Dat de ACC niet werkt als hij bedekt is (sneeuw, modder...) is volgens mij heel normaal.
Je kan dan gaan klagen dat die daar verkeerd staat (vooraan onder het logo) maar die radar staat bij alle merken vooraan en, of in de grill of ruit en deze kan ook onder der sneeuw...zitten en werkt dan ook niet. Laat ons redelijk zijn en de radar sneeuwvrij maken voor vertrek net als de ruiten. Valt er zoveel sneeuw dat hij terug dicht sneeuwt, geeft het systeem dit aan en kan je hem ook (beter) niet gebruiken, punt.
Over het afslijten van de voorbanden (slechte uitlijning af fabriek) bestaat er een nota over bij de dealers. Hierover staat ook reeds geruime tijd meer te lezen op dit forum en deze is op mijn wagen uitgevoerd.
Ik ben vandaag eens een ruime rit gaan maken, ook door binnenwegen met dikke sneeuw om te weten hoe de wagen zich zou gedragen in deze omstandigheden en moet zeggen dat, het ongelooflijk meevalt hoe de Talisman (ondanks formaat en gewicht) zich gedraagt. Heb nu de Conti's wintercontact 850 op liggen.
Je moet al echt gek doen om hem te doen schuiven en indien je op de limiet gaat, wordt hij constant bijgestuurd door de elektronica, dan zie je rechtsboven op het dashboard een oranje slippend auto flikkeren.
Met automaat in de sneeuw rijden is even wennen maar boodschap blijft hetzelfde als met hand geschakeld "van de rem blijven"
Veel winterplezier allemaal!