Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
-
Topic author - ...légendaire...
- Posts in topic: 1
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 01 sep 2003
- Laatste bezoek: 22 mei 2013 18:21
- Actief als: particulier
- Locatie: Herqueville (F)
- Contacteer:
Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
[verberg]
Tech.Specs
Afmetingen : 4,45 m lang, 1,84 m breed en 1,6 m hoog.
Gewicht : nnb
Voorlopig drie motoren Renault Kadjar
De Kadjar komt met keuze uit drie motoren; twee diesels en één benzine.
Alle motoren hebben een turbo en een stop-/startsysteem en een regeneratief remsysteem.
Instap is de Energy dCi 110 met 110 pk.
Op papier is dit de meest zuinige krachtbron in het programma met een gemiddeld verbruik van 3,8 l/100 km en een CO2-emissie van 99 g/km. Standaard is een zestraps handbak, optioneel is een automatische zesbak met dubbele koppeling.
De Energy dCi 130 is 20 pk sterker dan de dCi 110 en leverbaar met voor- of als vierwielaandrijving.
Het AWD-systeem is optioneel leverbaar met het zogeheten Electronic Traction Control (ETC) dat via een draaischakelaar in drie standen is in te stellen. In de Lock-modus is de aandrijfverdeling voor/achter 50/50. In de Auto-stand wordt de aandrijving afhankelijk van de omstandigheden over de voor- en achterwielen verdeeld, waarbij 50 procent maximaal naar de achteras kan. De laatste modus is 2WD waarbij alleen de voorwielen worden aangedreven.
De Energy dCi 130 heeft 320 Nm trekkracht en is alleen met een handgeschakelde zesbak te krijgen.
De Energy TCe 130 is de enige benzinemotor en levert 130 pk en 205 Nm. Het blok is te bedienen met een handbak met zes versnellingen.
Anders dan bij de vorige dCi 110-motoren is de motor voor de Kadjar voorzien van stalen zuigers om zo de inwendige wrijving te reduceren. Dit zou een besparing van 3 procent qua CO2-uitstoot moeten opleveren. Verder zijn er beweegbare kleppen achter de luchtinlaten van de radiateur. De kleppen gaan automatisch open als de motor koeling nodig heeft en sluiten weer als de koelbehoefte afneemt. Het resultaat is uiteindelijk 4 g/km minder CO2 en 0,62 l/100 km minder brandstof bij een snelheid van 130 km/h.
De Kadjar komt in vier uitrustingsniveaus, te weten Authentique, Expression, Dynamique en Bose.
[/verberg]
Tech.Specs
Afmetingen : 4,45 m lang, 1,84 m breed en 1,6 m hoog.
Gewicht : nnb
Voorlopig drie motoren Renault Kadjar
De Kadjar komt met keuze uit drie motoren; twee diesels en één benzine.
Alle motoren hebben een turbo en een stop-/startsysteem en een regeneratief remsysteem.
Instap is de Energy dCi 110 met 110 pk.
Op papier is dit de meest zuinige krachtbron in het programma met een gemiddeld verbruik van 3,8 l/100 km en een CO2-emissie van 99 g/km. Standaard is een zestraps handbak, optioneel is een automatische zesbak met dubbele koppeling.
De Energy dCi 130 is 20 pk sterker dan de dCi 110 en leverbaar met voor- of als vierwielaandrijving.
Het AWD-systeem is optioneel leverbaar met het zogeheten Electronic Traction Control (ETC) dat via een draaischakelaar in drie standen is in te stellen. In de Lock-modus is de aandrijfverdeling voor/achter 50/50. In de Auto-stand wordt de aandrijving afhankelijk van de omstandigheden over de voor- en achterwielen verdeeld, waarbij 50 procent maximaal naar de achteras kan. De laatste modus is 2WD waarbij alleen de voorwielen worden aangedreven.
De Energy dCi 130 heeft 320 Nm trekkracht en is alleen met een handgeschakelde zesbak te krijgen.
De Energy TCe 130 is de enige benzinemotor en levert 130 pk en 205 Nm. Het blok is te bedienen met een handbak met zes versnellingen.
Anders dan bij de vorige dCi 110-motoren is de motor voor de Kadjar voorzien van stalen zuigers om zo de inwendige wrijving te reduceren. Dit zou een besparing van 3 procent qua CO2-uitstoot moeten opleveren. Verder zijn er beweegbare kleppen achter de luchtinlaten van de radiateur. De kleppen gaan automatisch open als de motor koeling nodig heeft en sluiten weer als de koelbehoefte afneemt. Het resultaat is uiteindelijk 4 g/km minder CO2 en 0,62 l/100 km minder brandstof bij een snelheid van 130 km/h.
De Kadjar komt in vier uitrustingsniveaus, te weten Authentique, Expression, Dynamique en Bose.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 12 dec 2022 23:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Heerlen
Re: De nieuwe Renault : Kadjar
leuke auto, helaas niet in V6!
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3416
- Lid geworden op: 27 aug 2004
- Laatste bezoek: 21 dec 2024 16:45
- Actief als: particulier
- Locatie: 森の中で - нахуй Путина, блядь сын
- Contacteer:
Re: De nieuwe Renault : Kadjar
Het Nederlandse autobelastingklimaat is niet bepaald vriendelijk gebleken voor de Koleos, die in NL dan ook rap niet meer te verkrijgen was.GTMart schreef:leuke auto, helaas niet in V6!
Hoe het de Kadjar zal vergaan is koffiedik kijken op dit moment, maar zelfs als er een V6 versie van komt, is het maar de vraag of die überhaupt de Nederlandse markt gaat halen.
Denk overigens dat die in mooi diepblauw ook heel bijzonder zal zijn, en dan met ecru/taupé gekleurde lederen bekleding
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 27 sep 2004
- Laatste bezoek: 10 nov 2023 20:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Het uiterlijk is helemaal van deze tijd en zal denk ik heel wat kopers over de streep trekken. Maar persoonlijk wordt ik erg somber van de interieurfoto's, echt Renault onwaardig. Grauwe boel, massief. Laat die v.d. Acker nou eens een paar weken verplicht in een R25 of Safrane rijden of een R11 voor mijn part. Kijk dat waren dashboards! Herkenbaar, fijne materialen en lekker ruimtelijk.
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
R21 TSE (1992),
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Dit is dus de aangekondigde suv op basis van de Scenic?
Zal geen V6 in komen dan. Zelfs nieuwe Espace is jammer genoeg niet verkrijgbaar met V6. Ze hadden daar de V6 van de Latitude diesel moeten in steken vind ik... Nu ben je verplicht kleine motoren te kopen in een grote auto. Dus kan me moeilijk voorstellen dat ze in deze suv zwaardere motoren gaan steken.
Zal geen V6 in komen dan. Zelfs nieuwe Espace is jammer genoeg niet verkrijgbaar met V6. Ze hadden daar de V6 van de Latitude diesel moeten in steken vind ik... Nu ben je verplicht kleine motoren te kopen in een grote auto. Dus kan me moeilijk voorstellen dat ze in deze suv zwaardere motoren gaan steken.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 07 mei 2014
- Laatste bezoek: 17 jan 2016 10:05
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Ik denk dat toch de V6 achterhaald is, kijk maar naar andere merken bijna allemaal 4 cilinder Turbo.
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 12 dec 2022 23:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Heerlen
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Denk eerder uit de gratie, een 4 cilinder Turbo zal niet de V6 achterhalen in mijn ogen. Heb jaren 4 cilinder Turbo gereden, een Laguna II ph2 in GT uitvoering( 205pk) en een Lag III GT (205pk) 4Control. Als je van detail en geluid liefhebber bent klinkt de V6 als muziek in de orenIk denk dat toch de V6 achterhaald is, kijk maar naar andere merken bijna allemaal 4 cilinder Turbo.
De toekomst ligt idd bij een kleine opgeblazen motor, zuinig zijn op wat ik rij dus
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 07 mei 2014
- Laatste bezoek: 17 jan 2016 10:05
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Het geluid van een V6 is prachtig, maar zal het niet redden. Zelf jaren in een Volvo 5 cilinder gereden, maar mijn laatste V6 met 4 cilinder turbo reed toch fijner.
Volvo V40-T2 2016 Geartronic Summum, kleur Onyx Black metalic,bekleding Leder Charcoal/Blond/Blond. Businness Pack Connect Luxury Line, Michelin CrossClimate banden en getint glas.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.
Voorheen:1x Fiat, 3 VW Kever, opel rekord SW, 3 Ford Taunus SW,3 Ford Sierra,
Honda CRV,Renault Captur en 6 Volvo's.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Een moderne V6 rijdt stukken leuker dan een moderne 4-cylinder als je met gelijke specs gaat werken. Zo'n V6 turbo rijdt bvb fenomenaal. Het is niet dat ze niet meer gewild zijn maar de uitstoot en verbruik liggen altijd hoger. En vermits constructeurs met hun gamma een maximum uitstoot hebben, worden die niet zo veel meer gemaakt voor de massamerken. De massamerken gaan jammer genoeg meer en meer naar 3 en zelfs 2 cylinders. Als je het mij vraagt een zeer spijtige evolutie... Downsizing noemt men dit. Geef mij maar die Latitude motor V6 diesel in een nieuwe Espace in plaats van een 2.0 liter turbo benzine...
Vroeger verschillende 6 cylinders gehad, waren toen nog in lijn. Dat rijplezier komt jammer genoeg niet meer terug.
Je moet de liefhebbers van 'premiummerken' zoals BMW en Mercedes eens horen, nu de 6 en 8 cylinders één voor één verdwijnen door die stomme normen.
Ik heb ooit 1 keer een driecylinder diesel gekocht voor mijn vrouw, een Seat Ibiza 1.2 TDI. Dat was ronduit de meest oncomfortabele motor waar ik ooit mee gereden heb. Een 3 cylinder komt hier nooit ofte nooit meer in huis.
Vroeger verschillende 6 cylinders gehad, waren toen nog in lijn. Dat rijplezier komt jammer genoeg niet meer terug.
Je moet de liefhebbers van 'premiummerken' zoals BMW en Mercedes eens horen, nu de 6 en 8 cylinders één voor één verdwijnen door die stomme normen.
Ik heb ooit 1 keer een driecylinder diesel gekocht voor mijn vrouw, een Seat Ibiza 1.2 TDI. Dat was ronduit de meest oncomfortabele motor waar ik ooit mee gereden heb. Een 3 cylinder komt hier nooit ofte nooit meer in huis.
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 18 okt 2013
- Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Ben zeer tevreden met de 3 cil captur die ik heb , maar ben bang dat de Kadjar het daarmee niet gaat redden, moet toch min 4 cil worden volgens mij.
Megane 4, 2018
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 okt 2006
- Laatste bezoek: 28 nov 2023 10:53
- Actief als: particulier
- Locatie: Zuidlaren
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Waar zijn de tijden gebleven van een mooi onderscheidend interieur. Denkende aan de R8, 18, 4, 12, 17,15, Espace, Avantime. Ik mis dit steeds meer in de nieuwe Renaults.
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 26 mei 2013
- Laatste bezoek: 11 apr 2015 16:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Amsterdam
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Wat ik jammer vind, dat de Kadjar benzine, niet in een automaat komt? heb ik tot nu toe nergens kunnen vinden?
Groetjes Rob
Groetjes Rob
Captur TCe 120 EDC Dynamique
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Motor:TCe 120 EDC Brandstof:B
Uitrustingsniveau Automatis versnellingsbak Besteld op 17/05/2013
Pack Style
wielen in kleur Diamantee Noir
Privacy glass
Pack City Camera
Two-tone Ivoire / Noir Etoilé
Lichtmetalen wielen 17 D N
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 nov 2013
- Laatste bezoek: 20 mar 2016 16:14
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Hopelijk komt er wel (snel) een automaat in benzine uitvoering, want anders wordt het toch shoppen bij de concurrentie....
Renault Captur 120 TCe ECD Dynamique, Casiopee/Noir, Pack Style, Pack City Camera.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 10 sep 2014
- Laatste bezoek: 22 okt 2015 17:38
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Benzine automaat komt pas 2e kwartaal 2016 met een 130 en 160 Pk motor!
Info op de autosalon in Genève.
Info op de autosalon in Genève.
Sinds 26-06-2015 trotse rijder in een BMW 218i High Executive Zwart Automaat
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 23 mei 2013
- Laatste bezoek: 26 apr 2015 01:16
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Ben wel heel erg nieuwsgierig wat dat moet gaan kosten.
Zijn er al richtprijzen bekend?
Zijn er al richtprijzen bekend?
Twingo I (1995), Clio III (1998), Megane Classic (2001), Megane Grand Tour (2004), Megane Grand Tour Dynamique Business 2007, Megane Estate Dynamique (07-2009), Captur Dynamique Tce 90 (12-09-2013)
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Wat een negatieve commentaren ...
Nu de auto sedert einde juni 2015 in de showroom staat, lees ik hier geen opmerkingen meer. Vreemd.
Ik vind het een fantastische creatie, produkt van zijn tijd, ook al ligt de basis bij Nissan, et alors ?
Nu de auto sedert einde juni 2015 in de showroom staat, lees ik hier geen opmerkingen meer. Vreemd.
Ik vind het een fantastische creatie, produkt van zijn tijd, ook al ligt de basis bij Nissan, et alors ?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Renault overdrijft gewoon met z'n downsizing de laatste tijd. Ik krijg er de kriebels van
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 3
- Berichten: 839
- Lid geworden op: 25 jan 2013
- Laatste bezoek: 12 dec 2022 23:33
- Actief als: particulier
- Locatie: Heerlen
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Was laatst zakelijk bij de dealer en zowel de Espace V als de Kadjar stonden binnen, ik heb er niet naar gekeken... vreemd!
Grand Scenic III Ph3 Limited 1.2 Tce
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Trafic III L2h1 Luxe Dci145 EU6
Voorheen;
Espace IV PH2 init 3,5V6
Laguna III sedan GT 2.0T
Trafic II Ph2 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph2 2 GT 2.0T
Megane CC Ph1 2.0 dyn
Scenic II Ph1 2.0 dyn
Trafic II Ph1 2.5Dci L1H1
Laguna II Grand Toer Ph1 1.8 Priv
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 1466
- Lid geworden op: 09 aug 2013
- Laatste bezoek: 17 dec 2024 17:17
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
vasthouden aan oude waarden etc kan vanwege eigen voorkeur. Maar teveel is niet goed vind ik, de wereld verandert mbt auto's. Hoe jammer dat soms ook is. Jezelf afvragen waarom er geen V6 in komt is de laatste jaren al genoeg beantwoord, steeds daarop teruggrijpen is niet realistisch meer. Het jammer vinden en mijmeren, ja dat dan wel doe ik ook met de Formule 1 uit de jaren 90/2000. Maar die is ook erg verandert
Laguna lll GT GrandTour 2.0 16v Turbo 2008 + Megane l Cabrio 2.0 16v Aria F4R 2003
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Ex: Mégane Hatchback 2.0 16v 1999 F7R, Laguna ll GrandTour 2.0 16v Turbo 2007, 19 16v Cabrio 1993, Renault 19 16v 1991
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Zo is het. We zijn anno 2015. Downsizing is nu de trend. BMW (en dat is niet de minste dacht ik) is daar ook niet vies van. Dat geouwehoer over die V6 en smakeloze interieurs is passé. Leer het verleden los te laten want er is geen weg terug. Steeds strengere milieunormen, weten jullie wel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 4
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 30 mar 2009
- Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Is nu niet omdat het de nieuwe tendens wordt bij bepaalde merken dat we het moeten accepteren hee. Akkoord, BMW en Mercedes doen het ook, maar daar heeft de klant nog altijd keuze. Bij de nieuwe Espace is de motor voor mij een serieuze afknapper. Een 1600 diesel, terwijl ik het erg jammer vond dat de 3.0 dci van de Latitude niet beschikbaar was in de Espace 4.
Het gevolg in mijn geval... horizon wordt ruimer en ik zal sneller geneigd zijn andere merken te bekijken. In het geval van de Espace wordt de Freelander Sport een dikke concurrent. Verkrijgbaar met 2,2 diesel 200 pk en benzine motor met 240 pk. Iets duurder dan een Espace V, maar Espace V met een dikkere motor zou ook meer gekost hebben. Renault richt zich volledig op de fleetmarkt en de doorsneegebruiker. Er zijn genoeg andere merken die zich op de particuliere klant richten die iets meer wil. Echt een 1600cc in een Espace, da's toch wel heel klein hee. En met een 50-60k kan je wel iets leukers doen dan een 1600tje te kopen.
Als ik dan toch mee moet met mijn tijd, doe me maar een elektrisch voertuig zoals de Tesla monovolume die op komst is. Koppel en vermogen in absolute rust.
Ma ja, ik heb de formule 1 uit de jaren zeventig -tachtig nog meegemaakt... Reden waarom ik sinds 2000 niet meer naar de F1 wedstrijden kijk. Alles safe en gereglementeerd. Onze generatie was een beetje rebelser denk ik. En nu ben ik te oud om me te laten heropvoeden. Laat mijn kinderen maar met die knorrige motortjes rijden
Het gevolg in mijn geval... horizon wordt ruimer en ik zal sneller geneigd zijn andere merken te bekijken. In het geval van de Espace wordt de Freelander Sport een dikke concurrent. Verkrijgbaar met 2,2 diesel 200 pk en benzine motor met 240 pk. Iets duurder dan een Espace V, maar Espace V met een dikkere motor zou ook meer gekost hebben. Renault richt zich volledig op de fleetmarkt en de doorsneegebruiker. Er zijn genoeg andere merken die zich op de particuliere klant richten die iets meer wil. Echt een 1600cc in een Espace, da's toch wel heel klein hee. En met een 50-60k kan je wel iets leukers doen dan een 1600tje te kopen.
Als ik dan toch mee moet met mijn tijd, doe me maar een elektrisch voertuig zoals de Tesla monovolume die op komst is. Koppel en vermogen in absolute rust.
Ma ja, ik heb de formule 1 uit de jaren zeventig -tachtig nog meegemaakt... Reden waarom ik sinds 2000 niet meer naar de F1 wedstrijden kijk. Alles safe en gereglementeerd. Onze generatie was een beetje rebelser denk ik. En nu ben ik te oud om me te laten heropvoeden. Laat mijn kinderen maar met die knorrige motortjes rijden
BMW 730 D 258 pk 2014
Renault Espace IV Celsium phase 4 - 2.0 dCi 130 sept 2014
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2684
- Lid geworden op: 08 jun 2008
- Laatste bezoek: 27 nov 2024 13:03
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
BMW biedt voor iedere motor die ze downsizen een redelijke vervanger qua vermogen. Bij Renault moet je het vaak met minder doen. Laten wij met minder nou geen genoegen nemen.Fluence schreef:Zo is het. We zijn anno 2015. Downsizing is nu de trend. BMW (en dat is niet de minste dacht ik) is daar ook niet vies van. Dat geouwehoer over die V6 en smakeloze interieurs is passé. Leer het verleden los te laten want er is geen weg terug. Steeds strengere milieunormen, weten jullie wel.
En dan heb ik het niet eens gehad over de geforceerde versnellingsbakcombinaties.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04 mar 2018
- Laatste bezoek: 20 apr 2018 20:08
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Ik vond het onnodig om een nieuw topic te starten, maar wat me opvalt ...
Over 2 weken zijn we ook de eigenaar van een jong gebruikte Kadjar DCI110 met automaat.
Ik ga deze met name zakelijk rijden. Voorheen reed ik een Caddy bedrijfswagen voor m'n zaak, maar nu er gezinsuitbreiding op komst is, moesten we toch wat anders.
De testrit beviel me prima. Keurige wagen en lekkere hoge zit, wat me altijd goed bevalt.
En de automaat was zeker een wens, en bij toeval had deze wagen dat ook in zich.
Maar zoals iedereen dat doet ga je wel eens wat reviews en filmpjes bekijken over de wagen.
Het valt me toch zeer op dat met name programma's zoals Autoweek of vergelijkbare, auto's toch afkraken om de minste puntjes.
Nee het is geen racemonster, en nee het heeft niet de wegligging van een Porsche of het interieur van een Mercedes, maar schijnbaar word er niet meer gekeken naar waar en voor wie zo'n wagen voor gemaakt is, een degelijke gezinsauto die doet wat 't moet doen. ( naar mijn inziens )
Gelukkig zijn er ook genoeg positieve gebruikers-reviews te vinden, en kijken we in ieder geval uit naar vele fijne km's met de Kadjar.
Over 2 weken zijn we ook de eigenaar van een jong gebruikte Kadjar DCI110 met automaat.
Ik ga deze met name zakelijk rijden. Voorheen reed ik een Caddy bedrijfswagen voor m'n zaak, maar nu er gezinsuitbreiding op komst is, moesten we toch wat anders.
De testrit beviel me prima. Keurige wagen en lekkere hoge zit, wat me altijd goed bevalt.
En de automaat was zeker een wens, en bij toeval had deze wagen dat ook in zich.
Maar zoals iedereen dat doet ga je wel eens wat reviews en filmpjes bekijken over de wagen.
Het valt me toch zeer op dat met name programma's zoals Autoweek of vergelijkbare, auto's toch afkraken om de minste puntjes.
Nee het is geen racemonster, en nee het heeft niet de wegligging van een Porsche of het interieur van een Mercedes, maar schijnbaar word er niet meer gekeken naar waar en voor wie zo'n wagen voor gemaakt is, een degelijke gezinsauto die doet wat 't moet doen. ( naar mijn inziens )
Gelukkig zijn er ook genoeg positieve gebruikers-reviews te vinden, en kijken we in ieder geval uit naar vele fijne km's met de Kadjar.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Posts in topic: 1
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 08 jan 2018
- Laatste bezoek: 09 jul 2018 14:31
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
dat zijn nu nog eens wijze en goede woorden van je )) ikzelf ben in elkgeval ook zeeer tevrede over mijne kadjar 130tce ik heb hem nu 2weken en 1500km op de teller ik ben ook maar ne gewone boerenpummel en gebruik hem ook maar voor gezins werk en home verkeer . ik vind het ne hele plezante auto om mee rond te crossen door vlaanderen hahahaSven74 schreef:Ik vond het onnodig om een nieuw topic te starten, maar wat me opvalt ...
Over 2 weken zijn we ook de eigenaar van een jong gebruikte Kadjar DCI110 met automaat.
Ik ga deze met name zakelijk rijden. Voorheen reed ik een Caddy bedrijfswagen voor m'n zaak, maar nu er gezinsuitbreiding op komst is, moesten we toch wat anders.
De testrit beviel me prima. Keurige wagen en lekkere hoge zit, wat me altijd goed bevalt.
En de automaat was zeker een wens, en bij toeval had deze wagen dat ook in zich.
Maar zoals iedereen dat doet ga je wel eens wat reviews en filmpjes bekijken over de wagen.
Het valt me toch zeer op dat met name programma's zoals Autoweek of vergelijkbare, auto's toch afkraken om de minste puntjes.
Nee het is geen racemonster, en nee het heeft niet de wegligging van een Porsche of het interieur van een Mercedes, maar schijnbaar word er niet meer gekeken naar waar en voor wie zo'n wagen voor gemaakt is, een degelijke gezinsauto die doet wat 't moet doen. ( naar mijn inziens )
Gelukkig zijn er ook genoeg positieve gebruikers-reviews te vinden, en kijken we in ieder geval uit naar vele fijne km's met de Kadjar.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04 mar 2018
- Laatste bezoek: 20 apr 2018 20:08
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Dat is goed om te horen.
Natuurlijk zie ik ook wel dat niet iedereen geluk heeft, als ik zo het forum rond lees, krakend stuur, stotende motor, .. dit zijn natuurlijk vervelende zaken. Maar nu rijd ik de Caddy zo'n 2 jaar, en ook daar was niet alles op en top.
afijn, hoop in ieder geval dat m'n kadjar straks goed gaat bevallen.
waar ik in ieder geval 't meest naar uit kijk zijn de relaxte ritten bijv. na een lange dag werk. Gewoon comfortabel naar huis kunnen rijden, en daarnaast ook plezierige ritten met 't gezin bijv. naar vakantie en degelijke.
Een racemonster hoeft 't van mij niet te zijn, comfort, veiligheid en ruimte ..en dat heeft de kadjar wel.
Natuurlijk zie ik ook wel dat niet iedereen geluk heeft, als ik zo het forum rond lees, krakend stuur, stotende motor, .. dit zijn natuurlijk vervelende zaken. Maar nu rijd ik de Caddy zo'n 2 jaar, en ook daar was niet alles op en top.
afijn, hoop in ieder geval dat m'n kadjar straks goed gaat bevallen.
waar ik in ieder geval 't meest naar uit kijk zijn de relaxte ritten bijv. na een lange dag werk. Gewoon comfortabel naar huis kunnen rijden, en daarnaast ook plezierige ritten met 't gezin bijv. naar vakantie en degelijke.
Een racemonster hoeft 't van mij niet te zijn, comfort, veiligheid en ruimte ..en dat heeft de kadjar wel.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 17 aug 2015
- Laatste bezoek: 03 aug 2018 23:07
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Weet je Heren, Rij nu ook sinds 25 jaar VW te hebben gereden een Kadjar automaat benzin, Heerlijke auto maar met heel veel dingen is het net niet..Kwaliteit is stukje minder sommige onderdelen,Na een jaar al versleten mat voor, R-Link2 is een tegenvaller van jawelste ( kan geen carplay etc )
Had daar veel meer van verwacht maar dat blijkt nou net verkeerd gedacht. en dat moet je leren met de Fransen beetje makkelijk beetje ach ohh komt jawel misschien producteigenschap...Maar heb er zelf voor gekozen en rij er fijn mee maar over enkele jaren als ie wordt ingeruild dan ehhhh now frensman (renault )
Had daar veel meer van verwacht maar dat blijkt nou net verkeerd gedacht. en dat moet je leren met de Fransen beetje makkelijk beetje ach ohh komt jawel misschien producteigenschap...Maar heb er zelf voor gekozen en rij er fijn mee maar over enkele jaren als ie wordt ingeruild dan ehhhh now frensman (renault )
Kadjar TCE Intens Automaat benzine ( heerlijk ). Rouge flamme. R-link 2 ( oude versie )
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 3
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 04 mar 2018
- Laatste bezoek: 20 apr 2018 20:08
- Actief als: particulier
Re: Foto's van de nieuwe Renault Kadjar
Tja, een auto vinden die 100% is van wat je zoekt zal toch niet makkelijk blijven.
Denk dat vw wat voor loopt betreft afwerking interieur, maar ach ... ik hoef er niet in te wonen, als 't maar lekker rijd
Mijn punt was eigenlijk meer wat ik wilde maken, dat auto-programma's .. reviews ... toch veelal auto's leuk weten af te kraken als het geen A-klasse bak is met 300 pk enz enz ... kan me voorstellen dat dit voor velen twijfels oplevert over hun keuze
Denk dat vw wat voor loopt betreft afwerking interieur, maar ach ... ik hoef er niet in te wonen, als 't maar lekker rijd
Mijn punt was eigenlijk meer wat ik wilde maken, dat auto-programma's .. reviews ... toch veelal auto's leuk weten af te kraken als het geen A-klasse bak is met 300 pk enz enz ... kan me voorstellen dat dit voor velen twijfels oplevert over hun keuze
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 304 Weergaves
-
Laatste bericht door Gerard1955
-
- 3 Reacties
- 734 Weergaves
-
Laatste bericht door CreatoX
-
- 3 Reacties
- 417 Weergaves
-
Laatste bericht door EspaceVI_driver
-
- 2 Reacties
- 86 Weergaves
-
Laatste bericht door larsdijkstra 16v
-
- 0 Reacties
- 79 Weergaves
-
Laatste bericht door Kramsvogel
-
- 2 Reacties
- 271 Weergaves
-
Laatste bericht door exroosje