Als nieuweling op dit forum ben ik erg benieuwd hoe dom of slim ik geweest ben om voor mijn vrouw
een Grand Espace te kopen. Het betreft een mooie 2.2 DCI automaat uit juli 2004 met volledige onderhoudsgeschiedenis en onlangs vervangen distributie.
Hij heeft 158000 gereden en wij gaan hem als tweede auto gebruiken (er zal per jaar 8 tot 10 duizend
bij komen).
Ik heb als Audi rijder lang volgehouden dat er nooit een Renault bij ons binnenkomt maar eerlijk gezegd
vond ik hem erg lekker rijden. Aangezien ikzelf diesel met automaat rijd (A6 3.0 TDI Quattro) is mijn
echtgenote hier ook aan verknocht geraakt. Natuurlijk was een benzine uitvoering misschien verstandiger
geweest..... Morgen krijgen we hem en we zijn erg benieuwd.
De algemene vraag die ik heb is al vaak gesteld en veel beantwoord. Is dit wel een redelijk verstandige
aankoop en is de DCI bij goed onderhoud betrouwbaar? Als je kijkt op andere forums van MPV's dan kom
je ook veel spookverhalen tegen (807-C8-Phedra en Ulysse, Chrysler Voyager en Sharan+consorten).
Een beetje risico nemen is niet erg, deze auto is keurig onderhouden en leek mij een verstandiger aankoop
dan de 3.0 DCI en 1.9 DCI.
Onze vorige ervaringen met de tweede auto waren een Alfa 147 JTD (perfecte auto en met 190000 op de teller verkocht) daarna een Ford Explorer 4.0 Ltd (ook geen problemen en met bijna 200000 op de klok verkocht).
Groeten Marcel
Grand Espace 2.2 DCI automaat 2004
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties