hij zou dan van 170 pk, 270 Nm naar ongeveer 205 pk, 320 Nm gaan.
Bij de Lagunaclub waar ik ook al jaren zit zijn ze in het verleden met een groepje van 6 Laguna eigenaren naar Tunex geweest en hebben toen een mooie groepskorting gekregen. Ik heb Tunex gevraagd of deze mogelijkheid er nu weer is en dit is hun antwoord:
Bedankt voor uw aanvraag, we hebben in het verleden inderdaad eens een gezellige groep van de LagunaClub op bezoek gehad voor het tunen.
De prijzen verschillen wel een beetje per auto, afhankelijk van model, motorisering en bouwjaar.
We hebben in ieder geval altijd een vaste korting als men met 2 of meerdere auto's tegelijk komt, de korting is dan 25,- euro per auto.
Als er meer dan 5 auto's komen, kan ik hier 35,- euro korting per auto van maken, en als er 10 of meer auto's komen kan ik hier 45,- euro korting per auto van maken.
De prijzen voor de meeste Renault's kunt u vinden via de volgende link naar onze website: http://www.tunex.nl/merken/renault/
En nog de reactie op mijn vraag of ze nu (zoals soms wordt geroepen) met standaard software werken of echt de software van je eigen auto uitlezen, aanpassen en weer terugladen:
Met de optionele vermogensmeting kan het vermogen voor en na tuning gemeten worden, als het vermogen lager uitvalt kan de software eventueel verder aangepast worden, maar als de motor in goede staat is moet deze de 205 pk leveren/benaderen, het beste is om deze motor op 98ron brandstof of hoger te rijden voor een goede meting.
Ook af fabriek kan het vermogen altijd 5% afwijking hebben bij een nieuwe motor, na de jaren en kilometers kan slijtage het vermogen ook beinvloeden, gemiddeld tellen we ongeveer 1 a 2 pk verlies per jaar.
De tuning word gemaakt door de originele mapping aan te passen, en is dus gereed voordat het vermogen gemeten kan worden.
Vanuit de Lagunaclub is er naast mijzelf nu in ieder geval 1 andere geinteresseerde.
Ik ben benieuwd of er hier bij het Renaultforum nog meer zijn die van het voorjaar met hun Renault dan gezamelijk naar Tunex zouden willen?
Hoe meer Renaults, des te hoger de korting

En wel zo gezellig om ook eens de gezichten achter de forumnamen te zien