat je geen sloop/ruilmotor moet zoeken, want als je pech hebt kosten de onderdelen langzamerhand meer als een andere motor.
Gr.
Peter
Ik durf niet uit mijn hoofd te zeggen of de kleppen heel blijven, dat ligt eraan of de uitsparingen in de zuiger haaks op deze staan, anders zijn ze hoogstwaarschijnlijk krom.
En als de krukaspoelie is ingelopen, wat is er dan met het onderblok en de glijlagers van deze as.
Weet je zeker dat je geen sloop/ruilmotor moet zoeken, want als je pech hebt kosten de onderdelen langzamerhand meer als een andere motor.
Gr.
Peter
:arrow: Toen Microsoft met de auto te maken kreeg is de ellende begonnen :!: :!: :!:
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 mar 2009 17:18
met krukas ingelopen bedoel ik de zijkant waar de riem tegen loopt, je kan voelen waar vorige keren de tanden gezeten hebben en aangezien hij zonder spie gemonteerd zit zal deze nooit hetzelvde zitten en zodoende de riem beschadigd
en ik zal inderdaad de gehele aandrijflijn laten zaken/verwijderen, maar dat is ook een pokkewerk
en ik zal inderdaad de gehele aandrijflijn laten zaken/verwijderen, maar dat is ook een pokkewerk
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 mar 2009 17:18
er waren 3 slepers gebroken. Ik heb de motor laten zakken, dan kan je deze vervangen. Wel even werk!
adrie
adrie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 10 feb 2009 12:54
- Actief als: particulier
- Locatie: Rotterdam
Phoei, ik hoop voor je dat de kleppen die de slepers hebben laten breken nog goed zijn, of dat het oppervlak van de zuigers geen haarscheuren bevat, maar dat is eenvoudig te zien met een compressietest.
Voor de kleppen dan, want de zuigeroppervlakken kunnen altijd later nog problemen geven(misschien wat ver gezocht,maar toch )
We gaan er maar van uit dat die nokvolgers er voor gemaakt zijn om de zwakste schakel te zijn en verder geen schade veroorzaken.
Geluk toe gewenst met het sleutelwerk.
Oh ja, kijk nog even of je geleiderollen voor de distributie geen lagerspeling hebben, want zo ver tegen de rand van de krukaspoelie aanlopen dat hij stuk loopt mag niet.
De grootste schade die ik gezien heb was tot de eerste pees, en dan heb je er nog een hoop over om de snaar heel te houden.
Gr.
Peter
Voor de kleppen dan, want de zuigeroppervlakken kunnen altijd later nog problemen geven(misschien wat ver gezocht,maar toch )
We gaan er maar van uit dat die nokvolgers er voor gemaakt zijn om de zwakste schakel te zijn en verder geen schade veroorzaken.
Geluk toe gewenst met het sleutelwerk.
Oh ja, kijk nog even of je geleiderollen voor de distributie geen lagerspeling hebben, want zo ver tegen de rand van de krukaspoelie aanlopen dat hij stuk loopt mag niet.
De grootste schade die ik gezien heb was tot de eerste pees, en dan heb je er nog een hoop over om de snaar heel te houden.
Gr.
Peter
:arrow: Toen Microsoft met de auto te maken kreeg is de ellende begonnen :!: :!: :!:
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 5
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 01 mar 2009 17:18
ik heb uiteraard een compressietest gedaan, was goed. Alle geleiderollen zijn vernieuwd, waterpomp zit er nog maar 15000 op.
adrie
adrie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 10 feb 2009 12:54
- Actief als: particulier
- Locatie: Rotterdam
Dan moet je het waarschijnlijk in de snaarspanning zoeken, te slap en hij gaat resoneren en klimt op de rand, wat ook breuk veroorzaakt.
Waterpomp heb je naast de oude gelegd neem ik aan, ivm zelfde hoogte poelie.
Ze willen nog wel eens afwijken als ze in de fabriek de poelie er te ver op persen.
Succes
Gr.
Peter
Waterpomp heb je naast de oude gelegd neem ik aan, ivm zelfde hoogte poelie.
Ze willen nog wel eens afwijken als ze in de fabriek de poelie er te ver op persen.
Succes
Gr.
Peter
:arrow: Toen Microsoft met de auto te maken kreeg is de ellende begonnen :!: :!: :!:
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 1-hit-wonder
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 12 jun 2012 18:45
- Actief als: particulier
Re: cilinderkop demonteren
ik heb mij cilinderkop vervangen maar blijft maar als dieselmotor werken waarom is dat
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Re: cilinderkop demonteren
Wat voor motor hebben we het hier over?
Antonio.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut