rubberen waterafvoer slangen paravan

Plaats reactie

Topic author
sebke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 6
Laatste bezoek: 06 jun 2018 10:40
Actief als: particulier

rubberen waterafvoer slangen paravan

Bericht door sebke »

Hallo beste forum leden! De afgelopen dagen veel gelezen op dit forum en het heeft mij enorm vooruit geholpen. De bekende problemen met de kabel boom etc. prima oplossingen voor. Ook de oorzaak ervan, de paravan. Ik heb mijn best gedaan binnen het forum te zoeken maar kan mijn specifieke vraag niet vinden.. (betreft scenic 2 phase 1)

In de paravan zijn 2 rubberen afvoerslangen voor het hemelwater. Deze zijn verlijmd met een soort rubberachtig materiaal wat overeen komt met de slang zelf lijkt het.

Een van de slangen is er doorheen gezakt en is dus los. Water kan vrij langs de afvoer af naar de ruimte onder de paravan. Graag zou ik deze slang terug vast lijmen. maar waarmee, en is het niet verstandig deze dan voor een nieuwe te vervangen, wellicht voor betere aanhechting.

kortom hoe te lijmen en hoe heet het specifieke onderdeel. iemand nuttige tips en trucs?

Alvast dankjewel!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
sebke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Re: rubberen waterafvoer slangen paravan

Bericht door sebke »

Heel de bedoeling los gehaald. Inclusief de afdichting onder achter de wielkasten. En blijkt door iemand erin gesmeerd te zijn. Dus de afvoertule was extra aangesmeerd met een soort rubber om een betere afdichting te verkrijgen. Heb dit helemaal weg gewerkt. Was voor een groot deel zo lek als een mandje en er dus zo af. Andere stukjes heel lang op zitten voeten.
Nu netjes alles terug aangebracht. Weer schoon en zonder uiteindes. Ben benieuwd wat de volgende regenbui oplevert maar volgens mij hoort er dus geen rubber / lijm in. Of heb ik het mis?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53

Bericht door kaleido 1 »

Hoort niets in of aan te zitten , voor het mooie de rubberen flapjes aan de uiteinden er af halen , hebben geen meerwaarde maar zorgen er wel voor dat vuil in de afvoerpijpjes makkelijker ophoopt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
sebke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door sebke »

Top dankje! Zo gedaan inderdaad. De gekke flapjes wie bedenkt zoiets??? Kan alleen maar halverwege vast komen te zitten met modder. We wachten de eerste forse regen maar even af. Wel groene corrosie op kabelboom onder bestuurdersstoel dus dat wordt reparatie 2. Altijd scenic 1 phase 1 en 2 gereden om dit soort gedoe met gevoelige computers te voorkomen maar wat een rijplezier! Daar wil ik best wat extra voor knutsel de knutsel doen! Dankjewel!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door kaleido 1 »

Goed bezig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
sebke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door sebke »

Nu de kabelboom doorgesoldeerd onder de bestuurders stoel. Nog steeds melding handrem defect. Terwijl ik hoor dat die het doet!!!! Zooooo frusterend!
Zit er nog een sensor in de rem motor zelf die een signaal terug moet geven aan de computer?
Kan iemand hiermee helpen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kaleido 1
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid

Bericht door kaleido 1 »

Foutcode resetten .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
sebke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door sebke »

OK ga ik dan eerst eens proberen. Het is nu zo dat de rem er netjes op en af springt maar dat de verwerking van deze acties vertraagt binnenkomt bij zowel hansbedieningspaneel als display. Bv: auto staat op rem, ik zet de auto in zijn eerste versnelling. En laat de koppeling iets opkomen. Ik hoor direct de rem motor zijn werk doen. Of ik nu stil blijf staan of ga rijden maakt geen verschil. Auto staat van de handrem af. Pas na +- 1 minuut wordt dit bemerkt door computer etc. En verdwijn lampje op display (rondje met uitroepteken ❗) dit geld ook voor het lampje van hand bediening.
Anders inderdaad toch uitlezen.
Zijn er mensen actief in de omgeving van eindhoven met een can clip?

Update abs en Esp/asr direct in defect. Handrem reageerd niet meer... Helluppp

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
sebke
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen

Bericht door sebke »

Even een update als afsluiting, dankjewel allemaal voor het meedenken!

Gisteren is na een test rit alles op de rem beland. Geen beweging meer in de krijgen. Bleek dat een defecte abs
samen met een defecte parkeerrem resulteert in een parkeerrem die op geen enkel signaal meer reageerd. Abs lijkt de foutmelding over rem te overrulen. In de eerste seconde dat de auto start is de melding abs nog niet aanwezig en kun je de rem met haast snel bedienen door de auto te laten opkomen met de koppeling.
Vandaaruit kon ik eindelijk gaan doen wat ik de hele dag al wilde (uren later, niet van de rem te krijgen namelijk) namelijk uitlezen..
Computer gaf vervolgens netjes de melding handbrake control defect signal.
Handbedieningspaneel open gemaakt geen corrosie oid. Een van de 3 pencontacten was 30°gekantelt waardoor bediening onmogelijk was. Terug gebogen / gedrukt naar beneden. En terug gemonteerd.
Einde van alle storingen!
Werkt weer top. Dus dank aan jullie en wie weet heeft er iemand nog eens wat aan!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut