Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hallo. Hier een simpele vorm om de blow-by van de motor niet terug te krijgen in je motor. De Nissan motor is nogal berucht om zijn blow-by.. Met deze catch can kan je dat verhelpen. Is niet te groot qua formaat. Maar de toekomst moet het nog uitwijzen. Ze doen dit bijna standaard op de vq35de motor.
Oil catch can is via Ali express gekocht. Als je op de originele site gaat kijken kost die het 10 voudige.
Ps. De blauwe leiding wordt nog vervangen is de output. Dus dat is "schone" inlaatlucht.
Dat is wat ik gelezen heb. De theorie ben ik nog niet achter. Olieldampen is zeker. Misschien weet een goede techneut dit en kan ie het uitleggen. Maar de oliedampen vind ik belangrijker. Zoveel verbruikt de mijne niet. Dat scheelt.
Daar heb ik ook over zitten nadenken om een stuk van de onderplaat eraf te zagen zodat er meer lucht vanonder komt. Maar of dat gaat werken? Ik weet dat ze dat bij de Saab 9-5 3.0 v6 diesel wel deden ivm koeling. Espace had geloof ik dezelfde motor in het gamma.
Iets minder dan een liter. Maar hij lijkt ietsje zuiniger te worden qua olieverbruik. . Hij is nu schoner gereden. Vorige eigenaar reed er niet veel mee. Max. 10000 per jaar. Bij de volgende oliebeurt gaat ie geflushed worden met forte motorreiniger.
Dit is echt een motor voor langere afstanden(moet goed doorwarmen), bij veel korte ritten zal je het olieverbruik niet echt omlaag krijgen, Ga anders over op 10w40 semi-synth olie. Reinig bij die oliebeurt dan ook het inlaatspruitstuk en de gasklep. De PCV klep wil ook wel eens slecht werken waardoor er olieverbruik optreedt en het inlaatspruitstuk een oliebad vormt.
Succes
mvg WillemS
Dank voor de tips. Pvc klep ga ik vervangen. Voor de vakantie geen tijd voor gehad. Al wel in huis. Inlaatspruitstuk zal ik schoonmaken. Maar komt nu geen oliedampen meer langs door de oil catch can. Zal de vlinder in de inlaatspruitstuk ook goed schoonmaken of bedoelde je die. Is de inlaat spruitstuk makkelijk eraf te halen?
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo,
Ik zou graag op mijn nieuwe Espace ‘welcome lights’ plaatsen. Dit houd in dat wanneer je 1 van de deuren opent een witte led-strip onder de auto aan gaat. Eventueel in combinatie met een oranje strip als extra richtingaanwijzer.
Ik heb een vraag over mijn Renault Espace 5. De remblokken en schijven aan de voorkant zijn aan vervanging toe, alleen de garage waar ik normaal altijd mijn banden laat vervangen vraagt bijna 500 euro om de blokken en schijven te...