Scenic II lekt (hemel)water aan bestuurderzijde bij heftig regenval of wasstraat
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 23 sep 2017 18:41
- Actief als: particulier
Scenic II lekt (hemel)water aan bestuurderzijde bij heftig regenval of wasstraat
Onze renault scenic II lekt veel water tijdens het gebruik van de wasstraat of tijdens een regenbui. Het lijkt erop dat het water binnenkomt via de kachel/airco. Ik heb de parvan er al van gehaald. De roosters waren niet verstopt en de beide afvoerslangen die via de wielkasten het water afvoeren zijn ook open. Wat kan ik nog doen om het probleem te verhelpen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
Re: Scenic II lekt (hemel)water aan bestuurderzijde bij heftig regenval of wasstraat
Lijkt toch op een verstopping ergens , maar als alles open is zoals je schrijft , is dit uit te sluiten .
Je hebt de afvoertules doorgespoeld van de paravan , ze lopen vrij ver door en verstoppen vaak net voor de rubberen flapjes , die je er gewoon af moet knippen , verstoppen ze ook niet meer.
Je hebt gecontroleerd of de afvoerslangen aan het open dak ook niet lekken bij de aansluiting aan het dak zelf ?
De voorruit is niet een keer vervangen ?
Je hebt de afvoertules doorgespoeld van de paravan , ze lopen vrij ver door en verstoppen vaak net voor de rubberen flapjes , die je er gewoon af moet knippen , verstoppen ze ook niet meer.
Je hebt gecontroleerd of de afvoerslangen aan het open dak ook niet lekken bij de aansluiting aan het dak zelf ?
De voorruit is niet een keer vervangen ?
Hide post links |
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Laatste bezoek: 23 sep 2017 18:41
Re: Scenic II lekt (hemel)water aan bestuurderzijde bij heftig regenval of wasstraat
Hallo Kaleido,
De voorruit is niet vervangen zover ik weet. Dan zou bij de vorige eigenaar de voorruit al eens vervangen moeten. We hebben deze auto al een jaar, dat lekken is iets van de laatste 2 maanden. Je had over de rubber flapjes, die heb ik niet zien zitten, waar kan ik die vinden? Onze auto heeft geen open dak, dus daar kan het lek ook niet vandaan komen. Alvast bedankt voor de reactie.
De voorruit is niet vervangen zover ik weet. Dan zou bij de vorige eigenaar de voorruit al eens vervangen moeten. We hebben deze auto al een jaar, dat lekken is iets van de laatste 2 maanden. Je had over de rubber flapjes, die heb ik niet zien zitten, waar kan ik die vinden? Onze auto heeft geen open dak, dus daar kan het lek ook niet vandaan komen. Alvast bedankt voor de reactie.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 07 apr 2019 21:53
De afvoerpijpjes van de paravan komen links en rechts achter de plastic wielkuipen uit , onderaan deze pijpjes zitten deze flapjes , wielkuipen los halen en controleren.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Klopt helemaal.....MAAR.....dan is de oorzaak aangepakt maar het probleem nog niet opgelost onder de vloermatten en de stekker bekabeling welke nu in het water liggen en voor allerlei vervelende storingen gaan zorgen.kaleido 1 schreef:De afvoerpijpjes van de paravan komen links en rechts achter de plastic wielkuipen uit , onderaan deze pijpjes zitten deze flapjes , wielkuipen los halen en controleren.
ik zou de stoelen er uit halen, mat omhoog halen en droogmaken wat er droog te maken valt...stekkers losmaken droogblazen met perslucht en inspuiten met silicone spray of een andere vocht verdrijven en daarna nog wat vaseline spray er overheen(verkrijgbaar bij de fietsenmaker)
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 28 apr 2023 19:21
En zet er een kacheltje in nadat je alles heb uitgesloten en het probleem hebt gevonden. Ik zet een paar keer per jaar een kacheltje in de CC om hem goed droog te krijgen.
Gtn van ant zeetje, Hans
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in