Knippie schreef:Gewoon updaten die boel. De update waar Berenburg het over heeft staat helemaal los van Rlink en de bijbehorende kaarten...
Bandenslijtage is wel eens besproken op dit forum en 4Control zou daar negatieve invloed op hebben.. Misschien bedoelt Berenburg dat?
Hooguit een negatieve invloed op de slijtage omdat je veel harder door de bocht kan dan 99,9% van de andere auto's..!
Bij mijn vorige Laguna GT met 4 Control heb ik bijna 90.000 km met de achterbanden kunnen rijden; profiel was nog ruim voldoende zelfs, alleen hadden ze last van cupvorming waardoor ze toch vervangen moesten worden. Je zou verwachten dat de slijtage iets minder is omdat ze door 4Control minder wringen/schuren dan bij auto's met niet-meesturende wielen. Anderzijds, als je veel parkeert dan zou je iets hogere slijtage verwachten dan bij 'vaste' achterwielen maar wie heeft z'n Talisman (of Espace, of Mégane GT) primair als stadsauto?
Wat zijn de ervaringen m.b.t. slijtage met 4Control in combinatie met MIchelin banden en 18 inch velgen? Heb ook het idee dat het met de Continental banden op mijn IP aan de voorkant aardig hard gaat, maar hoe sneller ze op zijn, hoe eerder ik naar een ander merk banden kan. Prima voor auto's van de VAG-groep, niet op een limousine uit Frankrijk!