Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Mijn vrouw had op een afrit van de A50 net te maken met een remsysteem dat niets meer deed.
Gelukkig kon ze de vluchtstrook gebruiken om tot stilstand te komen.
Na de auto te hebben uitgezet deden de remmen het weer en stond er een melding over het laten controleren van het remsysteem in de display.
Auto staat nu binnen bij Ahrend Renault in Eindhoven voor onderzoek.
Pffftttt...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Net even telefonisch contact gehad met de pechvogel.
Auto is door Arend (zonder "h" begrijp ik van mechanic) uitgebreid gecheckt waarbij niets is gevonden.
Foutmelding was er in gekomen op het tijdstip dat de remmen weigerden.
Straks als ze thuis is maar eens even verder praten over wat er nu echt is gebeurt.
Mijn vrouw wordt niet gehinderd door enige kennis of gevoel voor techniek dus...
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Even een update.
Zoals ik het verhaal van mijn vrouw begrijp kon zij gisteren bij het moeten remmen het rempedaal niet (of nauwelijks) intrappen en was er geen (merkbare) remvertraging. Zij heeft hierbij niet geprobeerd om heel hard op het pedaal te trappen.
Hierover net contact gezocht met onze eigen dealer van Kesteren in Kampen die de auto absoluut voor onderzoek terug wil hebben en een vervangende auto beschikbaar stelt totdat de onderste steen in deze zaak boven is.
Dinsdag gaat de auto naar Carlos a.k.a. naar van Kesteren.
Lijkt wel alsof de rembekrachtiging heeft geweigerd...
Dit draadje staat in de verkeerde "rubriek" zag ik net. Excuses daarvoor!
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Bij een defect aan de bekrachtiger,zoals je zelf vast ook weet,gaat het rempedaal enkel zwaar maar is er wel remvertraging.
Het niet kunnen bedienen van het rempedaal duidt eerder op een defect aan de hoofdremcilinder. Maar dan nog trap je het pedaal vaker tot de vloer.
Benieuwd of de garage een oorzaak kan vinden.
Ja, ik kan het verhaal ook niet goed plaatsen maar moet het doen met de info die ik heb.
Mijn vrouw blijft er bij dat ze het pedaal niet zo ver kon intrappen als anders. En nee, er lag niets onder het rempedaal.
Verwacht bij onze eigen dealer niet direct een andere uitslag dan bij Arend Eindhoven.
Hoewel van Kesteren zonder twijfel Renault Nederland en Frankrijk zal inschakelen in geval ze zelf niets kunnen vinden.
Maar of dat het verschil gaat maken? En of de auto ooit nog zo prettig zal aanvoelen als eerst? Ben er bang voor...
Dank voor het meedenken trouwens
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Succes met de afwikkeling en het mogelijk achter de oorzaak komen bij de garage.
Dat de auto minder prettig aanvoelt is terecht,maar laat de pret niet drukken.
Dat de remmen 1 keer niet functioneren lijkt een haast onmogelijke diagnose.
Het niet kunnen intrappen van het pedaal lijkt een beetje op alsof het hillasssist ingeschakeld was op de en of andere manier.
Als je nl op een helling tot stilstand komt. En dan je rempedaal loslaat en direct weer intrapt blokkeert ook je pedaal bovenin en is keihard.
Weet natuurlijk niet of dit tijdens het rijden mogelijk is.
Tismaareenidee
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera
Auto krijgt morgen in overleg met Renault Nederland een nieuwe vacuümleiding incl klep zoals deze ergens in het remsysteem schijnt te zitten.
In theorie zou deze klep de boosdoener kunnen zijn geweest aldus Renault.
Geen idee of dit een serieuze oplossing is of een placebo...
Wordt vervolgd.
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat
Als het over vacuum gaat heeft het met de motor te maken, wat in beginsel niets met je remmen te maken heeft, maar wellicht wel met het hillassist, weet niet hoe dit wordt aangestuurd maar zou me niet verbazen als hiervoor het vacuum van de motor wordt gebruikt
Captur TCe 120 5 april 2017 handgeschakeld, Dynamique Rouge Flamme/Noir Etoilé met Pack City Camera
Wat die terugslagklep doet is zorgen dat er altijd vacuüm beschikbaar is wanneer je deze wil bedienen. Een defect aan deze klep zorgt dus dat er vacuüm weg kan en de bekrachtiger niet werkt. De remmen zullen wel altijd werken,weliswaar zwaarder.
Hill assist,werkt via de abs.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Onze Espace V uit 2016 geeft de melding storing remsysteem . We hebben de auto gekocht bij een universeel autobedrijf met een jaar garantie. Hiervan is inmiddels bijna een half jaar voorbij, dus wat dat betreft hebben we nog even voor dit probleem....