Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Domi1963 schreef:Ik ook maar via de normale weg de toolbox
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank je. En dat is zo verwarrend van Renault, ik dacht tot vandaag altijd dat de kaart updates via de toolbox gaan en de systeem updates via de andere site.
Sent from my CUBOT_X18_Plus using Tapatalk
Renault Talisman Estate TCe 200 EDC Initiale Paris Full Options White met 19" Intens wielen
Jullie maken het zelf verwarrend. De toolbox is niets anders dan het programma dat je nodig hebt om bestanden te downloaden naar je USB/SD. De melding van nieuwe software of updates wordt vermeld in de rlink store. Soms volgens mij ook in de auto, maar ik denk dat ik die melding vaak voor ben door direct te downloaden als er iets beschikbaar is.
Ik hoef ook nooit meer een fingerprint te maken, schuif gewoon de USB erin en alles gaat vanzelf. Als er een nav kaart update is, verwijder ik handmatig de oude kaartgegevens van de USB en dan past de nieuwe er weer op. Werkt altijd.
Misschien maken jullie de boel zelf in de war door al die fingerprints?
Knippie schreef:Jullie maken het zelf verwarrend. De toolbox is niets anders dan het programma dat je nodig hebt om bestanden te downloaden naar je USB/SD. De melding van nieuwe software of updates wordt vermeld in de rlink store. Soms volgens mij ook in de auto, maar ik denk dat ik die melding vaak voor ben door direct te downloaden als er iets beschikbaar is.
Ik hoef ook nooit meer een fingerprint te maken, schuif gewoon de USB erin en alles gaat vanzelf. Als er een nav kaart update is, verwijder ik handmatig de oude kaartgegevens van de USB en dan past de nieuwe er weer op. Werkt altijd.
Als je dezelfde stick gebruikt (en niet formateert) dan staat de FP er al op (en wordt er elke keer op geplaatst als je een nieuwe stick plaatst).
Het systeem vraagt elke keer of na een update (kaart of systeem) of ik de bestanden wil verwijderen. Ik hoef dus ook niks handmatig te verwijderen.
Ja heb ik de laatste keer ook geprobeerd. Maar de update map blijft staan ook al geef ik de opdracht via R-Link om ze te verwijderen. Ik heb ze dan zelf verwijderd. En idd de fingerprint blijft want na de update naar 2.2.19.300 heb ik de USB stick opnieuw in de laptop geplaatst en hij werd herkend door toolbox en R-Link store om te zeggen dat er momenteel geen updates meer beschikbaar zijn...
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
Knippie schreef:Jullie maken het zelf verwarrend. De toolbox is niets anders dan het programma dat je nodig hebt om bestanden te downloaden naar je USB/SD. De melding van nieuwe software of updates wordt vermeld in de rlink store. Soms volgens mij ook in de auto, maar ik denk dat ik die melding vaak voor ben door direct te downloaden als er iets beschikbaar is.
Vandaag nog even geprobeerd, zowel "geunzipped" als normaal.
Geen reactie van het systeem. Maandag de talisman droppen (met een A4-tje + onderhoud). Ze bekijken het daar maar.
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Ghia schreef:Vandaag nog even geprobeerd, zowel "geunzipped" als normaal.
Geen reactie van het systeem. Maandag de talisman droppen (met een A4-tje + onderhoud). Ze bekijken het daar maar.
Je kan hem ook manueel starten, heb ik de vorige keer ook gedaan. Software versie opzoeken en dan op software update. Dan forceer je hem om te zoeken naar een update.
Ghia schreef:Vandaag nog even geprobeerd, zowel "geunzipped" als normaal.
Je kan hem ook manueel starten, heb ik de vorige keer ook gedaan. Software versie opzoeken en dan op software update. Dan forceer je hem om te zoeken naar een update.
Wellicht heb je het al geprobeerd, maar je moet de bestanden in de directory map laten zitten. Wanneer je ze los op een stick zet, werkt het niet. Wanneer je de map erop zet gaat het wel.
Hoe kom ik aan een firmware update? Als.ik bij de Renault site kijk krijg ik de volgende melding.
Het spijt ons. Deze update is niet beschikbaar voor uw Renault.
Hoe oud is jouw auto?? Deze versie is nl allang ingehaald door 2 of 3 updates. Van de eerste update 2.2.15 naar 2.2.17 zou via de dealert moeten en je zou via Renault bericht krijgen.
Ik denk dat dit eerst moet om voor deze versie in aanmerking te komen.
richie70 schreef:
Wie kan mij helpen aan het update bestand.
Jouw dealer. Ik heb ook een stock wagen gekocht, een Talisman Grandtour, en stond ook op 2.2.15.370. Maar bij aflevering heeft mijn dealer alles wat in de ICM open staat via mijn VIN-nummer ge-update. Mijn wagen werd geleverd met 2.2.17.xxx
Ik zou eens aan uw dealer zijn oren trekken.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
de update verliep vrij vlot van de 19.300, ik schat een 5tal minuutjes rijden en alles stond er keurig op zonder enig probleem...
... alluwel dat de problemen waar ik me aan ergerde, nog steeds in het systeem zitten, een gemiste kans.
Nou, niet om het een of ander, maar mij is na die systeemupdate opgevallen dat de verkeersinfo beter werkt en veel sneller is geworden.
Dat is ook wat ik gelezen heb met betrekking tot deze update !
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06
Knippie schreef:Bij mij was dat al verbeterd na de vorige 2.2.19 versie. Ik merk nu alleen dat het weer langer duurt voordat de radiotekst bij Dab laadt...
Knippie schreef:Bij mij was dat al verbeterd na de vorige 2.2.19 versie. Ik merk nu alleen dat het weer langer duurt voordat de radiotekst bij Dab laadt...
Bij laadt de tekst niet meer na de update..
De aan/uit knop ingedrukt houden +/- 7 sec totdat scherm zwart wordt.
Het systeem reset zich nu en dan zou het moeten opgelost zijn.
Ik heb inmiddels nu ook voor de 3.3.x versie een systeem update klaar staan. Weet iemand welke versie het precies is of wat de verbeteringen hiervan zijn? Dit kan ik niet zo snel ergens terug vinden.
densoft schreef:Ik heb inmiddels nu ook voor de 3.3.x versie een systeem update klaar staan. Weet iemand welke versie het precies is of wat de verbeteringen hiervan zijn? Dit kan ik niet zo snel ergens terug vinden.
Waar zie je die update? Online? Zal ook eens zoeken wat de update inhoudt. Op enkele Franse fora zitten ze daar wat meer bovenop.
Edit: eerst kijken, dan vragen. Ik heb hem ook voor mijn 3.3.* systeem. Alleen inderdaad geen versieinformatie...
Van hothatch Mégane II RS230 F1-R26 naar burgerbak Mégane III Estate GTline. Terug naar sportiviteit met volle Mégane IV Estate GT205 in Iron Blue
Ik krijg ook een melding in m'n toolbox (heb 2.2.19.300) maar er staat geen verdere versie in.
Alleen "update systeem" (verplicht). Vreemd dat het verplicht is, je zou eerder de neiging hebben om het nu niet te installeren
[Renault Talisman - Initiale Paris - 1.6dCi 160 EDC - Gris Cassiopee - 4D - Cruising Pack 2 - Easy Park Assist - kofferspoiler]
Tja bij werkte de rlinkstore in de auto niet. Maar wie gebruikt dit nou? Laat die mafkezen eens werken aan belangrijke updates zoals Bluetooth verbetering bijv.
Kan het zijn dat de update tegenwoordig online naar de auto wordt gestuurd? Ik had vorige week via de r link store(online) de update aangeklikt en wilde deze update van het weekend installeren (usb).Helaas was deze update niet meer zichtbaar in de toolbox. Nadat ik later die dag in de auto stapte waren alle Multi-sense instellingen veranderd en de temperatuur weergave van de auto verdwenen. Na een herstart van de Rlink werkte dit weer .
Ik heb nu de update gedownload maar hij is 3MB groot. Vreemd genoeg duurt installatie nu zo lang als een 5GB. Weet iemand misschien wat deze update inhoud? Wacht nu maar installatie af, maar ik verwacht geen zichtbare veranderingen.
Tja wat dat betreft vind ik het ook allemaal maar prutswerk. Hoe moeilijk is het om even de bugfixes aan te geven bij elke nieuwe download. Ik heb geen idee wat deze update doet, heb er niks van gemerkt.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Beste mensen
Hoe krijg ik Gen2 of 2.1 op mijn r- link 2 systeem?
Renault Espace 5 uit 2016
Heb usb onderdeel besteld 280239665R
Eigen systeem staat nu op gen 1.1
2.2.19.300
En is software 3 of hoger met die usb 280239665R genoeg om Apple CarPlay...
Op 27-12-2023 heeft er (in mijn geval) een OTA-Update plaatsgevonden voor Open R-Link in mijn Austral E-tech. Sinds deze update lijken zowel mijn Profielen, als inlogs op Google en MyRenault, als alle overige instellingen gereset. Na de update heb...
Vorige week naar de garage (renault dealer) geweest voor een update van de R-link van onze kadjar uit 2016. Na 2 uur wachten bij de garage, kwam de mededeling dat het niet gelukt is en het scherm nu helemaal zwart was en ze wisten niet hoe dit op te...
Ik heb een Renault Captur gekocht uit 2018 met TomTom navigatie versie v990v8348.
Wat moet ik doen om hier de meest recente kaart op te krijgen?
Moet ik hiervoor een abonnement afsluiten bij Tomtom?
Heeft iemand een instructie voor het updaten van...
Ik ben nieuw op dit forum en wil jullie ten eerste bedanken voor de vele handige tips! Ik ben 25 en rijd nu ongeveer 7 jaar renault. Tot op heden ben ik zeer tevreden.
Drie maanden geleden heb ik een Renault Megane uit begin 2018...
Zelf rijd ik in een Captur uit 2015 met R-Link, waarvan de kaart van Europa op het SD kaartje actueel is. Als het goed is gaan we dit weekend een Clio met R-Link aanschaffen als 2e auto, stel nou dat hiervan de navigatie kaart op de SD kaart niet...