Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Op de Engelse, Duitse en Franse fora raast een procedure rond om R-Link (ook de oudste) Android Auto compatible te maken. Wat je er voor nodig hebt is:
- een dongle zoals voor CanZE;
- een verloopkabeltje om de Canbus aansluiting van de dongle op de MM bus ipv de V bus van de auto aan te sluiten;
- DDT4All software.
Iemand al een poging gewaagd? Ik heb er even geen puf voor deze ronde vrees ik.
Net terug van een inderdaad snel bezoekje aan Dave, en Android Auto werkt als een zonnetje!
Mijn foon is wat traag, wilde niet vlot overschakelen naar Waze en Spotify, die 2 verwijderd en nu werkt het snel met google maps. “OK Google” pakt prima op!
Dave, nogmaaals bedankt
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
R-Link update uitgevoerd en............ Android Auto werkt nog steeds! Scheelt me weer een ritje naar Noord Holland
Nu MG4 Electric Long Range Luxury, hiervoor: Zoe ZE 50 Life wit nov 2020 voorheen acculease, accu nu gekocht. Hiervoor: Zoe Intense Q210, Blanc Glacier, sept 2015.
Wow, mooi dat het ook blijft werken na de update!
Ik zit zelf nog te wachten op bezorging van het kabeltje om aan te passen, maar ben eigenlijk niet zo'n held als het op solderen aankomt, dus stiekem hoop ik dat Dave een keer Zuid-Holland kan bezoeken
Als digibeet en totaal onhandig met elektronica of software , lees ik met verbazing van allen en nog wat langs komen hier op het forum, nu de aanpassing naar android auto en eerder al het aanpassen van de software van tom tom met de kaarten van de 22kw laadpalen
Zou iemand dit soort veranderingen in mijn 4 jaar oude Zoe kunnen doorvoeren , uiteraard tegen een nette vergoeding ( en ik kom natuurlijk jou kant op )
Ik wil dit ook gaan doen alleen ik heb een paar vraagjes.
klopt het dan dat ik het kabeltje wat naar pin 6 gaat moet solderen op pin 13.
En het kabeltje wat naar pin 14 gaat solderen naar pin 12.
Klopt het dan dat ik op pin 13 en 12 2 kabeltjes heb zitten aangezien deze ook al een kabeltje hebben voordat je gaat solderen?
en als je spvr for other phones aanzet. en je gebruikt geen android auto maar je telefoon is wel verbonden. zodra je dan op de spraakbutton op het stuur drukt start dan gewoon de voice recognition van rlink zelf of start google now dan net zoals als je in android auto zit.?
Spraakbutton doet gewoon wat je gewent bent als de andoid telefoon niet ingeplugd is. Kabeltje heb ik geen idee van, Dave geeft AA voor me aangezet.
Ik heb een Y-kabel aangepast voor de ODB2 dongle en succesvol Android Auto weten te activeren op de Zoe.
Als er forumleden zijn die graag ook de mod willen in (de omgeving van Den Haag) stuur me dan een PM!
Ik heb gevraagd aan mijn dealer of hij dit wilde doen.
Hij vertelde toen dat de processor daar niet geschikt voor was. Komt iemand dit bekend voor? Het is een ZOE van mei 2017.
Een dealer gaat dit echt niet voor je doen, aangezien het niet officieel ondersteunt wordt vanuit Renault.
Op een Zoe uit 2014 draait dit prima, dus ik kan me niet voorstellen dat het niet zou werken op het 2017 model.
Aan die waarbij het mislukt:
bij mij was het nodig de auto gestart te hebben, dus met actief contact.
Verder vind ik dat mijn uitleg in mijn post vrij volledig en de links in de post geven alle details. Het deel met de bluetooth dongle heb je dan uiteraard niet nodig.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar zonder ladingsverliezen
www.fivari.be
Is dit pas bij de nu bestelde auto's dat dit standaard actief is?
Mijn Zoe is Woensdag bij de dealer afgeleverd en ben eigenlijk benieuwd of deze al ge-upgrade is.
fivari schreef:Aan die waarbij het mislukt:
bij mij was het nodig de auto gestart te hebben, dus met actief contact.
Verder vind ik dat mijn uitleg in mijn post vrij volledig en de links in de post geven alle details. Het deel met de bluetooth dongle heb je dan uiteraard niet nodig.
Hi,
Bij mij is het probleem dat ik geen elm response terugkrijg in ddt4all als ik op write ecu druk.
Auto draait gewoon stationair.
Als ik op hard reset druk dan gebeurd er ook niks.
De obd tool is wel goed want met obd doctor kan ik wel alles uitlezen
Net rechtstreeks mijn obd erin gedaan.
Geprobeerd in tpd de tijd in te stellen zodat ze achter het stuur de tijd kan zien. Hij schrijft wel maar erna gebeurd er niks. Ik zie niks achter het stuur bij het scherm gebeuren
OBD2 is een algemene standaard, het stickertje "Renault" doet mij fronzen. En de prijs is aan de stevige kant, ik zou zelf deze niet kopen, mijne (Bluetooth) was nog geen 10 dollar en werkt prima.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Inmiddels android auto laten activeren en het werkt prima in mijn Zoe van 2015
Graag zou ik dit draaloos willen maken.
Iemand ervaring met een wireless android auto dongle of kastje die werkt zonder problemen dan hoor ik dit graag.
Ik wil een Android radio in mijn kadjar maken ipv de orginele radio.
Nu heb ik de bose editie, daarbij zitten er 3 knoppen naast de radio voor parkeerhulp, lane assist etc.
Hoe kan ik deze knoppen bedienen als...
Iemand al een Android radio gemonteerd in zijn Renault?
Ik heb een Reanult Captur waarvan de radio het begeven heeft.
Ik zou deze willen vervangen door een Android radio, mogelijks de Davilon DVL4041.
Blijven alle functies werken?